Inbound Marketing WhiteHat

Marketing

Τι είναι το Inbound Marketing

από Stefanos Zygouris

Το inbound marketing αφορά τη δημιουργία “πολύτιμων / αξιόλογων / αξιοπρόσεκτων” online εμπειριών οι οποίες έχουν θετική επίδραση σε ανθρώπους και επιχειρήσεις.

Πώς το πετυχαίνουμε όμως αυτό? Προσεγγίζουμε και προσελκύουμε εν δυνάμει πελάτες, είτε στο blog μας, είτε στο website μας, μέσα από σχετικό και χρήσιμο περιεχόμενο. Μόλις οδηγηθούν στο website ή στο blog σας, μπορείτε να “συζητήσετε / εμπλακείτε” μαζί τους χρησιμοποιώντας μία γκάμα καθημερινών εργαλείων όπως email & chat, υποσχόμενοι διαρκώς αυξανόμενη αξία για αυτούς. Τελικώς, τους ικανοποιείτε συνεχίζοντας να δράτε ως ένας “συναισθηματικά ταυτισμένος” εξειδικευμένος σύμβουλος για αυτούς.

Kίνημα Inbound

To Inbound Marketing είναι απλά ένα μέρος από ένα μεγαλύτερο “κίνημα” του κόσμου των επιχειρήσεων. Το κίνημα “inbound”.

To Inbound Marketing είναι μία μέθοδος προσέλκυσης, εμπλοκής και ικανοποίησης ανθρώπων στην προσπάθεια για την ανάπτυξη μίας επιχείρησης που παρέχει αξία και χτίζει εμπιστοσύνη. Καθώς η τεχνολογία εξελίσσεται και αλλάζει, το Inbound Marketing αποτελεί μία προσέγγιση στο να “επιχειρούμε” με έναν πιο ανθρώπινο και χρήσιμο τρόπο. Το Inbound Marketing αποτελεί έναν καλύτερο τρόπο να προωθούμε, να πουλάμε και φυσικά έναν πιο αποτελεσματικό τρόπο στο να εξυπηρετούμε τους πελάτες μας. Επομένως, όταν το “καλό του πελάτη” συνεπάγεται με το “καλό της επιχείρησης” αυτό σημαίνει ότι η εταιρεία σας μπορεί να αναπτυχθεί καλύτερα σε έναν μακροπρόθεσμο ορίζοντα.

Inbound Marketing FlywheelΗ μεθοδολογία του Inbound Marketing αποτελείται από 3 στάδια: Προσέλκυση, Εμπλοκή και Ικανοποίηση (attract - engage - delight). Οι Inbound επιχειρήσεις χρησιμοποιούν τη συγκεκριμένη μεθοδολογία ώστε να χτίσουν εμπιστοσύνη, αξιοπιστία και σωστό χρονισμό. Έχει να κάνει με την προστιθέμενη αξία του κάθε βήματος του εν δυνάμει πελάτη στο “ταξίδι” (buyer's journey) του με την επιχείρησή σας.

 

Από την επιχειρηματική σκοπιά, η μεθοδολογία αντιπροσωπεύει την ανάπτυξη της επιχείρησης σας και οι ευχαριστημένοι πελάτες παρέχουν την ενέργεια που τροφοδοτεί αυτή την ανάπτυξη, είτε επειδή αγοράζουν από εσάς επαναλαμβανόμενα, είτε επειδή σας “φέρνουν” νέους πελάτες προωθώντας το προϊόν σας σε άλλους ανθρώπους στο κοινωνικό τους δίκτυο. Αν όμως παράγετε δυσαρεστημένους πελάτες, είτε “πουλώντας” σε ανθρώπους οι οποίοι δεν ενδείκνυνται για τις προσφορές σας ή με το να υπόσχεστε περισσότερα από αυτά που μπορείτε να προσφέρετε σε αυτούς επιβραδύνοντας με αυτόν τον τρόπο την ανάπτυξη της εταιρείας σας.

 

Όταν όλες οι ομάδες σας είναι ευθυγραμμισμένες γύρω από την inbound προσέγγιση, μπορείτε να παρέχετε μία ολιστική εμπειρία για οποιονδήποτε αλληλεπιδρά με την επιχείρησή σας, ανεξαρτήτως του σημείου που βρίσκονται στο αγοραστικό τους ταξίδι. Η Προσέλκυση δεν είναι απλώς ο ρόλος του marketing. Η Εμπλοκή δεν είναι απλώς ο ρόλος των πωλήσεων. Η Ικανοποίηση δεν είναι απλώς ο ρόλος των υπηρεσιών. Για να δημιουργήσετε σχέσεις που διαρκούν και πελάτες οι οποίοι παραμένουν πιστοί στο brand σας, η κάθε ομάδα εξυπηρέτησης πελατών χρειάζεται να επικεντρωθεί στο πώς θα προσελκύσει, εμπλακεί και θα ικανοποιήσει τους εν δυνάμει πελάτες, βάσει των εκάστοτε συνθηκών, ενώ θα συνεχίσει να χτίζει την εμπιστοσύνη της επιχείρησής σας.

Η αποδεδειγμένη μεθοδολογία για να αναπτύξετε την επιχείρησή σας

Κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών, η ίδια ακριβώς αλλαγή στην αγοραστική συμπεριφορά, η ίδια που άναψε τη “σπίθα” του Inbound κινήματος εξαπλώθηκε σε όλο το φάσμα της εμπειρίας του πελάτη. Το πώς οι άνθρωποι επικοινωνούν και το τί περιμένουν από την επιχείρησή σας έχει αλλάξει.

Τα καλά νέα? Η μεθοδολογία Inbound, σε συνδυασμό με την τεχνολογία, συνεχίζει να βοηθά τις επιχειρήσεις να προσαρμόζονται στις ραγδαία μεταβαλλόμενες ανάγκες - όχι μόνο σε επίπεδο marketing αλλά σε όλο το φάσμα της εμπειρίας πώλησης.

Μία πλήρης πλατφόρμα λογισμικού, η πλατφόρμα της Hubspot, έρχεται να υποστηρίξει τη συγκεκριμένη μεθοδολογία στο marketing, τις πωλήσεις και στη διαχείριση της πελατειακής σχέσης της επιχείρησης. Αυτά τα εργαλεία είναι από μόνα τους ισχυρά, αλλά όταν συνδυαστούν λειτουργούν ακόμα πιο αρμονικά, βοηθώντας σας να αναπτύξετε τη δική σας inbound μεθοδολογία.

Συνδυάζοντας την μεθοδολογία inbound με την πλατφόρμα της Hubspot, θα αναπτύξετε την επιχείρησή σας, θα αποκτήσετε πελάτες που αγοράζουν περισσότερο από εσάς, θα παραμένουν περισσότερο πιστοί στο brand σας, θα σας αναφέρουν στους φίλους τους και θα πουν στον κόσμο γιατί σας αγαπούν.

Χρησιμοποιώντας την μεθοδολογία Inbound στο Marketing

Ως inbound marketer, ο στόχος σας είναι να προσελκύσετε νέους εν δυνάμει πελάτες στην εταιρεία σας, να εμπλακείτε μαζί σας σε μεγαλύτερη κλίμακα και να τους ικανοποιήσετε τον καθένα ατομικά. Επίσης, θα συνεργαστείτε με τις ομάδες πωλήσεων & υπηρεσιών της επιχείρησής σας ώστε να φροντίστε να “γυρίζει ο τροχός” αποτελεσματικά (βλ. διαγραμμα flywheel) και να βοηθήσετε την επιχείρησή σας να αναπτύσσεται. Είναι δύσκολη δουλειά αλλά η μεθοδολογία inbound και το Marketing Hub Platform της Hubspot είναι εδώ για εσάς.

Inbound Marketing Flywheel Description

Προσέλκυση (Attract)

Κατ’ ουσίαν δεν θέλετε τον οποιονδήποτε να έρχεται στο website σου. Θέλεις τους επισκέπτες που συγκεντρώνουν τη μεγαλύτερη πιθανότητα να μετατραπούν σε ευκαιρίες πώλησης (leads) και εν τέλει σε ευχαριστημένους πελάτες. Αλλά πώς τους οδηγείτε εκεί? Συνήθως, προσελκύετε περισσότερους από τους “σωστούς” πελάτες με σχετικό περιεχόμενο τη σωστή στιγμή - όταν το αναζητούν.

Χρησιμοποιήστε το εργαλείο της στρατηγικής περιεχομένου για να χτίσετε την “αυθεντία” του brand σας στα αποτελέσματα αναζήτησης και εμφανιστείτε στα θέματα που αφορούν περισσότερο τους δυνητικούς σας πελάτες. Δημοσιεύστε το άρθρο του blog σας ή το περιεχόμενο του video σας σε όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης χρησιμοποιώντας τα social media tools. Δημιουργήστε διαφημίσεις για να αυξήσετε την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας σας (brand awareness) με το κοινό που σας ενδιαφέρει και έχετε στοχεύσει. Σε κάθε φάση θα δημιουργείτε επίσης αναφορές και θα αναλύετε μέσω αυτών τις προσπάθειές σας για να παρακολουθείτε “τί δουλεύει” και που χρειάζεστε βελτίωση.

 

Εμπλοκή / Συνδιαλλαγή (Engage)

Χρησιμοποιήστε εργαλεία συζητήσεων με τους δυνητικούς πελάτες σας για να δημιουργήστε διαρκείς σχέσεις μαζί τους στα κανάλια προτίμησής τους - μέσω email, μέσω chat bots, με live chat ή με chat apps. Χρησιμοποιήστε τα εργαλεία μετατροπής (conversion tools) - CTAs, φόρμες & ροές ευκαιριών πώλησης (lead flows) - για να “αιχμαλωτίσετε” τις πληροφορίες (στοιχεία) των δυνητικών πελατών που επισκέπτονται το site σας. Χρησιμοποιήστε όλα τα στοιχεία δυνητικών και υφιστάμενων πελατών που βρίσκονται στο CRM σας ώστε να προσωποποιήσετε την εμπειρία πλοήγησης τους στο website σας χρησιμοποιώντας “έξυπνο” περιεχόμενο, ενώ από την άλλη εξατομικεύετε πλήρως το “ταξίδι” του αγοραστή χρησιμοποιώντας email & workflows. Δημιουργήστε καταναλωτική πίστη για το brand σας (brand loyalty) στοχεύοντας συγκεκριμένα κοινά είτε με το περιεχόμενο που δημοσιεύεται στα social media, είτε με τις διαφημίσεις σας. Επιλέξτε μέσα από εκατοντάδες integrations εργαλεία που θα ταιριάζουν στις μοναδικές ανάγκες της επιχείρησής σας.

 

Ικανοποίηση (Delight)

Χρησιμοποιήστε τα email και το μηχανισμό του marketing automation καθώς και εργαλεία συζητήσεων για να στείλετε την κατάλληλη πληροφορία στο σωστό άνθρωπο την κατάλληλη στιγμή. Δημιουργήστε αξιομνημόνευτο περιεχόμενο, το οποίο οι πελάτες σας θα μπορούν να “μοιραστούν” με τους φίλους και την οικογένειά τους χρησιμοποιώντας μία ευρεία γκάμα διαφορετικών μορφών περιεχομένου - όπως το video - το οποίο οι δυνητικοί σας πελάτες προτιμούν.

Αν θέλετε να μάθετε περισσότερα για το Inbound Marketing και πώς θα χρησιμοποιήσετε τα εργαλεία του για να αναπτύξετε την επιχείρησή σας και να προσελκύσετε περισσότερους πελάτες, είστε ένα κλικ μακριά.

Σχετικά Άρθρα

Συμβουλές για digital στρατηγική, UX/UI, SEO, inbound marketing καθώς και οι τελευταίες εξελίξεις απο τον Digital κόσμο