Ανακαλύπτουμε τα Inbound Marketing trends του 2020!
Είναι η φωνητική αναζήτηση των χρηστών έτοιμη να πρωταγωνιστήσει στο σύγχρονο marketing; Είναι το Video Marketing μια χρήσιμη στρατηγική για να προσελκύσετε το κοινό σας; Ζούμε στην εποχή του Influencer Marketing για την προώθηση των brands; Απαντάμε σε αυτά και πολλά άλλα ερωτήματα που θα καθορίσουν σε μεγάλο βαθμό την πορεία των inbound trends για το υπόλοιπο της χρονιάς.
Ο δυναμικός κόσμος του inbound marketing είναι ένας κόσμος που συνεχώς μεταβάλλεται, είτε μιλάμε για τις τάσεις που επικρατούν στην αγορά, είτε για την τεχνολογία που αναπτύσσεται και τις τακτικές που ακολουθούνται. Γι’ αυτό είναι κρίσιμο για την επιχείρησή σας να παραμένει up-to-date με τις νέες εξελίξεις στο industry που ανήκει, ώστε να μην μένει πίσω από τον ανταγωνισμό. Αλλά πως μπορείτε να είστε σίγουροι πως παρακολουθείτε τις εξελίξεις που “τρέχουν”;
Ας ρίξουμε λοιπόν μια λεπτομερή ματιά στα κορυφαία trends του inbound marketing για τη φετινή χρονιά και ας ανακαλύψουμε μαζί πως μπορεί μια επιχείρηση να οδηγηθεί στην επόμενη μέρα, ακολουθώντας τις παρακάτω νέες τάσεις και τακτικές!
Video Marketing για να προσελκύσετε το κοινό-στόχο σας
Η δημιουργία βίντεο και συγκεκριμένα το video marketing αποτελεί μια από τις κορυφαίες τάσεις του inbound marketing για το 2020. Σύμφωνα με έρευνα της HubSpot που διενεργήθηκε σε 3.000 πελάτες, έδειξε πως το video content, βρίσκεται ψηλότερα στην προτίμησή τους, με το 90% των πελατών να δηλώνουν ότι τα βίντεο τούς βοηθούν κατά τη λήψη της απόφασής τους. Μπορείτε επίσης να αυξήσετε το conversion rate σας παραπάνω από το ποσοστό του 80%, εάν τοποθετήσετε ένα βίντεο υψηλής αξίας και ποιότητας σε ένα landing page.
Ένα ενδιαφέρον στοιχείο που έχει παρατηρηθεί, είναι ότι όταν εμπεριέχεται η λέξη βίντεο στον τίτλο του email σας, το open rate αυξάνεται κατα 19%.
Influencer Marketing με engaged followers
To influencer marketing και πιο συγκεκριμένα η συνεργασία με micro-influencers (influencers με μικρό αριθμό ακολούθων) είναι μια εξαιρετική inbound στρατηγική για τη χρονιά που διανύουμε. Μιλάμε για άτομα που μαγνητίζουν το ενδιαφέρον των ακολούθων τους, που ο αριθμός τους κυμαίνεται από 1.000 έως 100.000 οπαδούς στα social media channels. Είναι πεπειραμένοι χρήστες και παρόλο που απασχολούν ένα μικρό κομμάτι του κοινού-στόχου σας, αυτό αντισταθμίζεται από το πολύ ισχυρό engagement που έχουν αναπτύξει μαζί τους.
Το AdWeek σε μια μελέτη, κατέγραψε πως το 82% των καταναλωτών λαμβάνουν υπόψη μια σύσταση που έγινε από έναν micro-influencer τον οποίο ακολουθούν. Στο σημείο αυτό να σημειωθεί πως η χρήση των micro-influencers, είναι ιδανική για τα νεότερα brands, κατά την εφαρμογή μιας inbound marketing στρατηγικής. Μπορείτε να συνεργαστείτε με έναν micro-influencer για να προωθήσετε το brand σας και να προσεγγίσετε το κοινό-στόχο σας και όχι τις μάζες. Αυτή η στοχευμένη προώθηση θα σας βοηθήσει να επιτύχετε μεγαλύτερα ποσοστά πωλήσεων και υψηλότερο ποσοστό engagement.
Marketing Automation με χρήση AI τεχνολογίας
Το marketing που θα υποστηρίζει τη χρήση του AI είναι ένα από τα κορυφαία trends, όσον αφορά τις inbound πρακτικές. Ένα trend που θα μας απασχολήσει και για τα επόμενα (πολλά) χρόνια και με μια ισχύ που δίνει στα brands τη δυνατότητα να δημιουργήσουν πιο στοχευμένες καμπάνιες εξατομικεύοντας τις ενέργειές τους, αυξάνοντας τα ποσοστά του ROI κατακόρυφα.
Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε διάφορα AI-based εργαλεία marketing για να αναλύσετε τα δεδομένα των πελατών σας και να αυτοματοποιήσετε την αλληλεπίδρασή μαζί τους. Μέσα σε αυτό περιλαμβάνεται και η αυτοματοποίηση του marketing flywheel και του sales funnel, τα οποία συνδέονται άμεσα με τους πελάτες και τα leads της επιχείρησής σας.
Κάποια πραγματικά παραδείγματα marketing automation με τεχνολογίες AI είναι τα γνωστά σε όλους chatbots, τα αυτοματοποιημένα μηνύματα στους χρήστες την ημέρα των γενεθλίων τους, τα μηνύματα συναλλαγών που σχετίζονται με μια πρόσφατη αγορά καθώς και οι εξατομικευμένες προτάσεις με βάση το ιστορικό αγορών. Αυξάνοντας τη συνολική εμπειρία του πελάτη, το AI ενσωματώνεται όλο και πιο συχνά στις τεχνικές δημιουργίας online διαφημίσεων, συνδέοντας τους διαφημιστές και τους διαφημιζόμενους με περισσότερη αποδοτικότητα, ταχύτητα αλλά και ακρίβεια.
Φωνητική Αναζήτηση (Voice Search)
Το 50% των αναζητήσεων θα γίνονται με voice search μέχρι το τέλος του 2020, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε η Comscore. Ένας μεγάλος αριθμός χρηστών χρησιμοποιεί ήδη την τεχνολογία της Siri, της Alexa και του Google Assistant. Το 19% των χρηστών iPhone χρησιμοποιούν τη Siri, τουλάχιστον μια φορά μέσα στην ημέρα, με το 55% εξ αυτών να είναι έφηβοι και το υπόλοιπο 44% να είναι ενήλικες.
Λόγω της αυξανόμενης χρήσης και της δημοτικότητας της, οι επιχειρήσεις έχουν αρχίσει να δίνουν μεγαλύτερη προσοχή στη φωνητική αναζήτηση. Για να επωφεληθείτε από τη φωνητική αναζήτηση, θα πρέπει να βελτιστοποιήσετε το περιεχόμενο του website σας, για τις ανάγκες του voice search. Αυτό μπορείτε να το πετύχετε μέσω SEO πρακτικών που χρησιμοποιούν μια πιο φυσική και ανθρώπινη γλώσσα καθώς και με περιεχόμενο που θα δώσει απαντήσεις στα ερωτήματα των επισκεπτών σας.
Σχετικό και διαδραστικό περιεχόμενο για κινητά
Το διαδραστικό περιεχόμενο επιτρέπει στους χρήστες να συμμετέχουν και να αλληλεπιδρούν με τις δημοσιεύσεις σας. Το περιεχόμενο αυτό περιλαμβάνει quiz, δημοσκοπήσεις, έρευνες και διαδραστικά infographics κ.α. Οι χρήστες από την άλλη, μπορούν να συμμετέχουν και να αναλαμβάνουν δράση, χρησιμοποιώντας ενέργειες όπως το tap, το double-tap, το slide και το swipe, στην οθόνη του κινητού τους.
Το διαδραστικό περιεχόμενο είναι θα λέγαμε μια από τις πιο αποτελεσματικές τάσεις που ανθίζουν μέσω του inbound marketing. Και αυτό είναι λογικό, γιατί σας επιτρέπει να προσελκύσετε το κοινό-στόχο σας προσφέροντάς τους πραγματική αξία. Έρευνες έχουν αποδείξει πως το διαδραστικό περιεχόμενο έχει τη δυνατότητα να μετατρέπει περισσότερους πελάτες (κατα 70% του χρόνου που χρησιμοποιείται), συγκριτικά με το 36% ενός παθητικού περιεχομένου, σημειώνοντας σχεδόν διπλάσιο ποσοστό επιτυχίας.
Εξατομικευμένο Email Marketing
Μια πραγματική σταθερά στο κομμάτι του inbound, σίγουρα αποτελεί το email marketing. Περίπου το 60% των B2B marketers, ισχυρίζονται πως το marketing μέσω email είναι το πιο αποτελεσματικό κανάλι για τη δημιουργία εσόδων και αποτελεί τον τρίτο καλύτερο τρόπο για την εύρεση πληροφοριών. Οι συστάσεις και οι thought leaders του εκάστοτε industry αποτελούν τους 2 πρώτους σε δημοφιλία και αποτελεσματικότητα.
Τα περιθώρια εξέλιξης του εξατομικευμένου email marketing είναι πάρα πολλά και χωρίς αμφιβολία αποτελεί “χρυσωρυχείο” για εκείνους που θα το χρησιμοποιήσουν σωστά. Λόγω των πολυάριθμων εργαλείων που υπάρχουν έξω στην αγορά, τα οποία σας βοηθούν να εξατομικεύσετε τα μηνύματά σας και να τμηματοποιήσετε το κοινό σας, η δημιουργία και η στοχευμένη αποστολή ενός email, είναι πιο εύκολη από ποτέ. Επιπλέον, τα brands μπορούν να μετρήσουν και να προβλέψουν με μεγαλύτερη ακρίβεια την επιτυχία των καμπανιών τους μέσω email.
Το email marketing τέλος, έχει αποδειχθεί πως μπορεί να εξαπλασιάσει τα ποσοστά των συναλλαγών για την επιχείρησή σας, με το 89% των B2B marketers να περιλαμβάνουν τα email newsletters στις κορυφαίες επιλογές περιεχομένου τους για τη χρονιά που μας πέρασε, κάτι το οποίο κατα πάσα πιθανότητα θα επαναληφθεί και τη φετινή χρονιά.
Επίλογος
Οι παραπάνω τάσεις θα λέγαμε πως υποδηλώνουν ότι υπάρχουν συναρπαστικές προοπτικές εξέλιξης για τις επιχειρήσεις τη χρονιά που διανύουμε αλλά και για τα χρόνια που θα ακολουθήσουν. Αλλά θα πρέπει να θυμάστε πως μόνο στην περίπτωση όπου τα δυνατά σημεία κάθε trend συνδυαστούν με μια ευρύτερη inbound marketing στρατηγική θα καταφέρετε να δημιουργήσετε μια πραγματική προοπτική για το μέλλον της επιχείρησής σας.
Μέχρι τώρα, το περιεχόμενο marketing το οποίο δημιουργούνταν, ήταν σε ένα μεγάλο βαθμό το ίδιο για τα διαφορετικά κοινά των επιχειρήσεων, με την εξατομίκευσή του να επικεντρώνεται περισσότερο στα προϊόντα και τις υπηρεσίες που προσφέρουν στους πελάτες τους.
Το marketing του μέλλοντος θα χρησιμοποιήσει και θα στηριχθεί περισσότερο στην αναδυόμενη τεχνολογία επιδιώκοντας να μάθει περισσότερα για τον δυνητικό πελάτη, καθιστώντας την τελική εμπειρία πιο ανθρώπινη, προσωπική αλλά και αποτελεσματική διαδικασία αγοράς.
Το ερώτημα είναι το εξής: Είστε έτοιμοι να αξιοποιήσετε αυτή την ευκαιρία, όταν εκείνη εμφανιστεί;