Τα Social Media αποτελούν έναν ιδανικό τρόπο για να ενισχύσετε το brand σας και το περιεχόμενο που εσείς δημιουργείτε. Ωστόσο, δεν αρκεί μόνο να δημοσιεύετε το περιεχόμενο σας στα Social Media οποιαδήποτε χρονική στιγμή. Στην τελική, όλα είναι θέμα κατάλληλου timing. Υπάρχουν εκείνες οι ώρες που φέρνουν τα βέλτιστα δυνατά αποτελέσματα για τις δημοσιεύσεις της επιχείρησής σας σε κάθε social media channel. Εκμεταλλευτείτε στο έπακρο τα social media γνωρίζοντας τον σωστό χρόνο για τις δημοσιεύσεις σας, μέσα από τη βοήθεια του παρακάτω άρθρου και κάντε τον χρόνο “σύμμαχό” σας!
Υπάρχει όμως η “ιδανική στιγμή” για να δημοσιεύσετε το περιεχόμενό σας στα social media;
Η απάντηση είναι ναι, υπάρχει. Η ιδανική στιγμή για να δημοσιεύσετε το περιεχόμενό σας είναι εκείνη η στιγμή που το κοινό σας είναι πιθανό να το δει και να αλληλεπιδράσει με αυτό. Μια καλά προγραμματισμένη και χρονομετρημένη ανάρτησή σας μπορεί να οδηγήσει σε περισσότερα likes, σχόλια, κοινοποιήσεις και κλικ στους συνδέσμους σας. Πρέπει όμως να έχετε κατά νου πως ο χρόνος ποικίλλει ανάλογα με το industry και το κοινό στο οποίο απευθύνεστε.
Στο συγκεκριμένο άρθρο, θα επικεντρωθούμε στις B2B επιχειρήσεις και πως μπορούν να χρησιμοποιήσουν το κατάλληλο timing στις πλατφόρμες του Facebook, του Instagram, του Twitter αλλά και του LinkedIn, ώστε να αυξήσουν το brand awareness, τα conversion rates αλλά και να βελτιώσουν την συνολική τους εικόνα.
Οι καλύτεροι χρόνοι για να δημοσιεύσετε στο LinkedIn
Αυτό που πρέπει να γνωρίζετε για το LinkedIn είναι πως αποτελεί τη δεύτερη πιο δημοφιλή social media πλατφόρμα για τους B2B marketers. Μια πλατφόρμα που εξυπηρετεί κυρίως επαγγελματικούς σκοπούς και χρησιμοποιείται με ελαφρώς λιγότερη συχνότητα από τα υπόλοιπα social media channels που αναφέρθηκαν παραπάνω. Αυτό όμως από μόνο του δεν πρέπει να σας σταματήσει από τη χρήση της συγκεκριμένης πλατφόρμας.
Οι ιδανικοί χρόνοι δημοσίευσης του περιεχομένου σας στο LinkedIn είναι στις 7:45 π.μ., 10:45 π.μ., 12:45 μ.μ. και 5:45 μ.μ. Έρευνες έχουν δείξει πως η Τετάρτη αποτελεί την ιδανικότερη μέρα για τη δημοσίευση του περιεχομένου των B2B επιχειρήσεων.
Compiled Data from 300 brands, Unmetric
Πηγή: Hootsuite
Σίγουρα εδώ φτάνουμε σε ένα ενδιαφέρον και κρίσιμο σημείο. Όταν ακούτε για τις καλύτερες και δημοφιλέστερες ώρες για τη δημοσίευση του περιεχομένου σας, καλό θα ήταν να δοκιμάσετε και να μετρήσετε τα αποτελέσματα των ωρών αυτών σε σχέση με ένα πολύ διαφορετικό πρόγραμμα δημοσιεύσεων. Με απλά λόγια πρέπει να κάνετε δοκιμές.
Πιστεύετε για παράδειγμα πως το κοινό σας ασχολείται με το περιεχόμενο που δημοσιεύετε τα σαββατοκύριακα, όταν περνούν χρόνο στο σπίτι τους και χαλαρώνουν; Κάντε μια δοκιμή και δημοσιεύστε κατά τις εργάσιμες ημέρες και ώρες. Τα αποτελέσματα μπορεί να σας εκπλήξουν. Και ναι, μπορεί το μεγαλύτερο μέρος του κοινού σας να είναι συνδεδεμένο το σαββατοκύριακο, αλλά μήπως οι ανταγωνιστές σας πλημμυρίζουν με δημοσιεύσεις τη ροή πληροφορίας τους; Μπορεί λοιπόν να επωφεληθείτε από την ανάρτηση των δημοσιεύσεών σας σε ώρες όπου ο ανταγωνισμός είναι χαμηλός, σκεφτείτε το.
Οι καλύτεροι χρόνοι για να δημοσιεύσετε στο Facebook
Το 2019, το Facebook άλλαξε τον αλγόριθμο στο news feed του, δίνοντας προτεραιότητα στις “σημαντικές αλληλεπιδράσεις” από τα μέλη της οικογένειας και τους φίλους ενός χρήστη, σε αντίθεση με το περιεχόμενο των brands που δημοσιεύεται μέσω της πλατφόρμας. Για τα brands, αλλά και τους ανθρώπους που έχουν αναλάβει την προώθησή τους στην πλατφόρμα του Facebook, η προβολή του οργανικού τους περιεχομένου έχει γίνει μια τεράστια πρόκληση, η οποία συνήθως τους οδηγεί στη διαφήμιση για την ενίσχυση της προβολής τους.
Πέρα όμως από τη δημιουργία περιεχομένου υψηλής ποιότητας, μια από τις πιο αποτελεσματικές τακτικές για να “χακάρετε” κατά κάποιο τρόπο τον αλγόριθμο του FB, είναι να βεβαιωθείτε ότι δημοσιεύετε την κατάλληλη στιγμή.
Για τις Β2Β επιχειρήσεις οι καλύτεροι χρόνοι για να δημοσιεύσετε το περιεχόμενό σας στο Facebook είναι μεταξύ στις 9 π.μ. και 2 μ.μ, με τις ιδανικότερες μέρες να αποτελούν η Τρίτη, η Τετάρτη και η Πέμπτη.
Compiled Data from 300 brands, Unmetric
Πηγή: Hootsuite
Compiled Data from 300 brands, Unmetric
Πηγή: Hootsuite
Επίσης, θα πρέπει να έχετε κατά νου ότι:
- Το 74% των χρηστών του FB επισκέπτονται την σελίδα κάθε μέρα - το μεγαλύτερο ποσοστό από οποιοδήποτε άλλο κοινωνικό δίκτυο.
- Το 88% των χρηστών του FB έχει πρόσβαση στην σελίδα μέσω κινητής συσκευής.
Και όπως πάντα, θα πρέπει να πραγματοποιείτε συνεχείς ελέγχους στα αποτελέσματα και τα δεδομένα που σας προσφέρει η πλατφόρμα. Χρησιμοποιείστε τα δεδομένα που σας παρέχει το Facebook Page Insights ή και άλλα εργαλεία μέτρησης, ώστε να προσδιορίσετε εκείνο που λειτουργεί καλύτερα για εσάς.
Οι καλύτεροι χρόνοι για να δημοσιεύσετε στο Twitter
Η μέση διάρκεια ζωής ενός tweet είναι πολύ σύντομη και διαρκεί περίπου 18 λεπτά. Όπως καταλαβαίνετε λοιπόν, ο χρόνος έχει τεράστια σημασία ειδικά γι αυτό το δίκτυο. Έχετε λοιπόν κάτι λιγότερο από 20 λεπτά για να βεβαιωθείτε ότι το περιεχόμενό σας θα φτάσει στα σωστά άτομα. Όμως, μέσα σ’ αυτό το - κατά γενική ομολογία - σύντομο χρονικό διάστημα που σας δίνεται, μπορείτε να δημοσιεύσετε το περιεχόμενό σας και να πετύχετε πραγματικά αποτελέσματα για την επιχείρησή σας, αρκεί να γνωρίζετε την ιδανική στιγμή.
Ο ιδανικός χρόνος δημοσίευσης στο Twitter βρίσκεται μεταξύ των ωρών 9 π.μ. και 4 μ.μ., την ημέρα της Δευτέρας ή της Πέμπτης, με έμφαση στο χρονικό παραθυράκι μεταξύ 11 π.μ. και 1 μ.μ.
Compiled Data from 300 brands, Unmetric
Πηγή: Hootsuite
Compiled Data from 300 brands, Unmetric
Πηγή: Hootsuite
Κάποια στατιστικά στοιχεία σχετικά με το Twitter, μας δείχνουν ότι:
- Στο Twitter υπάρχουν 330 εκατομμύρια ενεργοί χρήστες, με τα 145 εκατομμύρια να το χρησιμοποιούν σε καθημερινή βάση.
- Το 54% των χρηστών που ρωτήθηκαν από το Twitter ανέφεραν ότι είχαν προβεί σε ενέργειες αφού είδαν ένα brand να αναφέρεται σε κάποιο tweet.
- Το 80% των χρηστών του να έχουν κάνει αναφορά σε κάποιο brand, μέσα από κάποιο tweet τους.
Αυτά τα δεδομένα μας δείχνουν πως το Twitter μπορεί να αποδειχθεί ένα σημαντικό εργαλείο για την προώθηση της επιχείρησής σας. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αυτά τα δεδομένα ως σημείο εκκίνησης, στη συνέχεια να κάνετε δοκιμές με τις δημοσιεύσεις σας και τέλος να συγκρίνετε τα αποτελέσματα που συλλέξατε.
Οι καλύτεροι χρόνοι για να δημοσιεύσετε στο Instagram
Ο αλγόριθμος του Instagram ευνοεί την ανανέωση των posts, όταν καθορίζει ποιες αναρτήσεις θα εμφανιστούν στη ροή σας. Αν και δεν είναι πλέον αυστηρά χρονολογικό, έχει σχεδιαστεί για να σας προσφέρει συνεχώς νέο και φρέσκο περιεχόμενο, με το οποίο είναι πιθανό να αλληλεπιδράσετε. Αυτό σημαίνει ότι οι νέες αναρτήσεις θα εμφανίζονται πρώτες στη ροή σας, ανεξάρτητα από το πόσες φορές την ανανεώνετε.
Δεν πρέπει επίσης να ξεχνάμε ότι το Instagram απευθύνεται κατά κύριο λόγο στους χρήστες κινητών συσκευών. Οι μηνιαίοι χρήστες του Instagram έχουν φτάσει το 1 δισεκατομμύριο, με την πλειοψηφία αυτών να χρησιμοποιούν την εφαρμογή σε καθημερινή βάση, αν και φαίνεται ότι πολλοί είναι εκείνοι που αλληλεπιδρούν με το περιεχόμενο κατά τις ώρες που βρίσκονται εκτός εργασίας.
Κατά μέσο όρο, οι καλύτερες ώρες για δημοσίευση στο Instagram, ανεξαρτήτου industry είναι στις ώρες 1 μ.μ. και 5 μ.μ., κατά τη διάρκεια του γεύματος και στο τέλος μιας τυπικής εργάσιμης ημέρας, αντίστοιχα. Οι B2B επιχειρήσεις είναι εκείνες που παρουσιάζουν τα υψηλότερα ποσοστά clickthrough τις ώρες από 12 μ.μ. έως 1 μ.μ., 5 μ.μ έως 6 μ.μ. και 8 μ.μ. έως 9 μ.μ. τις ώρες δηλαδή που οι άνθρωποι ξεκουράζονται και έχουν διαθέσιμο ελεύθερο χρόνο. Η ιδανικότερη μέρα για τη δημοσίευση του περιεχομένου σας, αποτελεί η Παρασκευή.
Επίσης, επειδή αυτοί είναι “οι καλύτεροι χρόνοι για δημοσίευση” δεν σημαίνει πως δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε το περιεχόμενό σας οποιαδήποτε άλλη στιγμή. Μια σταθερή στρατηγική Instagram που λαμβάνει υπόψη της το industry και το κοινό στο οποίο απευθύνεται, σίγουρα προσφέρει χώρο για αρκετούς πειραματισμούς και δοκιμές.
Παρότι το Instagram είναι το λιγότερο “δημοφιλές” social media channel για τις B2B επιχειρήσεις, αυτό δεν σημαίνει πως θα πρέπει να το αγνοήσετε. Μια αποτελεσματική social media στρατηγική στην πλατφόρμα του Instagram που μιλάει στους πελάτες σας, ίσως να είναι εκείνη που θα σας δώσει στην επιχείρησή σας το προβάδισμα απέναντι στους ανταγωνιστές σας.
Πως να ανακαλύψετε τον κατάλληλο χρόνο για να δημοσιεύσετε στα social media
A. Γνωρίστε το κοινό σας
Ποια είναι η ηλικία τους; Σε ποια πόλη ζουν; Ποιο είναι το επάγγελμά τους; Ποιες είναι οι προκλήσεις και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν; Ποια social media channels χρησιμοποιούν; Η περιήγησή τους γίνεται μέσω τηλεφώνου ή υπολογιστή;
Η απάντηση σε όλες αυτές τις πολύ σημαντικές ερωτήσεις, βρίσκεται στο προφίλ της buyer persona που θα δημιουργήσετε για την επιχείρησή σας. Δημιουργώντας την buyer persona, θα είστε σε θέση να βρείτε το ιδανικό πρόγραμμα δημοσιεύσεων για την επιχείρησή σας, το οποίο θα φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα.
B. Χρησιμοποιήστε το ίδιο περιεχόμενο σε διαφορετικούς χρόνους
Όπως κάθε πετυχημένο πείραμα, απαιτεί συνέπεια και ακρίβεια κατά την καταμέτρηση των αποτελεσμάτων. Όταν πειραματίζεστε με διάφορους χρόνους δημοσίευσης, χρησιμοποιήστε το ίδιο ή παρόμοιο περιεχόμενο. Με αυτόν τον τρόπο μια λιγότερη ελκυστική ανάρτηση που μπορεί να έχετε μοιραστεί με το κοινό σας σε κάποια ώρα αιχμής, να μην καταφέρει να διαστρεβλώσει τα πιθανά αποτελέσματα της συνολικής έρευνάς σας.
Γ. Εξετάστε την τοποθεσία του κοινού σας
Αυτό αναφέρεται συγκεκριμένα στις B2B επιχειρήσεις οι οποίες λειτουργούν και εκτός των εγχώριων συνόρων τους, χρησιμοποιώντας μια global social media στρατηγική. Εκείνες οι επιχειρήσεις πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τους τις ζώνες ωρών και να δημιουργήσουν διαφορετικές social media καμπάνιες γι’ αυτές τις ζώνες, όπου κρίνεται απαραίτητο.
Δ. Χρησιμοποιείστε τα κατάλληλα εργαλεία
Χρησιμοποιώντας ένα εργαλείο όπως η πλατφόρμα της HubSpot, ένα εργαλείο αυτοματισμού marketing, μπορείτε να ελέγχετε ταυτόχρονα όλες σας τις δημοσιεύσεις στα social media κανάλια που αναφέρθηκαν, όπως επίσης και να ερευνήσετε αναλυτικά όλα τα δεδομένα που μπορεί να σας παρέχει για τις δημοσιεύσεις σας, εξοικονομώντας πολύτιμο χρόνο για εσάς και την επιχείρησή σας.
Ε. Παρακολουθήστε τον ανταγωνισμό σας
Πότε οι ανταγωνιστές σας λαμβάνουν μεγάλο ποσοστό likes, κοινοποιήσεων, retweets, reactions και σχολίων στις δημοσιεύσεις τους; Παρακολουθήστε στενά τους ηγέτες στο industry που δραστηριοποιείστε και αναζητήστε μεγαλύτερους οργανισμούς με πιο εξελιγμένες social media στρατηγικές, τις οποίες μπορείτε να αφομοιώσετε και στη δική σας επιχείρηση. Τις περισσότερες φορές αυτές οι επιχειρήσεις είχαν τον απαραίτητο χρόνο αλλά και τους πόρους για να βελτιστοποιήσουν το πρόγραμμα των αναρτήσεών τους. Θυμηθείτε όμως ότι ισχύουν διαφορετικοί κανόνες για κάθε επιχείρηση αλλά και για κάθε κοινό. Μπορείτε να πάρετε υποδείξεις από μεγαλύτερες επιχειρήσεις αλλά πάντοτε οι δραστηριότητές σας θα έχουν ως τελικό σκοπό τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας του δικού σας κοινού.
ΣΤ. Συνεχίστε τις δοκιμές και τις βελτιστοποιήσεις σας
Τέλος, ποτέ μην εφησυχάζετε. Μπορεί να βρήκατε τις ιδανικές ώρες και χρόνους για τις δημοσιεύσεις σας, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως πρέπει να σταματήσετε τις δοκιμές. Πάντοτε υπάρχει το περιθώριο για εξέλιξη και βελτιστοποίηση των ενεργειών σας. Εξάλλου, οι συνήθειες του κοινού σας, όπως και οι αλγόριθμοι των social media, αλλάζουν συνεχώς και πρέπει να προσαρμόζεστε συνεχώς στα νέα δεδομένα.
Δημιουργήστε social media reports για να παρακολουθείτε με κάθε λεπτομέρεια πότε λαμβάνετε τη μεγαλύτερη αφοσίωση (engagement & loyalty) του κοινού σας για κάθε δημοσίευση και καθορίστε πόσο συχνά θα εκτελείτε τις δοκιμές σας στα διάφορα social media channel.
Τώρα λοιπόν που γνωρίζετε τους κατάλληλους χρόνους για να δημοσιεύσετε στα διάφορα social media channels, ήρθε η ώρα να πειραματιστείτε με νέες μεθόδους, να δοκιμάσετε νέες ενέργειες και να προγραμματίσετε τις δημοσιεύσεις σας, ώστε να φτάσουν μπροστά από τα μάτια όλων εκείνων που πραγματικά επιθυμούν να γνωρίσουν και να έρθουν σε επαφή με το δικό σας brand, εκείνο το brand που θα προσφέρει μια ανθρώπινη και αποτελεσματική λύση σε όλους εκείνους που την αναζητούν!