H Inbound Marketing μεθοδολογία αποτελεί μία αποτελεσματική στρατηγική για πολλές επιχειρήσεις που αναζητούν αποδοτικές λύσεις για τις online δραστηριότητές τους. Για να μπορέσετε, όμως, να εκμεταλλευτείτε τα μέγιστα οφέλη μίας Inbound Marketing στρατηγικής, θα πρέπει να επενδύσετε στο σύνολο των ενεργειών της. Γι’ αυτό το λόγο συγκεντρώσαμε και σας παρουσιάζουμε τους 10 σημαντικότερους λόγους που αποδεικνύουν ότι το Inbound Marketing είναι η επένδυση που αναζητούσατε τόσο καιρό και μπορεί να μην το γνωρίζατε!
Στη σημερινή εποχή οι επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν περισσότερο από ποτέ προκλήσεις σχετικά με την προώθηση του δικού τους brand. Αν θεωρήσουμε δεδομένο ότι οι καταναλωτές εκτίθενται σε καθημερινή βάση σε εκατοντάδες ενέργειες marketing, τότε οι επιχειρήσεις καλούνται να ακολουθήσουν καλύτερες στρατηγικές ώστε να ξεχωρίσουν ανάμεσα σε όλον αυτόν τον όγκο πληροφορίας. Ο καλύτερος τρόπος για να το καταφέρετε αυτό είναι να χρησιμοποιήσετε την στρατηγική του Inbound Marketing.
Οι αποτελεσματικές και αποδοτικές επιχειρήσεις δεν “κυνηγούν” τους δυνητικούς πελάτες αλλά, αντίθετα, οι δυνητικοί πελάτες κατευθύνονται σε αυτές. Το Inbound Marketing επιτρέπει στην επιχείρησή σας να προσελκύσει (attract), να εμπλακεί (engage) και να ικανοποιήσει (delight) τους πελάτες της. Μέσα από αυτή τη διαδικασία, το brand καταφέρνει να δημιουργήσει ένα κλίμα εμπιστοσύνης και να προσφέρει προστιθέμενη αξία σε όλη τη διάρκεια του αγοραστικού τους ταξιδιού.
Όλα αυτά βέβαια γίνονται πραγματικότητα μέσω της δημιουργίας περιεχομένου που είναι σχετικό και χρήσιμο για τα προβλήματα και τις ανάγκες των πελατών σας, που καταφέρνει επίσης να προσελκύσει το κατάλληλο κοινό για την επιχείρησή σας και να την καθιερώσει ως μία από τις ηγέτιδες εταιρείες (thought leaders) στο industry που δραστηριοποιείται.
Κοιτώντας πίσω στο μακρινό 2006 όπου ο όρος Inbound Marketing επινοήθηκε από τη HubSpot, πολλά έχουν αλλάξει και σίγουρα η στρατηγική του έχει εξελιχθεί ώστε να ανταποκρίνεται στις ανάγκες του σήμερα. Όμως, ο βασικός πυρήνας του είναι και θα παραμείνει ο ίδιος: ο πελάτης της επιχείρησης.
Με την Inbound Marketing μεθοδολογία να έχει αποδειχθεί μία αποτελεσματική στρατηγική για τις περισσότερες επιχειρήσεις που την έχουν εφαρμόσει, παράγοντας έως και τρεις φορές περισσότερα leads από οποιαδήποτε άλλη μεθοδολογία marketing, δεν τίθεται πλέον θέμα αμφισβήτησης της αποδοτικότητας της. Εάν, όμως, είστε ακόμα διστακτικοί, ο παρακάτω “δεκάλογος”, θα σας πείσει για την χρησιμότητα και την αναγκαιότητα της Inbound Marketing μεθοδολογίας για την επιχείρησή σας:
10 λόγοι που δείχνουν ότι πρέπει να ακολουθήσετε το Inbound Marketing
1. Αυξάνει το traffic του website σας
Δύο από τα πιο βασικά στοιχεία κάθε στρατηγικής Inbound Marketing είναι η χρήση του SEO και του content marketing. Όταν αυτά τα δύο εργαλεία συνδυαστούν, καταφέρνουν να αυξήσουν την ποιότητα και την ποσότητα του traffic που εισέρχεται στο website σας, το οποίο, με τη σειρά σας, έχετε τη δυνατότητα να το μετατρέψετε σε leads ή πελάτες για την επιχείρησή σας. Δημιουργώντας σελίδες με ενημερωτικό και ποιοτικό περιεχόμενο, που αναλύει σε βάθος τα προβλήματα των επισκεπτών σας και έχουν βελτιστοποιηθεί με τις λέξεις-κλειδιά (keywords) που πληκτρολογούν κατά την αναζήτησή τους, θα έχετε αξιοποιήσει πλήρως τις δυνατότητες που σας προσφέρει το κομμάτι του SEO.
Επίσης, όσο περισσότερο περιεχόμενο δημιουργείτε, τόσο περισσότερο αυξάνετε τις πιθανότητες να ανεβείτε στην κατάταξη των websites της Google, για συγκεκριμένα keywords που σχετίζονται με το δικό σας industry. Είναι σημαντικό να θυμάστε πως οι σελίδες του website σας κατατάσσονται μεμονωμένα και όχι ως προς το σύνολό τους, γι’ αυτό μπορείτε να συνεχίσετε την έρευνα και τη δημιουργία blog posts και άλλων τύπων περιεχομένου, με τελικό σκοπό το website σας να εμφανίζεται συχνότερα (και υψηλότερα) στις αντίστοιχες αναζητήσεις των χρηστών. Η αύξηση του traffic μπορεί να μην οδηγεί σε άμεσα έσοδα, σίγουρα όμως οδηγεί στην απόκτηση ποιοτικών leads για την επιχείρησή σας.
2. Παράγει ποιοτικά leads
Με το Inbound Marketing προσεγγίζετε άτομα που πολύ πιθανό να έχουν δείξει ενδιαφέρον για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που εσείς προσφέρετε. Όταν εσείς δημιουργείτε το περιεχόμενο σας λαμβάνοντας υπόψην το κοινό-στόχο σας, όπως για παράδειγμα άρθρα-οδηγούς ή ένα blog post σχετικά με τα τελευταία trends του industry σας, μπορείτε να προσελκύσετε με φυσικό τρόπο τους επισκέπτες που ενδιαφέρονται να ενημερωθούν για τα συγκεκριμένα θέματα και θα κάνουν την αναζήτησή τους μέσω διαδικτύου. Βέβαια δεν θα ενδιαφέρονται όλοι τους να μετατραπούν άμεσα σε πελάτες της επιχείρησής σας. Σίγουρα θα υπάρξουν αρκετοί που απλώς επιθυμούν να ενημερωθούν για ένα συγκεκριμένο θέμα που εσείς μπορεί να καλύπτετε.
Επιπλέον, τα leads που θα ανακαλύψουν την εταιρεία σας μέσω των Inbound καναλιών σας, έχουν τη δυνατότητα να εξερευνήσουν το website σας και να δημιουργήσουν μια ευρύτερη εικόνα για την επιχείρησή σας. Πιθανόν να έχουν πρόσβαση στα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας και να έχουν συλλέξει πληροφορίες για την τιμολόγησή τους μέσω του website της εταιρείας. Αυτή είναι και η σημασία ενός ποιοτικού lead - ένας δυνητικός πελάτης, εξοικειωμένος και ενημερωμένος σχετικά με το προϊόν ή την υπηρεσία που εσείς μπορείτε να του προσφέρετε.
3. Ενισχύει τη φήμη της επιχείρησή σας
Εφόσον δημοσιεύετε ποιοτικά blog posts και άρθρα στο website σας, το κοινό σας θα συσχετίσει την ποιότητα τους και με την εικόνα της επιχείρησής σας. Μπορείτε, επίσης, να αυξήσετε την διαδικτυακή παρουσία της εταιρείας σας και σε άλλους ιστότοπους που πιθανό να επισκέπτεται το κοινό σας, ώστε να αυξήσετε την προβολή του brand σας, μέσω για παράδειγμα του guest blogging. Εκτός όμως από αυτήν τη δωρεάν δημοσιότητα, οι διαχειριστές των άλλων ιστότοπων θα τοποθετήσουν και έναν σύνδεσμο που οδηγεί απευθείας στο website σας, ως πηγή για το περιεχόμενό σας - τα λεγόμενα backlinks. Όταν κερδίζετε backlinks από ένα σημαντικό αριθμό αξιόπιστων websites, η βαθμολογία του website θα αυξηθεί σημαντικά στις μηχανές αναζήτησης (domain authority), όπως επίσης θα έχετε καταφέρει να αυξήσετε και την επισκεψιμότητα του.
4. Σημειώνει υψηλά ποσοστά ROI
Ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα του Inbound Marketing είναι ότι πραγματοποιείται κυρίως στο website της επιχείρησής σας. Αυτό σημαίνει ότι το περιεχόμενο που δημοσιεύετε μπορεί να συνεχίσει να φέρνει αποτελέσματα και σε βάθος χρόνου. Το περιεχόμενο που θα έχετε στα χέρια σας, μπορεί να “ζήσει” στο website σας για όσο διάστημα εσείς επιθυμείτε, χωρίς κανένα κόστος. Οι σελίδες σας θα ελκύουν περισσότερους επισκέπτες μέσω των μηχανών αναζήτησης και των social media καναλιών, κερδίζοντας συνεχώς νέους αναγνώστες.
Καθώς η εταιρεία σας αυξάνει τη δημοτικότητά της, παρατηρείται και η αντίστοιχη αύξηση στους τακτικούς επισκέπτες του website. Αυτό σημαίνει πως κάθε περιεχόμενο που εσείς δημοσιεύετε θα έχει μεγαλύτερο αντίκτυπο στο κοινό σας. Σημαντική είναι και η κοινοποίηση του περιεχομένου σας από τους ίδιους τους αναγνώστες σας, η οποία θα διευκολύνει ακόμη περισσότερο την ανάπτυξη του brand σας. Αν αναλογιστείτε λοιπόν ότι όλα αυτά τα αποτελέσματα είναι δυνατά χωρίς την ύπαρξη συνεχών χρεώσεων, τότε δεν προκαλεί καμία έκπληξη ότι το Inbound Marketing σημειώνει υψηλά ποσοστά ROI για μία επιχείρηση.
5. Επιτρέπει στους πελάτες να σας προσεγγίσουν με τους δικούς τους όρους
Με το Inbound Marketing δεν διακόπτετε τη ροή πληροφορίας των δυνητικών πελατών σας επειδή οι ίδιοι επιδιώκουν την επικοινωνία με την επιχείρησή σας με τους δικούς τους όρους. Σε αυτό φυσικά τους διευκολύνετε και εσείς τοποθετώντας σημαντικές πληροφορίες για την επιχείρησή σας στο website σας και βελτιώνοντας το SEO σας. Εξασφαλίζετε, λοιπόν, την προβολή σας κατά τη διάρκεια της έρευνας του κοινού μέσω των μηχανών αναζήτησης. Είναι η ιδανικότερη λύση για τους επισκέπτες, γιατί μπορούν να έχουν πρόσβαση στην πληροφορία που αναζητούν, όπου και όποτε εκείνοι επιθυμούν, αφιερώνοντας χρόνο για να γνωρίσουν την εταιρεία σας και να προβούν σε μια πιθανή αγορά.
6. Βοηθά στην οικοδόμηση σχέσεων με τους πελάτες
Είναι γεγονός πως πολλές επιχειρήσεις χρησιμοποιούν τις στρατηγικές marketing με μόνο στόχο να αυξήσουν τις πωλήσεις τους. Μπορεί αυτός να είναι ένας σημαντικός στόχος για οποιαδήποτε επιχείρηση, το Inbound Marketing όμως, σας προσφέρει και κάτι επιπλέον: τη δημιουργία πραγματικών σχέσεων με τους πελάτες σας.
Αντί να εμπλέκεστε με το κοινό σας μόνο μέσω των πωλήσεων, μπορείτε να τους παρέχετε χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που προσφέρετε. Φυσικά, το είδος των πληροφοριών που προσφέρετε πρέπει να προέρχεται μετά από αρκετή έρευνα, ώστε να βοηθήσει πραγματικά τα προβλήματα των επισκεπτών αλλά και να καθιερωθείτε και ως μία αξιόπιστη πηγή πληροφοριών.
7. Μετακινεί τα leads σε όλο το εύρος του Sales Funnel
Μία ισχυρή στρατηγική Inbound Marketing περιλαμβάνει γενικές πληροφορίες σχετικά με το industry στη κορυφή του sales funnel (ToFu), πληροφορίες σχετικά με την επιχείρηση στη μέση (MoFu) και τέλος πληροφορίες σχετικά με την τιμολόγηση της επιχείρησης για εκείνους τους επισκέπτες που βρίσκονται στο κάτω μέρος του και βρίσκονται ένα βήμα πριν τη μετατροπή τους σε πελάτες (BoFu).
Κατά τη διάρκεια όλης αυτής της διαδικασίας εσείς τους παροτρύνετε για συγκεκριμένες ενέργειες, μέσω CTAs, που θα τους μετακινήσουν στο τελικό στάδιο του funnel, όπου θα συμπληρώσουν κάποια φόρμα επικοινωνίας και θα πραγματοποιήσουν την αγορά ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας σας. Όταν η εφαρμογή του Inbound γίνει σωστά, το περιεχόμενο του funnel σας θα μετακινεί αυτόματα και με φυσικό τρόπο τα leads - πράγμα απολύτως απαραίτητο για την αύξηση του ROI.
8. Προσφέρει πολλές επιλογές
Αναμφισβήτητα, το μεγαλύτερο πλεονέκτημα που έχει το Inbound Marketing είναι ο τεράστιος αριθμός αναλυτικών πληροφοριών που προσφέρει. Σας δίνει τη δυνατότητα να ελέγχετε, ανά πάσα στιγμή, τα ακριβή και μετρήσιμα αποτελέσματα κάθε καμπάνιας σας αλλά και την επιτυχία της στρατηγική σας στο σύνολο της. Αυτές οι πληροφορίες όχι μόνο θα σας βοηθήσουν να δείτε την απόδοση των καμπανιών σας, αλλά να εντοπίσετε και τυχόν αδύναμα σημεία στη συνολική στρατηγική σας. Οι αποφάσεις που λαμβάνετε θα γίνονται με βάση τα δεδομένα που έχετε στα χέρια σας.
9. Η στρατηγική του Inbound Marketing μπορεί να εξατομικευτεί
Μία από τις πιο πρόσφατες εξελίξεις στο Inbound Marketing ήταν η δυνατότητα εξατομίκευσης των μηνυμάτων marketing για συγκεκριμένους επισκέπτες και ορισμένα leads. Με ένα λογισμικό marketing automation, όπως αυτό της HubSpot, μπορείτε να προσδιορίσετε την τοποθεσία, το industry, το μέγεθος της εταιρείας και άλλες δημογραφικές πληροφορίες για κάθε επισκέπτη του website σας. Στη συνέχεια, μπορείτε να προσαρμόσετε αναλόγως και τα αντίστοιχα CTAs ή κάποιο άλλο περιεχόμενο που φιλοξενείται στη σελίδα σας. Προσαρμόζετε λοιπόν τη διαδικτυακή εμπειρία κάθε χρήστη σας, ξεχωριστά. Σίγουρα αυτή η ενέργεια είναι πιο αποτελεσματική από το να προσπαθήσετε να προσεγγίσετε όλους τους πελάτες σας με μια γενική και αόριστη στρατηγική.
10. Δημιουργεί ένα ισχυρό brand
Μια επιτυχημένη στρατηγική Inbound Marketing περιλαμβάνει πολλά κανάλια, όπως τη χρήση SEO, content marketing και social media. Αυτό μπορεί να ακούγεται σαν να περιπλέκει τα πράγματα μεταξύ τους, αλλά με τον σωστό σχεδιασμό, μπορείτε να τα συνδυάσετε ώστε να ενισχύσετε το δικό σας brand. Χρησιμοποιώντας το inbound δημιουργείτε περιεχόμενο που καλύπτει και αφορά όλες τις πτυχές της επιχείρησής σας, ενώ παράλληλα διευκολύνετε τους επισκέπτες να εντοπίσουν αυτό που έχει πραγματική αξία για εκείνους.
Βεβαιωθείτε λοιπόν ότι το στυλ και ο τόνος του περιεχομένου σας χαρακτηρίζεται από ομοιομορφία, η οποία δημιουργεί μια σταθερή εικόνα σε όλα τα κανάλια της επιχείρησης. Αυτό σίγουρα δημιουργεί ένα συνεκτικό brand, καθώς επίσης διευκολύνει και τους πιθανούς πελάτες να επικοινωνήσουν με το κανάλι της επιλογής τους.
Επίλογος
Σίγουρα αν προσπαθήσουμε να σκεφτούμε, θα καταφέρουμε να εντοπίσουμε επιπλέον λόγους για να σας πείσουν για την αξία μιας Inbound Marketing επένδυσης πέρα από τους 10 που αναφέραμε πιο πάνω. Όμως, οι παραπάνω δέκα λόγοι είναι αρκετοί και συνοψίζουν ιδανικά την αποτελεσματικότητα μιας Inbound Marketing στρατηγικής για κάθε επιχείρηση που αναζητά μία online στρατηγική που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες του σήμερα και έχει ως επίκεντρο την συνολική εμπειρία του ατόμου.
Οποιαδήποτε επιχειρηματική επένδυση είναι μία διαδικασία που απαιτεί προσοχή και αναλυτική έρευνα, ειδικά όταν μιλάμε για μια στρατηγική που θα καθορίσει την πορεία και την ανάπτυξη της επιχείρησής σας. Είναι στην κρίση σας λοιπόν η επιλογή στρατηγικής που θα οδηγήσει την επιχείρησή σας στην επόμενη μέρα.