Inbound Marketing Στρατηγικές που θα σας φέρουν μπροστά από τον Ανταγωνισμό

Marketing

Inbound Marketing Στρατηγικές για να βγείτε μπροστά από τον Ανταγωνισμό

από Chris Papafilippou

Κάθε επιχείρηση τη σημερινή εποχή προσπαθεί να δημιουργήσει αυτό που πολύ συχνά ακούγεται ως “ελκυστικό περιεχόμενο”. Όταν όλοι, όμως, προσπαθούν να προσελκύσουν την προσοχή του σημερινού απαιτητικού κοινού, πως εσείς θα βεβαιωθείτε ότι θα ξεχωρίσετε από το πλήθος; Η απάντηση βρίσκεται στην εφαρμογή των παρακάτω στρατηγικών, οι οποίες θα σας κρατήσουν μπροστά από τον ανταγωνισμό, με μια σύγχρονη κατεύθυνση marketing που αγκαλιάζει το αύριο και ακούει στο όνομα Inbound Marketing!

Με όλο και περισσότερες επιχειρήσεις να δημιουργούν περιεχόμενο, οι άνθρωποι αντίστοιχα έχουν γίνει και πιο απαιτητικοί κατά τη λήψη του περιεχομένου. Το κοινό, πλέον, αναζητά ένα περιεχόμενο που απαιτεί την εμπλοκή τους και να δημιουργεί μια πιο εξατομικευμένη και μοναδική εμπειρία για τους ίδιους. 

Σε αυτό το άρθρο, θα ανακαλύψουμε μερικές από τις πιο αποτελεσματικές Inbound Marketing στρατηγικές που θα σας φέρουν στην πρώτη γραμμή των ανταγωνιστών σας! Είστε έτοιμοι;  

 

Δημιουργήστε μια Buyer Persona

Το πρώτο και πιο κρίσιμο μέρος στη δημιουργία ποιοτικού περιεχομένου είναι να κατανοήσετε πραγματικά τις ανάγκες του κοινού-στόχου σας. Αρχικά μπορείτε να ανατρέξετε στις πληροφορίες που σας παρέχονται μέσω των σελίδων σας στα social media. Καθώς προσπαθείτε να δημιουργήσετε ένα προφίλ του πελάτη σας, θα πρέπει να κατανοήσετε τα δημογραφικά, και όχι μόνο, στοιχεία που χαρακτηρίζουν τους περισσότερους πελάτες σας. Μπορεί η ηλικία, το φύλο ή η τοποθεσία να μην αποτελούν τους σημαντικότερους παράγοντες που θα κρίνουν το ποιος επιθυμεί να αγοράσει από εσάς, μπορεί όμως να φανούν πολύ πιο χρήσιμοι απ’ ότι φαντάζεστε.

Στη συνέχεια θα ανακαλύψετε ποια είναι τα πραγματικά ενδιαφέροντα αυτών των ατόμων και πως εσείς μπορείτε να συντάξετε εκείνο το περιεχόμενο που θα τους μαγνητίσει. Μπορείτε να κάνετε μια έρευνα για να γνωρίσετε την αγορά στην οποία στοχεύει η επιχείρησή σας. Αυτό θα ήταν σχετικά απλό, εάν ήδη έχετε στα χέρια σας μια λίστα email. 

Μόλις δημιουργήσετε μια γενικότερη εικόνα της αγοράς, είναι καλή ιδέα να ξεκινήσετε την αναζήτηση εκείνων των ατόμων που μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί τους για περισσότερες και εις βάθος πληροφορίες. Και το λογικό βήμα είναι να προσεγγίσετε εκείνους τους πελάτες που έχετε ήδη αποκτήσει. Ζητήστε τους να σας περιγράψουν τα αληθινά προβλήματα και τις ανάγκες τους. Εντοπίζοντας όλα αυτά, μπορείτε στη συνέχεια να δημιουργήσετε το περιεχόμενο.

 

Δημιουργήστε ποιοτικό περιεχόμενο

Η ποιότητα του περιεχομένου που δημιουργείται είναι ίσως το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό της Inbound Marketing στρατηγικής.  Εάν δημιουργείτε γενικά άρθρα και βίντεο που δεν εξυπηρετούν κάποιο συγκεκριμένο σκοπό, σίγουρα δεν θα φτάσετε ποτέ στην επιτυχία. Ανεξάρτητα από το πόσο σκληρά προωθείτε αυτό το περιεχόμενο ή πως το σχεδιάσατε για να κατατάσσεται υψηλά στις μηχανές αναζήτησης, θα “παλέψετε” για να αποκτήσετε νέους πελάτες για την επιχείρησή σας.

Οι κορυφαίοι content marketers εργάζονται ακούραστα για να προσαρμόσουν το περιεχόμενό τους στο κοινό-στόχο που θέλουν να προσελκύσουν και στη θέση που βρίσκονται κατά το αγοραστικό τους ταξίδι (buyer journey). Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία, το 69% των κορυφαίων marketers ευθυγραμμίζουν το περιεχόμενο τους με τα αντίστοιχα στάδια του marketing και sales funnel, ενώ μόνο το 48% των υπολοίπων το επιτυγχάνουν.

Η κατανόηση του αγοραστικού ταξιδιού και των αναγκών είναι ζωτικής σημασίας για τη δημιουργία εξαιρετικού περιεχομένου, αλλά δεν είναι και η μόνη στρατηγική που θα πρέπει να εφαρμόσετε σε leads και νέους πελάτες της επιχείρησής σας. Ένας τίτλος που κεντρίζει το ενδιαφέρον σίγουρα θα φέρει περισσότερη κίνηση στο website σας. Είναι από τα πιο σημαντικά στοιχεία του περιεχομένου και θα πρέπει να αφιερώσετε αρκετό χρόνο στην δημιουργία του κατάλληλου τίτλου. 

Το να συμπεριλάβετε και διαφορετικές μορφές περιεχομένου είναι ακόμη μία λύση. Προκειμένου το περιεχόμενό σας να καταφέρει να προσελκύσει τους ιδανικούς αναγνώστες, βεβαιωθείτε πως το περιεχόμενο που δημοσιεύετε δεν αποτελείται μόνο από μεγάλα τμήματα κειμένου. Εμπλουτίστε το περιεχόμενό σας, συμπεριλαμβάνοντας εικόνες, γραφήματα και γραφικά αλλά και βίντεο που καθιστούν το περιεχόμενό σας ελκυστικό και ταυτόχρονα διαδραστικό.

Προσθέστε στο περιεχόμενό σας και τη μέθοδο του Storytelling. Ακριβώς επειδή βασίζετε το περιεχόμενό σας σε δεδομένα και αναλυτικά στοιχεία, δεν σημαίνει ότι πρέπει να έχει έναν απόμακρο και ακαδημαϊκό χαρακτήρα. Αναζητήστε εκείνες τις ιστορίες που αφηγούνται και περιγράφουν με τον καλύτερο τρόπο το προϊόν ή την υπηρεσία της επιχείρησής σας. 

 

Φιλοξενήστε και δημιουργήστε guest άρθρα

Κοιτώντας τα δεδομένα, διαπιστώνουμε πως το guest blogging είναι μια αποτελεσματική Inbound Marketing στρατηγική. Αυτό συμβαίνει επειδή το guest blogging σας παρέχει τα πολύτιμα backlinks που χρειάζεστε, προβολή σε νέους χώρους και ανάπτυξη σχέσεων με σημαντικούς παράγοντες ή αλλιώς influencers του χώρου. Αν παρουσιάσετε συνέπεια στην δημιουργία του περιεχομένου σας, όπως και στην δημοσίευση σχετικών guest άρθρων, θα μπορέσετε να προσεγγίσετε όσο το δυνατόν περισσότερους πελάτες για την επιχείρησή σας. 

Ένα μεγάλο πρόβλημα αποτελεί ότι αρκετές επιχειρήσεις χρησιμοποιούν το guest blogging ως μία Inbound Marketing στρατηγική, χωρίς στην πραγματικότητα να εισπράττουν το αναμενόμενο ROI, γιατί δεν αναζητούν τα κατάλληλα website με αφοσιωμένους και προσηλωμένους αναγνώστες που θα εκτιμήσουν το συγκεκριμένο ποιοτικό περιεχόμενο.

 

Μεγιστοποιήστε τα αποτελέσματα σας μέσω του SEO

Απαιτείται μεγάλη κατανόηση των τακτικών SEO για να σημειώσετε οποιαδήποτε επιτυχία στη σημερινή αγορά που βασίζεται στις μηχανές αναζήτησης. Σε δύο πράγματα πρέπει να εστιάσετε: στα βασικά στοιχεία του On-page SEO και του Off-page SEO.

Αρχικά, πρέπει να βεβαιωθείτε ότι κάθε κομμάτι του περιεχομένου σας είναι έτοιμο να εκμεταλλευτεί στο μέγιστο βαθμό το traffic που θα σταλεί σε αυτό. Αν και υπάρχουν πολλές στρατηγικές που θα σας βοηθήσουν να βελτιώσετε τα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης, σας συνιστάται να ξεκινήσετε με την βελτιστοποίηση των λεγόμενων keywords. Για να το κάνετε αυτό, θα πρέπει να βρείτε συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά που θα θέλατε να χρησιμοποιήσετε για τη στόχευση του περιεχομένου σας. Θυμηθείτε να τα χρησιμοποιήσετε με φυσικό τρόπο σε όλη την έκταση της σελίδας σας, χωρίς να κανιβαλίσετε την χρήση τους.

Αλλά υπάρχει και ένα άλλο κλειδί για την συνολική επιτυχία του SEO. Τα backlinks είναι εκείνα που θα καθορίσουν στον μεγαλύτερο βαθμό τα αποτελέσματα των μηχανών αναζητήσεων. Τα backlinks πολύ απλά είναι links από άλλα websites που συνδέονται με το website της επιχείρησής σας. Υπάρχουν αρκετοί τρόποι για να αυξήσετε τον αριθμό των backlinks που λαμβάνετε για το περιεχόμενό σας, όπως προωθώντας το σε άλλα σχετικά site και influencers. Ο ακριβής αριθμός των backlinks που πρέπει να πετύχετε στις μηχανές αναζήτησης ποικίλλει ανάλογα τα keywords, τα topics και τα υπόλοιπα sites που κατατάσσονται στις πρώτες θέσεις. Με προσεκτική εφαρμογή, ωστόσο, μπορείτε να ξεπεράσετε σελίδες με μεγαλύτερο authority στο industry που ανταγωνίζεστε.

 

Αποκτήστε leads προσφέροντας δωρεάν περιεχόμενο

Όταν θα έρθει η ώρα να μετατρέψετε τους επισκέπτες του website σας σε leads της επιχείρησης σας, θα χρειαστείτε τις κατάλληλες στρατηγικές που θα σας δώσουν τη δυνατότητα να πείσετε τα άτομα να δώσουν τις διευθύνσεις των email τους αλλά και άλλα στοιχεία. Η δημιουργία ενός free report σίγουρα θα αυξήσει τον αριθμό των leads. Εάν η επιχείρησή σας ανήκει στον τομέα του B2B ή απευθύνεστε σε πελάτες που κάνουν εξονυχιστική έρευνα πριν την αγορά, μπορείτε να δημιουργήσετε ένα αποτελεσματικό lead magnet από ένα report. Όταν αναφερόμαστε σε ένα free report, τις περισσότερες φορές αναφερόμαστε σε έναν πολύτιμο και αναλυτικό οδηγό, μεγάλης χρηστικότητας και αξίας. Με αυτόν τον τρόπο καταφέρνετε να οδηγήσετε τους επισκέπτες σας στο Sales Funnel και να τους προσεγγίσετε με μεγαλύτερη επιτυχία.

Επίσης, η διοργάνωση ενός webinar, είναι μια τεχνική που ενθαρρύνει και εκπαιδεύει τον πελάτη σε πραγματικό χρόνο. Είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον, διότι τους επιτρέπει να βλέπουν το πρόσωπό σας αλλά και να κατανοήσουν την προσωπικότητά σας. Εκτός αυτού, πολλοί άνθρωποι είναι εκείνοι που θα κατεβάσουν έναν οδηγό και δεν θα καταφέρουν να το διαβάσουν ποτέ. Αλλά αν κάποιος εγγραφεί σε ένα webinar, μπορείτε να σιγουρευτείτε πως πραγματικά παρακολουθούν την όλη διαδικασία. 

Υπάρχει επίσης και μια άλλη μορφή περιεχομένου που μπορείτε να δημιουργήσετε και θα προσελκύσει νέους πελάτες. Ακόμα καλύτερα, δεν θα απαιτήσει την εκτενή έρευνα που απαιτεί ένα report ή το περίπλοκο λογισμικό υποστήριξης που απαιτείται για την διεξαγωγή ενός webinar. Αυτή η στρατηγική είναι να δημιουργήσετε ένα email course. Αυτός είναι ένας απλός τρόπος να παρέχετε επιπλέον αξία χωρίς να χρονοτριβείτε, δημιουργώντας περιεχόμενο με τη βοήθεια του design και του βίντεο προς όφελός σας.

 

Κάντε το website σας μια μηχανή μετατροπής prospects και πελατών

Ο τελικός στόχος, μέσα από την εφαρμογή του Inbound Marketing, είναι να οδηγήσετε τα άτομα στο website της επιχείρησής σας. Η διαδικασία της μετατροπής του επισκέπτη σε prospect, αποτελεί το κλειδί της διαδικασίας του Inbound Marketing. Πρέπει να βεβαιωθείτε ότι το website σας είναι έτοιμο να μετατρέψει αυτό το traffic σας σε leads και εν συνεχεία σε πελάτες της επιχείρησης. 

Πρώτος και σημαντικότερος τρόπος για να διασφαλίσετε ότι προχωράτε στις μετατροπές που αναζητάτε, είναι να δημιουργήσετε ένα mobile-friendly website. Και αυτό γιατί οι αναζητήσεις στα κινητά αποτελούν ένα μεγάλο ποσοστό των συνολικών επισκέψεων των ατόμων. Εάν το website σας δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες των κινητών τηλεφώνων, θα δυσκολευτείτε αρκετά να μετατρέψετε το οργανικό traffic σε πελάτες της επιχείρησης σας. Εν συντομία, θα λέγαμε πως η συντριπτική πλειονότητα των websites δεν είναι ελκυστική για τους χρήστες των κινητών συσκευών, με αποτέλεσμα να χάνουν μεγάλα ποσοστά από το πολύτιμο traffic τους. Μην αφήσετε να συμβεί αυτό και στη δική σας επιχείρηση.

Μια ακόμη μία λύση, είναι να αναβαθμίσετε το περιεχόμενό σας. Σε αντίθεση με ένα παραδοσιακό lead magnet, μια αναβάθμιση περιεχομένου που έχει σχεδιαστεί ειδικά για τη βελτιστοποίηση του, θα αυξήσει τα ποσοστά των μετατροπών του. Για να το καταφέρετε αυτό, ανατρέξτε σε ένα δημοφιλές άρθρο σας και προσθέστε ένα προσαρμοσμένο επιπλέον περιεχόμενο, το οποίο θα προσθέσει πραγματική αξία στο ήδη υπάρχον άρθρο. Συνδέστε το λοιπόν και παρακολουθήστε τους αριθμούς των νέων leads να εκτοξεύονται!

Τέλος, μην σταματάτε να δοκιμάζετε και να βελτιώνετε τις στρατηγικές σας. Δεν αποτελεί μυστικό πλέον ότι ο έλεγχος είναι ο μόνος τρόπος βελτίωσης όλων των ειδών marketing που μπορούν να εφαρμοστούν σε μια επιχείρηση. Πρέπει να παρακολουθείτε τα αποτελέσματά σας και να κάνετε σταδιακές βελτιώσεις στα διάφορα στοιχεία της καμπάνιας σας. Εάν μία στρατηγική δεν αποδίδει τα αναμενόμενα, θα πρέπει να τη βελτιώσετε και να δοκιμάσετε κάτι νέο. Αλλά ακόμα κι αν δουλεύει για εσάς, προτείνουμε να συνεχίσετε τις βελτιώσεις. Η διατήρηση του A/B testing είναι σίγουρα ένας πολύ καλός τρόπος για μικρές αλλά και συνεχείς αλλαγές στη στρατηγική marketing σας, ώστε να βεβαιωθείτε ότι όλα λειτουργούν καλύτερα από πριν.

 

Επίλογος

Κατά τη λειτουργία της επιχείρησής σας, θέλετε να βεβαιωθείτε ότι εφαρμόζετε τις βέλτιστες πρακτικές που θα οδηγήσουν σε μια εξαιρετικά γρήγορη ανάπτυξη. Μέχρι αυτή τη στιγμή που διαβάζετε αυτό το άρθρο, το Inbound Marketing είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για να αυξήσετε τους επισκέπτες σας, τα leads αλλά και τους πελάτες της επιχείρησής σας. Θα πρέπει να προσελκύσετε τους πελάτες κατανοώντας τις βαθύτερες ανάγκες τους, τις φιλοδοξίες και τις προκλήσεις τους. Χρησιμοποιώντας αυτά τα δεδομένα, έχετε τη δυνατότητα να δημιουργήσετε εκείνο το “επικό” περιεχόμενο που θα μαγνητίσει τους πάντες. 

Επεκτείνετε την προσέγγισή σας σε άλλα websites και παρουσιάστε το περιεχόμενο σας σε νέα κοινά, αποκτώντας νέους πελάτες και χτίζοντας την επιρροή και την ειδίκευσή σας. Επίσης θα πρέπει να συμπεριλάβετε τις βέλτιστες πρακτικές του SEO, ώστε οι πελάτες να μπορούν να σας βρουν και μέσω μηχανών αναζήτησης. Και μόλις αποκτήσετε αυτή την υψηλή επισκεψιμότητα, αφοσιωθείτε στην μετατροπή αυτών των επισκεπτών μέσω του δωρεάν περιεχομένου που προσφέρετε. 

Αυτές ήταν λοιπόν οι Inbound Marketing στρατηγικές που θα δώσουν στην επιχείρησή σας μια νέα πνοή ανάπτυξης αλλά και ένα σημαντικό προβάδισμα έναντι του ανταγωνισμού της, στον σύγχρονο αγώνα της αγοράς.

 

Κατεβάστε το E-Book B2B Inbound Marketing

Σχετικά Άρθρα

Συμβουλές για digital στρατηγική, UX/UI, SEO, inbound marketing καθώς και οι τελευταίες εξελίξεις απο τον Digital κόσμο