On-Page SEO WhiteHat

SEO

On-Page SEO: Τεχνικές και παραδείγματα που φέρνουν αποτελέσματα

από Dimitris Makris

Τι γνωρίζετε για το on-Page SEO; Σε ποιο βαθμό έχετε βελτιστοποιήσει τις σελίδες και τα άρθρά σας; Βρείτε όλες τις απαντήσεις σε αυτό το άρθρο και δείτε σημαντική διαφορά στην επισκεψιμότητα της ιστοσελίδα σας.

 

Τι είναι το On-Page SEO

Το On-Page SEO είναι η πρακτική της βελτιστοποίησης των επιμέρους ιστοσελίδων ώστε να κατατάσσονται υψηλότερα και να κερδίζουν περισσότερη επισκεψιμότητα στις μηχανές αναζήτησης. Στην σελίδα αναφέρεται τόσο το περιεχόμενο όσο και ο πηγαίος κώδικας HTML που μπορεί να βελτιστοποιηθεί, σε αντίθεση με την Off-Page SEO που αναφέρεται σε συνδέσμους και άλλα εξωτερικά σήματα.

Πάμε να δούμε βήμα βήμα τις βέλτιστες πρακτικές που θα αλλάξουν ριζικά την κατάταξη της ιστοσελίδας σας:

 

1. SEO φιλικά URLs

Η Google δηλώνει πως δίνει αρκετό βάρος στις πρώτες λέξεις σε ένα URL. Επίσης φιλικό δεν σημαίνει μόνο να μην έχει παραμέτρους το URL αλλά να μην πολύ είναι μεγάλο σε μέγεθος.

Οπότε αν όντως θέλετε πραγματικά φιλικά URLs, φροντίστε να είναι μικρά σε μέγεθος και να περιέχουν στις πρώτες λέξεις το target keyword.

Με άλλα λόγια αποφύγετε τα μεγάλα και δυσανάγνωστα URLs όπως:
https://blog.whitehat.gr/22/2/08/?category=SEO&article_id=1234.php

Και προτιμήστε ένα πραγματικό φιλικό URL οπως του άρθρου που διαβάζετε:
https://blog.whitehat.gr/on-page-seo

 

2. Title Meta Tag

Ο τίτλος (Meta Tag) της σελίδας που θέλετε να βελτιστοποιήσετε είναι από τους πιο σημαντικούς παράγοντες σύμφωνα με την Google.

Ειδικότερα όσο πιο κοντά στην αρχή του τίτλου βρίσκεται το target keyword, τόσο περισσότερο βάρος έχει για τις μηχανές αναζήτησης.

Μeta Τag Τitle

 

3. Η1: Επικεφαλίδα

Χρησιμοποιήστε σωστά την ετικέτα Η1 για τον τίτλο της σελίδας ή του άρθρου σας.

Τα πιο πολλά CMS έχουν προνοήσει μορφοποιώντας αυτόματα το τίτλο της σελίδας ή του άρθρου σας με την ετικέτα Η1, οπότε αν χρησιμοποιείτε WordPress CMS, HubSpot CMS ή κάποια άλλη δημοφιλή πλατφόρμα διαχείρισης περιεχομένου, δεν χρειάζεται να ανησυχείτε.

Παρόλα αυτά πολλές φορές έχουμε παρατηρήσει πως η ετικέτα H1 δεν χρησιμοποιείται σωστά ή και καθόλου. Σιγουρευτείτε λοιπόν πως ο τίτλος της σελίδας ή του άρθρου σας έχει τη σωστή μορφοποίηση.

 

4. Η2: Υποκεφαλίδα

Για ακόμα καλύτερα αποτελέσματα σας προτείνουμε να χρησιμοποιήσετε το λιγότερο μια φορά το target keyword στην υποκεφαλίδα της σελίδας ή του άρθρου σας με χρησιμοποιώντας την ετικέτα H2.

 

5. The Power of Multimedia

Έχοντας μόνο κείμενο στο άρθρο σας πέρα από να το κάνει δυσανάγνωστο για τους αναγνώστες σας, αυξάνει σημαντικά το bounce rate και γενικότερα μειώνει τον χρόνο παραμονής: 2 σημαντικοί παράγοντες κατάταξης που λαμβάνει η google υπόψιν.

Προσπαθήστε να λοιπόν όσο μπορείτε να χρησιμοποιείτε video, διαγράμματα και εικόνες.

Multimedia
Background vector created by freepik - www.freepik.com

 

6. Lead

To target keyword καλό θα ήταν να χρησιμοποιείται στις πρώτες 100 με 150 λέξεις του άρθρου σας. Με αυτό τον τρόπο βοηθάτε τις μηχανές αναζήτησης αλλά και τους αναγνώστες να καταλάβουν για το θέμα που γράφετε.

 

7. Outbound Links

Βοηθείστε την Google να “ενώσει τις τελείες” και θα σας επιβραβεύσει με καλύτερες κατατάξεις. Χρησιμοποιείστε εξερχόμενους συνδέσμους σε ιστοσελίδες που αφορούν το θέμα για το οποίο γράφετε.

Outbound Links
Background vector created by freepik - www.freepik.com

 

8. Internal Links

Αν ιστοσελίδα σας έχει μόνο 5 σελίδες, η αρχιτεκτονική της, δεν έχει τόση σημασία. Αλλά αν η ιστοσελίδα σας μεγαλώσει σε εκατοντάδες ή και χιλιάδες υπο-σελίδες και άρθρα, τότε το πως θα δομήσετε την πληροφορία θα παίξει καταλυτικό ρόλο. Το πιο σημαντικό είναι δημιουργήσετε μια ξεκάθαρη δομή που οργανώνει τα άρθρα και τις σελίδες σας με εσωτερικούς συνδέσμους.

σημαντική συμβουλή

Μην το παρακάνετε με τους εσωτερικούς συνδέσμους δεν είστε η wikipedia :). Μια καλή πρακτική θα ήταν να χρησιμοποιείτε 2-3 links ανά 1000 λέξεις.

9. Image Optimization

Σιγουρευτείτε πως τουλάχιστον σε μια από τις εικόνες σας το όνομα του αρχείου περιέχει το target keyword (για παράδειγμα whitehat_on_page_SEO.jpg) και προσθέστε το ίδιο keyword στο alt της συγκεκριμένης εικόνας

 

10. Dwell Time

Αν κάποιος πατήσει το κουμπί back αμέσως αφού επισκεφτεί μια σελίδα, η Google το λαμβάνει ώς σημάδι “σελιδας χαμηλής ποιότητας”.

Αυτό το ονομάζει Dwell Time. Για να αυξήσετε το μέσο όρο του Dwell Time θα χρειαστεί το γράφετε ποιοτικό και χρήσιμο περιεχόμενο που θα κρατάει το ενδιαφέρον των αναγνωστών και κατ΄ επέκταση την παραμονή τους στην ιστοσελίδα σας.

Google Dwell Time
Background vector created by freepik - www.freepik.com

 

Final Thoughts

Ελπίζουμε να βρήκατε χρήσιμο αυτόν τον οδηγό σχετικά με το On-Page SEO και να θυμάστε πως κάθε βελτιστοποίηση απαιτεί χρόνο και αρκετή προσπάθεια ώστε να παράχθουν θετικά αποτελέσματα.

Σχετικά Άρθρα

Συμβουλές για digital στρατηγική, UX/UI, SEO, inbound marketing καθώς και οι τελευταίες εξελίξεις απο τον Digital κόσμο