Ποιό είναι το κατάλληλο strategy & marketing mix για την επιχείρησή σας; Μια head-to-head ανάλυση μεταξύ Inbound & Digital Marketing. Ποιους σκοπούς εξυπηρετεί το καθένα και ποιες στρατηγικές είναι αυτές που θα “πάνε” την επιχείρησή σας στην επόμενη ημέρα; Let’s find out!
Με τον ερχομό της ψηφιακής εποχής, η επιστήμη πίσω από τις στρατηγικές του marketing κλιμακώθηκε σε διαφορετικό επίπεδο, με όρους όπως το SEO, το content, το Inbound και το digital marketing, το PPC και το Call-to-Action να κάνουν την εμφάνισή τους. Είναι κατανοητό όλοι αυτοί οι “επιστημονικοί” ορισμοί να φαίνονται δυσνόητοι και συγκεχυμένοι σε όσους δεν έχουν επαφή με το industry, ακόμη ακόμη και σ’ εκείνους που είναι εξοικειωμένοι με τις πτυχές του. Η πραγματική σύγχυση όμως βρίσκεται στην θεμελιώδη διαφορά μεταξύ του inbound και του digital marketing.
Πολλοί άνθρωποι χρησιμοποιούν αυτούς τους όρους εναλλακτικά, αλλά στην πραγματικότητα αποτελούν δύο διαφορετικές προσεγγίσεις στον κόσμο του marketing. Εάν αναρωτιέστε λοιπόν για την πραγματική διαφορά ανάμεσα σε αυτές τις δύο μεθοδολογίες, θα προσπαθήσουμε να δώσουμε μια απάντηση σε αυτό το “δίλημμα” που ταλανίζει αρκετούς marketers και όχι μόνο.
Digital Marketing
Καταρχάς, δείχνοντας τον απαραίτητο σεβασμό στον αρχαιότερο, ας ξεκινήσουμε με το digital marketing. Ο όρος λειτουργεί ως ένα είδος “αλίευσης” για κάθε κάθε ενέργεια που εφαρμόζεται σε κάθε ψηφιακό μέσο. Έτσι, όροι όπως το search engine optimization (SEO), τα διαφημιστικά banners και οι εκστρατείες διαφημίσεων στα social media, αποτελούν όλα τους παραδείγματα ατομικών μεθόδων ψηφιακού μάρκετινγκ, με τα social media να αποτελούν τον μεγαλύτερο πρεσβευτή τους.
Όμως σε αυτό το είδος marketing πρέπει να σημειωθεί πως η προβολή ενός online διαφημιστικού μηνύματος μπορεί να αποτελέσει μια ad hoc ενέργεια χωρίς συγκροτημένα και μετρήσιμα αποτελέσματα, χωρίς μία ομπρέλα στρατηγικής, θυμίζοντάς μας τη χρήση αναλογικών μέσων, όπως η έντυπη διαφήμιση, η τηλεόραση και το ραδιόφωνο, με την επικοινωνία ανάμεσα στην επιχείρηση και στον πελάτη να χαρακτηρίζεται ως μονόδρομη. Φανταστείτε το Digital Marketing σαν μια εργαλειοθήκη που περιέχει όλα εκείνα τα εργαλεία που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να αυξήσετε το brand awareness, το traffic της σελίδας και γενικότερα την διαδικτυακή σας αναγνωρισιμότητα.
Inbound Marketing
Σε αντίθεση με το digital, το Inbound Marketing είναι μια σαφής και καθορισμένη μεθοδολογία, με συγκεκριμένα βήματα και βέλτιστες πρακτικές. Ακολουθώντας αυτήν την στρατηγική, ενσωματώνουμε και ενστερνιζόμαστε τη χρήση αρκετών ενεργειών της ψηφιακής προώθησης, όπως το blogging και το SEO, ενεργειών που αποσκοπούν στην προσέλκυση ποιοτικών επισκεπτών (Qualified Visitors) και πιθανών πελατών (Leads).
Η επικοινωνία μεταξύ της επιχείρησης και των πελατών μέσω αυτής της στρατηγικής είναι αμφίδρομη, με τους ίδιους τους πελάτες να προσελκύονται στην επιχείρηση μέσω μηχανών αναζήτησης, τρίτων sites και social media. Η επιχείρηση δημιουργεί ποιοτικό και ενημερωτικό content το οποίο μαγνητίζει τους επισκέπτες, χωρίς να παρεμβαίνει στην ροή πληροφορίας τους όπως συμβαίνει με τις τακτικές του παραδοσιακού marketing.
Σκεφτείτε το σαν μια φιλοσοφία που προτεραιότητά της είναι ο πελάτης, χρησιμοποιώντας ταυτόχρονα τις αρχές που της παρέχει η εργαλειοθήκη του digital marketing για να πετύχει τον στόχο της, μέσα από μια απαιτητική αλλά αποτελεσματική διαδικασία.
Civil War: Inbound vs Digital
Πριν όμως ξεκινήσει αυτή η μάχη ανάμεσα στις δύο πλευρές, πρέπει να βεβαιωθείτε ότι αντιλαμβάνεστε τις προτεραιότητες που πρέπει να θέσετε εσείς ως επιχείρηση απαντώντας στις δύο ακόλουθες ερωτήσεις:
- Αποσκοπείτε στην αύξηση του brand awareness και ενός sales boost της επιχείρησής σας σε σύντομο χρονικό διάστημα;
- ή αναζητάτε μια στρατηγική που θα προσελκύει κατά βάση τους επιθυμητούς για εσάς πελάτες και θα σας προσφέρει αποδοτικότερες πωλήσεις σε βάθος χρόνου;
Brand Awareness + Short Term Goals = Digital Marketing
Αν απλά προσπαθείτε να αυξήσετε την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας σας και να προσελκύσετε περισσότερους επισκέπτες στο website σας, χρησιμοποιώντας διάφορες τακτικές digital marketing, σίγουρα αυτές θα έφερναν αποτελέσματα. Θα λέγαμε πως επιλύουν τους βραχυπρόθεσμους στόχους της επιχείρησης, μέσω της ενίσχυσης του FB Page traffic ή της αντίστοιχης αύξησης του traffic του website της.
Παρόλο που μπορείτε να εκτελέσετε μια καμπάνια στο Facebook ή να ξεκινήσετε την προώθηση διαφημιστικών banner, αυτές οι τεχνικές θα παράγουν αποτελέσματα μόνο στις συγκεκριμένες πρωτοβουλίες. Μια καμπάνια για likes, σίγουρα θα αποφέρει περισσότερα likes στην σελίδα σας και οι banner διαφημίσεις θα μπορούσαν να προσελκύσουν περισσότερους ανθρώπους στον ιστότοπό σας, αλλά δυστυχώς θα καταφέρει μόνον αυτό. Με λίγα λόγια το Digital Marketing θα μπορούσαμε να πούμε πως συνιστά μια βραχυπρόθεσμη, οικονομική λύση για τον προϋπολογισμό σας.
Qualified Leads + Long Term Goals = Inbound Marketing
Μια Inbound Marketing στρατηγική από την άλλη πλευρά, παίρνει κάθε μία από τις τακτικές της Digital Marketing μεθοδολογίας και τις ενσωματώνει σε μια ευρύτερη στρατηγική που αποφέρει σημαντικά αποτελέσματα. Με μια τέτοια υλοποιήσιμη και αποτελεσματική στρατηγική, δημιουργείτε περιεχόμενο που προσελκύει Qualified Leads, σχεδιάζετε σελίδες προορισμού και calls-to-actions που συλλέγουν στοιχεία επικοινωνίας από άτομα που ενδιαφέρονται για το προϊόν ή την υπηρεσία που προσφέρετε, ενώ αναπτύσσετε καμπάνιες email γαλουχώντας τις συγκεκριμένες επαφές με ορίζοντα την τελική πώληση.
Με αυτόν τον τρόπο έχετε στα χέρια σας μία συνολική λύση που θα χρησιμοποιεί όλα τα εργαλεία του digital marketing τα οποία συνεργάζονται αρμονικά, δημιουργώντας ένα σύνολο μεγαλύτερο από το άθροισμα των τμημάτων του.
Ένας αποδεδειγμένα αποτελεσματικός τρόπος προσέγγισης και παραγωγής υποψηφίων πελατών, όπου μέσα από τη γαλούχησή τους (nurturing) και εν τέλει την μετατροπή τους σε πραγματικούς πελάτες της επιχείρησής σας (conversion), λειτουργεί μακροπρόθεσμα και συνεχίζει να προσφέρει τους καρπούς του με την πάροδο του χρόνου.
Εν κατακλείδι, είναι εξαιρετικά σημαντικό να έχετε επίγνωση του τι ακριβώς θέλετε να επιτύχετε και ποια προσέγγιση marketing είναι κατάλληλη για εσάς και την επιχείρησή σας. Δεν μπορείτε να συνδεθείτε με τους πελάτες σας χωρίς το branding και δεν μπορείτε να δημιουργήσετε ένα κλίμα εμπιστοσύνης ανάμεσα σε σας και στους πελάτες σας, χωρίς περιεχόμενο υψηλής ποιότητας. Η επιλογή του inbound marketing είναι σα να επιλέγετε το δύσβατο και μακρύ μονοπάτι, το οποίο εφόσον το διασχίσετε, θα ανταμειφθείτε με σταθερά και σίγουρα αποτελέσματα. Από την άλλη το digital marketing είναι το βατό μονοπάτι, με άμεσα και σύντομα αποτελέσματα, χωρίς όμως να εγγυάται την ανταμοιβή σε βάθος χρόνου.
Ποιες από τις δύο αυτές τακτικές marketing θα επιλέγατε εσείς; Αυτό πρέπει να το απαντήσετε εσείς.