SEO WhiteHat

SEO

Τι είναι το SEO

από Dimitris Makris

To SEO (search engine optimization) είναι η διαδικασία βελτιστοποίησης μιας ιστοσελίδας με σκοπό την κατάταξη της, σε υψηλότερες θέσεις των αποτελεσμάτων στις αναζητήσεις από τις μηχανές αναζήτησης.

 

Γιατί το SEO είναι σημαντικό;

Το 80% των συνολικών επισκέψεων σε μια ιστοσελίδα έρχεται μέσω των μηχανών αναζήτησης. Ας δούμε όμως ένα αληθινό παράδειγμα:

Ας υπόθεσουμε οτι κάποιος ενδιαφέρεται για κάποιο κτήμα ώστε να κανεί το γάμο του. Σύμφωνα με την Google 3.600 άνθρωποι ψάχνουν μηνιαίως με τη φράση "κτηματα γαμου".

Screenshot 2019-03-16 14.02.31

 

Μελέτες δείχνουν ότι το 20% των επισκέψεων το παίρνει το πρώτο αποτέλεσμα, που σημαίνει αν η ιστοσελίδα σας βρίσκεται στην πρώτη θέση, λαμβάνει 720 επισκέψεις κάθε μήνα.

Πόσο όμως κοστίζουν αυτές οι 720 επισκέψεις; Ας υποθέσουμε ξανά πως το μέσο κόστος ανά κλικ για την συγκεκριμένη φράση είναι 1 euro. Δηλαδή οι 720 μηνιαίες επισκέψεις κοστίζουν περίπου 720 euro και αυτό είναι το κόστος μόνο για την συγκεκριμένη φράση.

Το συγκεκριμένο παράδειγμα αφορά τις πληρωμένες διαφημίσεις στην Google. Πάμε τώρα να δούμε ποιες είναι οι διαφορές μεταξύ οργανικών και επι-πληρωμή αποτελεσμάτων.

Οργανικά Vs Επι πληρωμή Αποτελέσματα

Τα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης χωρίζονται σε 2 βασικές κατηγορίες: στα οργανικά αποτελέσματα και στα αποτελέσματα επί πληρωμή.

Οργανικά Αποτελέσμα

Τα αποτελέσματα της οργανικής αναζήτησης είναι τα φυσικά αποτελέσματα των μηχανών ανάζητησης.

Με άλλα λόγια, δεν υπάρχει τρόπος να πληρώσετε την Google ή άλλες μηχανές αναζήτησης, προκειμένου να βγείτε υψηλότερα στα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης.

Οι μηχανές αναζήτησης ταξινομούν τα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης με βάση εκατοντάδες διαφορετικούς παράγοντες κατάταξης. Αλλά σε γενικές γραμμές, τα οργανικά αποτελέσματα θεωρούνται από την Google ως πιο σχετικά, αξιόπιστα και έγκυρα.

Σε αυτό το σημείο μπορούμε να πούμε πως όταν αναφερόμαστε στον όρο "SEO", πάντα εννοούμε πως μιλάμε για την βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας σχετικά με τα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης.

Επι πληρωμή Αποτελέσματα

Τα επι πληρωμή αποτελέσματα αναζήτησης θεωρούνται οι διαφημίσεις που εμφανίζονται πάνω και κάτω από τα οργανικά αποτελέσματα.

Οι διαφημίσεις αυτές είναι εντελώς ανεξάρτητες από τις οργανικές καταχωρίσεις. Τα αποτελέσματα των διαφημιζόμενων "ταξινομούνται" από το ποσό που είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν για έναν μόνο επισκέπτη (κλικ) από ένα συγκεκριμένο αριθμό αποτελεσμάτων αναζήτησης (γνωστό ως "Πληρωμή ανά κλικ"). 

 

Πως λειτουργούν οι μηχανές αναζήτησης;

Όταν κάποιος αναζητά κάτι στην Google (ή σε κάποια άλλη μηχανή αναζήτησης) αναλαμβάνει δράση ένας αλγόριθμος με σκοπό να επιστρέψει το "καλύτερο" αποτέλεσμα.

Συγκεκριμένα ο αλγόριθμος της Google ψάχνει σε (δισεκατομμύρια σελίδες) με σκοπό να βρει αποτελέσματα που είναι σχετικά με τις αναζητήσεις μας.

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ:

Πώς όμως η Google καθορίζει όμως ποιο είναι το "καλύτερο" αποτέλεσμα;

Παρόλο που η Google δεν έχει ποτέ δημιοσιεύσει πως ακριβώς λειτουργεί ο αλγόριθμος της, γνωρίζουμε σύμφωνα με την εμπερία μας αλλά και απο κατά καιρού δηλώσεις από την Google ότι κατατάσσει τις ιστοσελίδες βάσει:

Σχετικότητα

Η πιο προφανής παράμετρος και πιο λογικός τρόπος για μια μηχανή αναζήτησης είναι φέρει αποτελέσματα σχετικά με τη λέξη ή φράση που ψάχνουμε.

Δηλαδή αν ψάχνουμε για "αθλητικά παπούτσια" να μην μας απογοητεύσει φέρνοντας αποτελέσματα για "αεροπορικά εισητήρια".

Παρόλα αυτά, η Google δεν θα μπορούσε να φέρει όλα τα σχετικά αποτελέσματα για στις πρώτες θέσεις για τον απλό λόγο ότι ανέρχονται σε εκατομμύρια.

Παράδειγμα αναζητώντας όπως είπαμε για "αθλητικά παπούτσια" η Google φέρνει 21,600,000 αποτελέσματα.

 

Screenshot 2019-03-16 18.50.41

 

Για να φέρει στις πάνω θέσεις το "καλύτερο" αποτέλεσμα και να ικανοποιήσει τους χρήστες της, ο αλγόριθμος της λαμβάνει υπόψιν του, τα εξής:

Δημοτικότητα

Η δημοτικότητα είναι ο τρόπος - μέτρηση της Google να καθορίσει εάν το περιεχόμενο είναι ακριβές και αξιόπιστο.

Πως η Google γνωρίζει όμως αν το περιεχόμενο της ιστοσελίδας ειναι αξιόπιστο;

Το γνωρίζει γιατί λαμβάνει υπόψιν τους συνδέσμους που δείχνουν στην συγκεκριμένη σελίδα (backlinks). Σε γενικές γραμμές όσες περισσότερες σελίδες δείχνουν μια άλλη ιστοσελίδα τόσο μεγαλύτερος ειναι ο βαθμός σπουδαιότητας (authority) που λαμβάνει από τον αλγόριθμο της Google.

Σε επόμενο άρθρο θα αναφέρθουμε εκτενέστερα στους συνδέσμους (backlinks) και στο πόση σημασία παίζει η ποιότητα τους.

Χρησιμότητα

Το περιεχόμενο μιας ιστοσελίδας μπορεί να είναι σχετικό και αξιόπιστο, εάν όμως δεν είναι χρήσιμο υπάρχει περίπτωση μια άλλη ιστοσελίδα να έρθει σε υψηλότερη θέση.

Παράδειγμα: Αν ψάξετε στην Google για τη "διαιτα dukan" θα δείτε πως το πρώτο αποτέλεσμα δεν είναι η επίσημη ελληνική σελίδα αλλά ένα άρθρο από ενα ηλεκτρονικό περιοδικό.

Αυτό συμβαίνει γιατί η Google λαμβάνει υπόψιν της την συνολική εμπείρια που αποκομίζει ο χρήστης (User Experience Signals). Στην συγκεκριμένη περίπτωση ο χρόνος παραμονής στο 1ο αποτέλεσμα είναι μεγαλύτερος από το 2ο.

Αυτό που συμβαίνει είναι το εξής: Εάν η Google διαπιστώσει ότι οι χρήστες πραγματικά συμπαθούν ένα συγκεκριμένο αποτέλεσμα αναζήτησης, τότε αυτό θα πάρει μια σημαντική ώθηση στα αποτελέσματα.

Η δικιά μας συμβουλή είναι εξής: Δημιουργήστε μια ιστοσελίδα που αγαπούν οι άνθρωποι! Οι μηχανές αναζήτησης έχουν σχεδιαστεί για να μετράνε διάφορες παραμέτρους σε ολόκληρο τον ιστό, ώστε να μπορούν να βρουν ιστότοπους που τους αρέσουν οι περισσότεροι. Μην προσπαθείτε να κλέψετε. Θα το καταλάβει!  

 

Τεχνικό SEO

To τεχνικό SEO είναι ένα μεγάλο θέμα και σίγουρα θα το καλύψουμε εις βάθος σε ένα μελλοντικό άρθρο. Ο κύριος στόχος του τεχνικού SEO είναι να διασφαλίσει ότι οι μηχανές αναζήτησης μπορούν εύκολα να εντοπίσουν και να ανιχνεύσουν όλες τις σελίδες στον ιστότοπό σας. Αλλά τα τελευταία χρόνια, η τεχνική SEO έχει επεκταθεί ώστε να περιλαμβάνει θέματα όπως η ταχύτητα φόρτωσης του ιστότοπου, η βελτιστοποίηση για κινητά, η ασφάλεια πολλά άλλα.

Σας αναφέρουμε τα πιο σημαντικά πράγματα που πρέπει λάβετε υπόψιν:

1. Google Search Console

To Google Search Console θα σας βοηθήσει να μετρήσετε την επισκεψιμότητα και την απόδοση του ιστότοπού σας, να διορθώσετε προβλήματα και να ενισχύσει τον ιστότοπό σας στην κατάταξη των αποτελεσμάτων της Αναζήτησης Google. 

2. Ταχύτητα της ιστοσελίδας

Η Google έχει πει ξανά και ξανά ότι ένας γρήγορος ιστότοπος σας βοηθά να κατατάσσεστε καλύτερα. Δεν έχουμε παρά να συμφωνήσουμε. Τρέξτε το test ταχύτητας μέσω του δωρεάν εργαλείου της Google PageSpeed

3. Ασφαλές Πρωτόκολο (https)

Η Google δίνει ιδιαίτερη σημασία στην ασφάλεια. Για αυτόν το λόγο υποστηρίζει και επιλέγει τo Https πρωτόκολλο επικοινωνίας. Η κατάληξη "s " υποδηλώνει την ασφάλεια(secure) και σημαίνει ότι ο server χρησιμοποιεί SSL ή TLS πρωτόκολλο ασφαλείας. 

4. Δομή ιστοσελίδας & εσωτερικοί σύνδεσμοι

Αν ιστοσελίδα σας έχει μόνο 5 σελίδες, η αρχιτεκτονική του ιστοτόπου δεν έχει τόση σημασία. Αλλά όταν ο ιστότοπός σας μεγαλώνει σε εκατοντάδες ή και χιλιάδες σελίδες, τότε πως θα δομήσετε την πληροφορία θα παίξει καταλυτικό ρόλο. Το πιο σημαντικό είναι δημιουργήσετε μια ξεκάθαρη δομή που οργανώνει τις σελίδες σας σε κατηγορίες. Στη συνέχεια θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε κατάλληλα τους συνδέσμους που οδηγούν στις επιμέρους σελίδες με γνώμονα την προταιρεότητα των αυτών. 

Αυτό που πρέπει να θυμάστε είναι ότι οι εσωτερικοί σας σύνδεσμοι θα πρέπει συνδέονται με ξεκάθαρο κείμενο (anchor text).

Έτσι, εάν συνδέετε μια σελίδα στον ιστότοπό σας με θέμα Γυναικεία Αθλητικά, μην χρησιμοποιείτε κείμενο όπως "κάντε κλικ εδώ". Αντ 'αυτού, βεβαιωθείτε ότι το κείμενο της άγκυρας περιέχει μια λέξη-κλειδί, όπως "Μεγάλες προσφορές στα γυναικεία αθλητικά".

5. Βελτιστοποίηση για κινητά

Αυτό συμβαίνει επειδή ο αλγόριθμος της Google είναι πλέον mobile-first. Αυτό σημαίνει ότι η έκδοση κινητού για τον ιστότοπό σας είναι η "κύρια" έκδοση που βλέπει η Google.

Οπότε, εάν ο ιστότοπός σας φορτώνεται γρήγορα στην επιφάνεια εργασίας, αλλά φορτώνει αργά στο κινητό, η Google θα θεωρήσει τον ιστότοπό σας αργό.

 

On-Page SEO

Το On-Page SEO είναι η πρακτική της βελτιστοποίησης των επιμέρους ιστοσελίδων για να κατατάσσονται υψηλότερα και να κερδίζουν περισσότερη επισκεψιμότητα στις μηχανές αναζήτησης. Στην σελίδα αναφέρεται τόσο το περιεχόμενο όσο και ο πηγαίος κώδικας HTML μιας σελίδας που μπορεί να βελτιστοποιηθεί, σε αντίθεση με την off-page SEO που αναφέρεται σε συνδέσμους και άλλα εξωτερικά σήματα.

Στην ουσία η Google σαρώνει τη σελίδα σας για συγκεκριμένες λέξεις και φράσεις.

Και όταν βλέπει τον ίδιο όρο ξανά και ξανά, η Google λέει: "Αυτή η σελίδα πρέπει να είναι σχετικά με αυτή τη λέξη-κλειδί!".

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο είναι σημαντικό να χρησιμοποιήσετε τη λέξη-κλειδί στόχευσής σας στη σελίδα σας.

 

Off-Page SEO

Tο Off-Page SEO αναφέρεται σε ενέργειες που εκτελούνται εκτός της δικής σας ιστοσελίδας για να επηρεάσουν τις βαθμολογίες σας στις σελίδες αποτελεσμάτων μηχανών αναζήτησης.

Η βελτιστοποίηση για παράγοντες εκτός της τοποθεσίας περιλαμβάνει τη βελτίωση της μηχανής αναζήτησης και της αντίληψης των χρηστών σχετικά με τη δημοτικότητα, τη συνάφεια, την αξιοπιστία και την εξουσία. Αυτό επιτυγχάνεται από άλλες αξιόπιστες τοποθεσίες στο Διαδίκτυο (σελίδες, ιστότοποι, άτομα κ.λπ.) που συνδέουν ή προωθούν τον ιστότοπό σας και αποτελεσματικά "εγγυώνται" την ποιότητα του περιεχομένου σας.

Σχετικά Άρθρα

Συμβουλές για digital στρατηγική, UX/UI, SEO, inbound marketing καθώς και οι τελευταίες εξελίξεις απο τον Digital κόσμο