Μπορεί να γνωρίζετε την σημασία της λέξης HubSpot. Μπορεί και όχι. Γνωρίζετε όμως την αλληλένδετη σχέση του HubSpot με τον όρο του inbound marketing και πως αυτό αποτελεί το ιδανικό εργαλείο για τις inbound ενέργειες που εσείς θα επιχειρήσετε; Ήρθε λοιπόν η στιγμή να σας λυθούν όλες αυτές οι απορίες!
Στην σημερινή εποχή το να δημιουργήσεις μια επιχείρηση ίσως να φαντάζει πιο εύκολο από ποτέ, αλλά ποτέ άλλοτε η ανάπτυξή της δεν αποτελούσε μια απαιτητική διαδικασία, όσο αποτελεί σήμερα. Το πρόβλημα μπορεί να εντοπιστεί στις “κοντόφθαλμες” τακτικές του παρελθόντος, οι οποίες δεν έχουν καμία θέση στην σύγχρονη εποχή όπου οι πελάτες γνωρίζουν ότι τους παρέχεται πληθώρα επιλογών. Σήμερα το word-of-mouth παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στην ανάπτυξη της επιχείρησής σας. Η θετική ή η αρνητική εμπειρία ενός πελάτη με το προϊόν ή την υπηρεσία που τους παρέχετε, θα έχει την αντίστοιχη επιρροή στην αύξηση ή στην μείωση των πωλήσεών σας. Αυτό σημαίνει ότι εφόσον επιθυμείτε να αναπτυχθείτε, πρέπει να επενδύσετε στην δημιουργία μιας υποδειγματικής εμπειρίας στον πελάτη καθ’όλη την διάρκεια της διαδρομής του.
Αναφερόμαστε φυσικά στο inbound marketing. Το inbound marketing προσφέρει μια πιο χρήσιμη και ανθρώπινη προσέγγιση για την ανάπτυξη της επιχείρησής σας. Είναι μια μέθοδος που προσελκύει, κινεί το ενδιαφέρον και ικανοποιεί τα άτομα, στην προσπάθεια ανάπτυξης της επιχείρησης σας, παρέχοντας ταυτόχρονα αξία και χτίζοντας εμπιστοσύνη. Δημιουργήθηκε λοιπόν η ανάγκη για μία πλατφόρμα η οποία θα υλοποιεί την inbound προσέγγιση σε κάθε επιχειρηματική δραστηριότητα. Η πλατφόρμα του HubSpot έχει σχεδιαστεί γι’ αυτόν ακριβώς τον σκοπό.
Τι είναι το HubSpot;
Το HubSpot είναι μια ηλεκτρονική πλατφόρμα που συγκεντρώνει τις υπηρεσίες marketing, sales και service της επιχείρησής σας, βοηθώντας την να αναπτυχθεί μέσω της εφαρμογής της inbound marketing στρατηγικής. Η πλατφόρμα του HubSpot είναι ο "κοινός παρονομαστής" των τμημάτων marketing, sales και service, τα οποία συνεργάζονται αρμονικότερα ενώ παράλληλα δημιουργούν μια πιο ευχάριστη εμπειρία για τους πελάτες σας.
Η πλατφόρμα αυτή βοηθά τις επιχειρήσεις να εφαρμόσουν και να ελέγξουν τις ενέργειες marketing που επιχειρούν, να διαχειρίζονται την διαδικασία πωλήσεων τους και τέλος να υποστηρίξουν τις συνεχόμενες ανάγκες της βάσης των πελατών τους. Απαρτίζει ένα σύστημα all-in-one, το οποίο παρέχει στις επιχειρήσεις δεδομένα απαραίτητα για την λήψη στρατηγικών αποφάσεων κατα τις διαδικασίες του marketing, των πωλήσεων και της εξυπηρέτησης πελατών, προς το συμφέρον των αναπτυξιακών στόχων της εταιρείας.
Το HubSpot είναι εξοπλισμένο με έναν μεγάλο αριθμό εργαλείων που κάνουν την διαφορά σε κάθε στάδιο του buyer’s journey. Τα εργαλεία αυτά χωρίζονται σε “hubs” τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν και μεμονωμένα, αλλά όταν αυτά συνδυαστούν, παρέχουν μία συνολική και αποτελεσματική λύση για τα τμήματα marketing, sales και service, που αποτελούν τα 3 θεμελιώδη τμήματα αυτής της πλατφόρμας.
HubSpot Marketing Hub
Το τμήμα του Marketing Hub είναι εκείνο που θα χρησιμοποιήσετε για να εφαρμόσετε τον marketing automation στον ιστότοπό σας, τον οποίο μπορείτε να αναδιαμορφώσετε μέσω επεξεργασίας του περιεχομένου σας και τροποποίησης του design. Χρησιμοποιώντας το συγκεκριμένο hub, φέρνετε το περιεχόμενό σας σε επαφή με το ιδανικό κοινό, δημιουργώντας μια στρατηγική περιεχομένου που προσαρμόζεται στον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί η σύγχρονη αναζήτηση, ενώ ταυτόχρονα μπορείτε να δημοσιεύσετε εύκολα άρθρα στο blog σας χωρίς να ταλαιπωρείστε με την μορφοποίησή του. Μπορείτε να αποκτήσετε προτάσεις SEO σε πραγματικό χρόνο, δημοσιεύοντας στα social media σε βέλτιστες χρονικές στιγμές και αποκτώντας το καλύτερο δυνατό traffic στο website σας. Επίσης σας προτείνει σχετικό περιεχόμενο, εικόνες, headlines και CTAs βάσει προηγούμενων ενεργειών σας.
Ένα ακόμα από τα πολλά οφέλη του Marketing Hub, είναι το ότι οδηγείτε περισσότερο traffic στα landing pages, μέσα από την εύκολη χρήση και δημιουργία CTAs, τα οποία εξατομικεύονται βάσει της τοποθεσίας, του traffic source, της συσκευής του χρήστη, τις personas, κ.α., χωρίς να απαιτείται η εγγραφή επιπλέον κώδικα. Μπορείτε επίσης να μετατρέψετε τους επισκέπτες σας σε ποιοτικά leads, με τη χρήση επαγγελματικών landing pages, με ηλεκτρονικές φόρμες συμπλήρωσης στοιχείων και A/B τεστ για την σταδιακή αύξηση του conversion. Επίσης με τη live chat υπηρεσία μπορείτε να κινήσετε το ενδιαφέρον των επισκεπτών σας.
Πλέον η μετατροπή των leads σε πελάτες της επιχείρησής σας, απαιτεί λιγότερη προσπάθεια από εσάς. Προσφέρετε σε κάθε lead σας ένα εξατομικευμένο μονοπάτι στο αγοραστικό του ταξίδι, με δραστικά εργαλεία email. Κάθε αλληλεπίδραση με το περιεχόμενό σας μπορεί να ενεργοποιήσει το επόμενο βήμα σε μια αυτοματοποιημένη διαδικασία. Έχετε τη δυνατότητα να συνδέσετε το Marketing Hub με το HubSpot CRM ή με το Salesforce για την αυτόματη καταγραφή και οργάνωση κάθε αλληλεπίδρασης που έχουν οι πελάτες με το δικό σας brand, χρησιμοποιώντας αυτά τα δεδομένα για να εντοπίσετε με σιγουριά πως κάθε marketing campaign σας συμβάλλει στις πωλήσεις της επιχείρησής σας.
Το HubSpot Marketing Hub περιλαμβάνει επιγραμματικά τα εξής εργαλεία:
- Blogging
- Landing Pages
- Marketing Automation
- Lead Management
- Analytics
- Social Media
- SEO
- Calls-to-Action
- Ads
CRM
Πριν συνεχίσουμε με το Sales Hub, είναι απαραίτητο να γίνει αναφορά στο CRM του HubSpot, το οποίο παρέχει στο τμήμα πωλήσεων τις πληροφορίες και τα εργαλεία που απαιτούνται για τις σημερινές διαδικασίες πωλήσεων. Το CRM σας βοηθά να οργανώσετε και να εντοπίσετε τα leads και τους πελάτες της επιχείρησης σας. Αυτό το εργαλείο παρέχεται δωρεάν και σας γλιτώνει από τον κοπό δημιουργίας πολυάριθμων spreadsheets για να βάλετε σε τάξη τις επαφές σας.
Το εργαλείο αυτό επεκτείνεται σε 5 κύριες περιοχές:
- Επαφές
- Εταιρείες
- Προσφορές
- Εργασίες
- Εργαλεία πωλήσεων
Οι αντιπρόσωποι των πωλήσεων παραμένουν πιο οργανωμένοι μέσα σε ένα χώρο διαχείρισης εργασιών, με ευκολότερη την πρόσβασή τους στις επαφές των πελατών τους. Μπορούν επίσης να ταξινομήσουν λίστες επαφών και να δημιουργήσουν προσαρμοσμένα φίλτρα για ορισμένες δραστηριότητες. Επιπλέον, μπορούν να προσαρμόσουν τις συναλλαγές με τους prospects προς όφελος της επιχείρησης, ώστε να καταφέρουν να τους οδηγήσουν την σωστή στιγμή στην τελική αγορά του προϊόντος ή της υπηρεσίας που παρέχετε.
Hubspot Sales Hub
Το Sales Hub του HubSpot στην ουσία σας παρέχει πολύτιμα εργαλεία εξοικονόμησης χρόνου, που σας βοηθούν να αποκτήσετε βαθύτερη γνώση για τους prospects, να αυτοματοποιήσετε εκείνες τις εργασίες που μπορεί να σας κάνουν την ζωή δυσκολότερη και τέλος να ολοκληρώσετε σε λιγότερο χρόνο τις συναλλαγές σας με τους πελάτες. Θα μπορούσαμε να πούμε πως το Sales Hub είναι χτισμένο πάνω στο HubSpot CRM, με αποτέλεσμα να σας δίνει πρόσβαση σε όλες εκείνες τις δυνατότητες του CRM.
Με την υπηρεσία του live chat μπορείτε να επικοινωνήσετε 1-to-1 με επισκέπτες του site σας, δίνοντάς τους τις πληροφορίες που χρειάζονται για την επιχείρησή σας και με την χρήση των conversational bots, συλλέγετε qualified leads, αποθηκεύετε στοιχεία των επαφών σας, κλείνετε ραντεβού και στέλνετε τα leads στον κατάλληλο αντιπρόσωπο πωλήσεων. Τώρα η επικοινωνία ανάμεσα στο τμήμα πωλήσεων γίνεται ευκολότερη μέσω της υπηρεσίας Team email, με τη χρήση ενός κοινού inbox - για όλα εκείνα τα εισερχόμενα email και live chats - που η ομάδα σας μπορεί να δουλέψει από κοινού στην 1-to-1 επικοινωνία με τα άτομα των επαφών σας.
Μπορείτε να καλέσετε τηλεφωνικώς τους prospects με την VoIP μέθοδο, μέσα από τον λογαριασμό σας στην πλατφόρμα, με τις κλήσεις να ηχογραφούνται και να τοποθετούνται αυτόματα στο αρχείο της συγκεκριμένης επαφής για τυχόν μελλοντικές αναφορές. Σημαντικότατη λειτουργία είναι και η χρονοδρομολόγηση των emails, συντάσσοντας ατομικά mails για κάθε prospect, προγραμματίζοντας την ιδεατή χρονική στιγμή αποστολής τους και ταυτόχρονα να κάνετε tracking και να λαμβάνετε ειδοποιήσεις γι’ αυτά σε πραγματικό χρόνο.
Συνεχίζοντας στην λειτουργία των emails, μπορείτε να αποθηκεύσετε και να επαναχρησιμοποιήσετε τα πιο αποδοτικά σας emails, και να τα μοιραστείτε με την υπόλοιπη ομάδα πωλήσεων σας για μία ταχύτερη και συνεχή διαδικασία επικοινωνίας με τους prospects.
Δημιουργήστε έναν λογαριασμό με απαντήσεις που μπορείτε να επαναχρησιμοποιήσετε (τα λεγόμενα snippets), σε συχνές ερωτήσεις των prospects, που προστίθενται στο live chat ή στα emails για να εξοικονομήσετε χρόνο. Επίσης μοιραστείτε με prospects αρχεία πωλήσεων από την βιβλιοθήκη σας, ενημερώστε τους πελάτες για το πότε είστε διαθέσιμοι για μία συνάντηση με αυτούς και εξετάστε λεπτομερώς τα metrics στην απόδοση των πωλήσεων. Εδώ πρέπει να γίνει αναφορά, πως οι δυνατότητες που σας παρέχει το Sales Hub αυξάνονται, όσο αυξάνονται και οι απαιτήσεις της επιχείρησής σας.
HubSpot Service Hub
To Service Hub μπορεί να είναι ωφέλιμο για την επιχείρησή σας, διότι με τα εργαλεία που σας παρέχει, μπορείτε να συνδεθείτε με τους πελάτες, να υπερβείτε τις προσδοκίες που έχουν θέσει και να τους μετατρέψετε σε “ευαγγελιστές” του brand σας. Στο σημείο αυτό πρέπει να σημειωθεί ότι έχει παρατηρηθεί μαζική στροφή στις σχέσεις μεταξύ επιχειρήσεων και πελατών. Πλέον οι πελάτες έχουν περισσότερο έλεγχο στα χέρια τους, περισσότερες επιλογές και υψηλότερες προσδοκίες από ποτέ. Πλέον δεν είναι ανεκτικοί σε δέσμες ενεργειών από sites (scripts), στην μεγάλη αναμονή τους σε ουρές (queues), ή ρομποτικά Q&As. Απαιτούν οικείες και ανθρώπινες αλληλεπιδράσεις με την επιχείρησή σας.
Όλες οι επιχειρήσεις μπορεί να εκτιμούν την αξία των πελατών, αλλά ο τρόπος που αλληλεπιδρούν μ’εκείνους φαίνεται να μην είναι αρκετός. Σύμφωνα με έρευνα της Microsoft State of Global Customer Service Report που πραγματοποιήθηκε το 2016, έδειξε ότι το 60% των πελατών σταμάτησαν τις εμπορικές συναλλαγές με μια επιχείρηση εξαιτίας της δυσάρεστης εμπειρίας που έλαβαν από το τμήμα του customer service.
Οι πιο επιτυχημένες επιχειρήσεις σήμερα έχουν ανακαλύψει ότι οι ευχαριστημένοι πελάτες είναι το μυστικό της ανάπτυξής τους. Αγοράζουν από εσάς περισσότερα, παραμένουν πιστοί στο brand σας για περισσότερο διάστημα και παραπέμπουν τους φίλους τους στο προϊόν ή την υπηρεσία που προσφέρετε. Ήρθε η ώρα να σταματήσετε να βλέπετε την εξυπηρέτηση πελατών ως ένα κόστος για την επιχείρησή σας και να εκμεταλλευτείτε την ευκαιρία χρησιμοποιώντας το software του Service Hub δημιουργώντας μια ξεχωριστή πελατειακή εμπειρία, χωρίς τυχόν τριβές και προβλήματα.
Και η διαδικασία αυτή ξεκινά από το inbox των συνομιλιών σας με τους πελάτες, το οποίο συγκεντρώνει όλα τα κανάλια επικοινωνίας - εισερχόμενα email, live chat, φόρμες, Facebook messenger, κ.α. - σ’ένα καθολικό inbox μηνυμάτων. Κάθε συζήτηση εμπλουτίζεται με το HubSpot CRM, παρουσιάζοντάς σας σχετικές πληροφορίες για το ιστορικό του πελάτη με την επιχείρησή σας. Επιπρόσθετα, το Service Hub σας προσφέρει ένα ολοκληρωμένο κέντρο εξυπηρέτησης, με ενσωματωμένη αυτοματοποίηση και αρχειοθέτηση των chats και των emails, κατα βαθμό προτεραιότητας, για μία πιο οργανωμένη, αποτελεσματική και χρήσιμη πελατειακή εμπειρία.
Με το HubSpot Services Hub κάνετε χρήση των παρακάτω εργαλείων:
- Συνομιλίες
- Tickets
- Feedback
- Team Email
- Live Chat
- Bots συνομιλιών
- Αναφορές
- Μέτρηση Στόχων
- Αυτοματοποίηση
HubSpot Academy
Σημαντική αναφορά πρέπει να γίνει και στην εκπαιδευτική πλατφόρμα του HubSpot, το HubSpot Academy, το οποίο κατέχει ηγετική θέση στην εκπαίδευση του inbound marketing, στις πωλήσεις και στην εξυπηρέτηση πελατών. Όλη εκπαιδευτική διαδικασία λαμβάνει χώρα online, καθιστώντας την μια βολική διαδικασία για εσάς οπουδήποτε και όποτε το θελήσετε. Από τα γρήγορα και πρακτικά μαθήματα που μπορείτε να παρακολουθήσετε, μέχρι τις ολοκληρωμένες πιστοποιήσεις που μπορείτε να αποκτήσετε, μάθετε όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τις πιο περιζήτητες επιχειρηματικές δεξιότητες του σήμερα.
HubSpot: One platform to rule them all
Ολοκληρώνοντας, συμπεραίνουμε πως το HubSpot είναι μία ηλεκτρονική πλατφόρμα η οποία ενώνει τις ομάδες του marketing, των πωλήσεων και του service με σκοπό την προσέλκυση επισκεπτών στο site σας και την μετατροπή των επισκεπτών αυτών σε leads.
Χρησιμοποιώντας το HubSpot επενδύετε στην προσέλκυση και στην ικανοποίηση των εν δυνάμει πελατών σας, εφοδιάζετε την ομάδα πωλήσεών σας με σημαντικά leads, μελετώντας και αναλύοντας παράλληλα την αποτελεσματικότητα των καμπανιών σας.
Η λειτουργικότητά της είναι αποδεδειγμένη στην ανάπτυξη μιας επιχείρησης, ανεξαρτήτου μεγέθους, διότι το HubSpot αναπτύσσεται και εξελίσσεται μαζί με εκείνη. Το μόνο που απαιτείται από εσάς είναι η δική σας προσήλωση στον τρόπο εφαρμογής και χρήσης της.