To Lead Generation μέσω των social media είναι μέρος της στρατηγικής κάθε επιχείρησης - είτε εκείνες το γνωρίζουν είτε όχι. Για εκείνες που είναι έτοιμες να προχωρήσουν, πέρα από την αναγνωρισιμότητα και την αφοσίωση των πελατών στο brand τους, το Lead Generation με τη χρήση των social media, αποτελεί το επόμενο λογικό βήμα. Μάθετε πως να χρησιμοποιήσετε προς όφελός σας αυτό το κανάλι επικοινωνίας ώστε να αποκτήσετε περισσότερα και ποιοτικότερα leads για την επιχείρησή σας, με τη βοήθεια του παρακάτω άρθρου!
Όταν ακούτε τον όρο Lead Generation, σίγουρα η χρήση των social media δεν είναι το πρώτο πράγμα που μπορεί να έρχεται στο μυαλό σας...αλλά ίσως θα έπρεπε! Έρευνα έδειξε πως το 75% των B2B αγοραστών και το 84% των ανώτερων στελεχών μίας επιχείρησης, στρέφονται στα social media κατά τη διαδικασία λήψης των αποφάσεών τους, καθιστώντας τα social media κανάλια απαραίτητα για την οικοδόμηση σχέσεων με τους prospects και τους πελάτες μιας επιχείρησης, σε όλα τα στάδια του κύκλου ζωής τους.
Οι επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν τις διάφορες στρατηγικές lead generation στα social media, είναι σε θέση να επιτύχουν μεγαλύτερο brand awareness και περισσότερες μετατροπές leads, να αυξήσουν τον αριθμό των συνολικών τους πωλήσεων και των εσόδων τους, όπως επίσης και να δημιουργήσουν μια αίσθηση “κοινότητας” ανάμεσα στους υποστηρικτές και τους ακολούθους τους.
Ακόμη μία έρευνα έρχεται να επιβεβαιώσει τα παραπάνω, υποστηρίζοντας πως οι B2B αγοραστές που έχουν μεγαλύτερη σύνδεση με το brand μιας επιχείρησης, παρουσιάζουν κατά 60% περισσότερες πιθανότητες να αγοράσουν από αυτή, σε σύγκριση με τους αντίστοιχους ανταγωνιστές της. Πως, όμως, εσείς μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα social media κανάλια για την αύξηση του lead generation για την επιχείρησή σας;
Social Media και Lead Generation
1. Ειδικές Προσφορές (Special Offers)
Τα δωρεάν προϊόντα είναι κάτι που όλοι λατρεύουν, οπότε μια καλή ιδέα θα ήταν να φιλοξενήσετε μια κλήρωση ή κάποιο giveaway μέσω των social media καναλιών σας, μιας και αποτελεί μια διαδεδομένη αλλά και σύγχρονη τακτική προώθησης του brand της επιχείρησής σας. Αυτοί οι τύποι καμπανιών είναι κάτι που οι άνθρωποι απολαμβάνουν να μοιράζονται στα social media προφίλ τους και συμπεριλαμβάνοντας μια φόρμα συμμετοχής, μπορείτε να συλλέξετε σημαντικά δεδομένα σχετικά με τα leads που αναζητάτε.
Στο τέλος της φόρμας, φροντίστε να ενσωματώσετε έναν τρόπο ώστε οι συμμετέχοντες να μοιραστούν την ειδική προσφορά σας μέσω των social media. Με αυτόν τον τρόπο, οι συμμετέχοντες διαδίδουν την είδηση στην υπόλοιπη κοινότητα τους και με κάθε αναφορά της επιχείρησής σας από αυτούς, μπορείτε να συνεχίσετε να χτίζετε τη σχέση σας μαζί τους, αντιδρώντας και αναγνωρίζοντας τις αναρτήσεις τους.
2. Δημοσκοπήσεις και έρευνες
Αντί να κάνετε υποθέσεις σχετικά με το τι πραγματικά ενδιαφέρει το κοινό σας, μπορείτε πολύ απλά να τους ρωτήσετε! Οι ακόλουθοί σας στα social media μπορούν να σας προσφέρουν ένα τεράστιο όγκο πληροφοριών σχετικά με τα ενδιαφέροντα και τις ανάγκες τους και η δημιουργία δημοσκοπήσεων μπορεί να προσφέρει έναν μοναδικό τρόπο σε αυτούς να εκφράσουν αυτές τους τις απόψεις.
Αποτελεί επίσης ένα φανταστικό τρόπο για να λαμβάνετε σχόλια σχετικά με τη χρήση του προϊόντος ή της υπηρεσίας σας, τα πιθανά προβλήματα που αντιμετωπίζουν κατά τη χρήση του και τις αλλαγές που θα επιθυμούσαν από εσάς στο μέλλον. Για να αυξήσετε το ποσοστό απόκρισης στις δημοσκοπήσεις σας, μία καλή ιδέα θα ήταν να προσφέρετε και κάποιου είδους κίνητρο στους followers σας.
3. Προτείνετε κάποιον φίλο (Refer-a-Friend)
Αυτή αποτελεί αναμφισβήτητα μια tricky διαδικασία, αλλά αν παίξετε σωστά τα χαρτιά σας, η καμπάνια πρότασης άλλων φίλων σας (referral campaign), μπορεί να αναδειχθεί σε έναν αρκετά αποτελεσματικό τρόπο προσέλκυσης οπαδών. Με το 92% του κοινού να δείχνει εμπιστοσύνη στις προτάσεις των φίλων και των μελών των οικογενειών τους, αυτές οι καμπάνιες αποτελούν έναν πολύ καλό τρόπο για να “σπάσετε τον πάγο” με τους prospects σας. Μπορείτε να δημιουργήσετε συναρπαστικές προσφορές τόσο για τα άτομα που προτείνονται όσο και για εκείνους που τους προτείνουν, όπως για παράδειγμα με την προσφορά δωροκαρτών ή κάποιας έκπτωσης κατά την αγορά τους.
Με μια social media εφαρμογή η οποία θα είναι ενσωματωμένη στην πλατφόρμα marketing automation σας, μπορείτε πολύ πιο εύκολα να δημιουργήσετε μια τέτοιου είδους καμπάνια που μπορεί να επεκταθεί σε όλα τα social media κανάλια που δραστηροποιείστε, επιτρέποντάς σας να αναπτύξετε με πολύ γρήγορους ρυθμούς τη βάση των πελατών σας. Δεδομένου ότι κάθε μήνυμα που κοινοποιείται από κάποιον ακόλουθό σας θα περιλαμβάνει και έναν ειδικό σύνδεσμο που θα παρακολουθεί τις απαντήσεις του σε κάθε στάδιο της μετατροπής, θα είστε σε θέση να εξετάσετε την αποτελεσματικότητα της καμπάνιας σας και τη διάδοση του brand σας στην υπόλοιπη κοινότητα.
4. Κωδικοί έκπτωσης (Discount Codes)
Οι προσφορές που διαρκούν για μικρό χρονικό διάστημα, τα λεγόμενα flash deals και οι κωδικοί έκπτωσης, μπορούν να αυξήσουν την αναγνωρισιμότητα του brand σας και τη ζήτηση των προϊόντων σας. Επιπλέον, αν συμπεριλάβετε και ένα ισχυρό call-to-action με χρονικό περιορισμό, μπορείτε να δημιουργήσετε μια αίσθηση επείγοντος στα άτομα, με αποτέλεσμα αρκετοί από αυτούς να ανταποκριθούν στις καμπάνιες σας.
Θέτοντας ένα χρονικό όριο, όπως και η περιορισμένη διαθεσιμότητα ενός προϊόντος, οδηγούν στις γνωστές και ως παρορμητικές αγορές των καταναλωτών. Πολλές επιχειρήσεις και συγκεκριμένα στο χώρο του e-commerce, υιοθετούν αυτήν την τακτική για να καταπολεμήσουν το αυξανόμενο φαινόμενο της “εγκατάλειψης” του ηλεκτρονικού καλαθιού, αλλά αυτή η τακτική μπορεί να εφαρμοστεί με την ίδια ευκολία και στον χώρο των B2B επιχειρήσεων.
5. Προώθηση του περιεχομένου σας (Gated Content)
Η προώθηση του περιεχομένου σας στα social media είναι ένας από τους πιο συνηθισμένους και ευκολότερους τρόπους παραγωγής leads για την επιχείρησή σας. Δείτε τα social media κανάλια σας, σαν ένα “μεγάφωνο” που μεταδίδει και προβάλλει το περιεχόμενό σας στον κόσμο.
Χρησιμοποιώντας αυτό το εργαλείο, μπορείτε μέσω των αναρτήσεών σας να τους οδηγήσετε σε ένα landing page, όπου εκεί με τη φόρμα συμπλήρωσης στοιχείων, θα καταφέρετε να δημιουργήσετε καινούργια leads στη βάση δεδομένων σας. Ένα από τα πιο κρίσιμα στοιχεία αυτής της μεθόδου είναι ότι πρέπει να διασφαλίσετε ότι οι αναρτήσεις σας παρέχουν εκείνο το περιεχόμενο που αποτυπώνει το ενδιαφέρον των οπαδών σας. Μπορείτε να εμπλουτίσετε το περιεχόμενό σας, χρησιμοποιώντας εικόνες, βίντεο, στατιστικά ή ακόμα και ένα δημοφιλές gif που μπορεί να υποστηρίξει την ιστορία του περιεχομένου σας.
Τα περισσότερα leads χρειάζονται μόνο λίγα δευτερόλεπτα για να αποφασίσουν αν θα διαβάσουν μια ανάρτηση μιας σελίδας και αν θα προσφέρουν τα προσωπικά τους στοιχεία σε αυτή. Συνεπώς, διατηρήστε τις landing pages σας απλές και φιλικές προς τον χρήστη, ώστε να αποφύγετε οποιαδήποτε σύγχυση που μπορεί να προκληθεί και να τους αποτρέψει να μοιραστούν τα στοιχεία τους με εσάς.
6. Φιλοξενήστε μια online συνομιλία/ Live Stream
Η live μετάδοση είναι ένας πολύ καλός τρόπος για την άμεση αλληλεπίδρασή σας με το κοινό σας σε πραγματικό χρόνο, όποτε εσείς το θελήσετε. Με τα περισσότερα social media κανάλια να προσφέρουν πλέον αυτήν την επιλογή, σας δίνεται η δυνατότητα να απαντήσετε σε ερωτήσεις των χρηστών, να συγκεντρώσετε σχόλια για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας, να αυξήσετε την αναγνωρισιμότητά σας αλλά και να τοποθετήσετε το brand σας ως thought leader στο industry που δραστηριοποιείται.
Σημαντικό επίσης είναι το γεγονός, ότι μπορείτε να αυξήσετε το traffic και στα υπόλοιπα κανάλια σας, κατευθύνοντας τους συμμετέχοντες σε κάποιο περιεχόμενο του website σας, σε κάποιο landing page ή σε κάποια αντίστοιχη προσφορά.
7. Πληρωμένες διαφημίσεις
Με τις συνεχείς ενημερώσεις στους αλγόριθμους των διάφορων κοινωνικών δικτύων, η διαφήμιση στις πλατφόρμες των social media γίνεται πιο επιτακτική από ποτέ. Αυτές οι ενημερώσεις γίνονται για να προσφέρουν στους χρήστες μια καλύτερη εμπειρία, κατά την οποία θα προβάλλεται σε αυτούς λιγότερο διαφημιστικό περιεχόμενο και περισσότερο σχετικό περιεχόμενο.
Αυτό σημαίνει για την επιχείρηση ότι θα πρέπει να συνοδεύσει τις οργανικές αναρτήσεις της στα social με μια πληρωμένη διαφήμιση, ώστε οι συγκεκριμένες αναρτήσεις να προβληθούν και να βρεθούν μπροστά στο πλήθος κόσμου που βρίσκεται στη συγκεκριμένη πλατφόρμα. Κάθε social media πλατφόρμα έχει μοναδικά δημογραφικά κριτήρια που σας επιτρέπουν να στοχεύετε διαφημίσεις (π.χ. Τοποθεσία, τίτλος εργασίας, ηλικία, industry, φύλο κ.λ.π.). Αξιοποιήστε λοιπόν τη κατάλληλη πλατφόρμα και τις επιλογές στόχευσης που σας προσφέρει, για να διασφαλίσετε πως ακολουθείτε εκείνο το κοινό που θα εντοπίσει την αξία του περιεχομένου σας και ότι δεν σπαταλάτε πόρους απλώς για να “ακουστείτε”.
Όταν προωθείτε τις αναρτήσεις σας, φροντίστε να συμπεριλάβετε και ένα ελκυστικό CTA, για να αξιοποιήσετε στο έπακρο την επένδυσή σας και να επιτύχετε τις επιθυμητές μετατροπές. Για παράδειγμα, μπορείτε να ζητήσετε από τους followers σας να κατεβάσουν ένα e-book, να παρακολουθήσουν ένα σεμινάριο ή να διαβάσουν τις πληροφορίες για ένα νέο προϊόν που θα κυκλοφορήσετε.
Επίλογος
Σίγουρα υπάρχουν και άλλοι τρόποι που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα social media για να αυξήσετε το lead generation της επιχείρησής σας. Όμως οι παραπάνω τακτικές, που αναφέραμε, αφορούν σε μία ολοκληρωμένη lead generation στρατηγική για την επιχείρησή σας. Καθώς όμως το σχέδιο σας για την αύξηση του lead generation μέσω των social media καναλιών θα μπαίνει σε εφαρμογή, εσείς θα πρέπει να θυμάστε το εξής: πως αυτή η διαδικασία απαιτεί χρόνο.
Επομένως, το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι να συνεχίσετε την προσπάθεια, να αναζητείτε πάντοτε τη βέλτιστη λύση και να πειραματίζεστε με νέες τακτικές, όποτε αυτό απαιτείται. Δοκιμάστε νέους τρόπους προώθησης και εξερευνήστε νέα κανάλια social media marketing, μέχρι να επιτύχετε τον τελικό σκοπό σας. Κλείνοντας, οδηγούμαστε στο συμπέρασμα πως τα social media αποτελούν τον ταχύτερο αλλά και τον οικονομικότερο τρόπο παραγωγής leads για την επιχείρησή σας, πέρα από κάθε άλλου είδους στρατηγική. Εσείς αναρωτιέστε ακόμα για την επιρροή των social media στην ανάπτυξη της επιχείρησης σας;