Η σύνταξη ενός email μπορεί να αποτελέσει “πονοκέφαλο” για οποιονδήποτε προσπαθήσει να το κάνει με τον κατάλληλο τόνο, δημιουργώντας ένα κατανοητό και σαφές μήνυμα, χωρίς ταυτόχρονα όμως να χάνει σε επαγγελματισμό. Ευτυχώς για εσάς, υπάρχουν τρόποι για να απλοποιήσετε αυτή τη διαδικασία, να ενισχύσετε τις ικανότητές σας και να βελτιώσετε τη συνολική επαγγελματική σας εμπειρία, δημιουργώντας θετική εντύπωση σε όλους τους παραλήπτες σας!
Τα άτομα που βρίσκονται στη λίστα email της επιχείρησής σας, έχουν “ζητήσει” έμμεσα να λαμβάνουν μηνύματά σας, αν θεωρήσουμε φυσικά δεδομένο πως κάνετε χρήση μιας opt-in email λίστας. Αυτό αποτελεί ένα τεράστιο πλεονέκτημα για εσάς: έχετε το προνόμιο να αλληλεπιδράσετε με ένα άτομο, κατόπιν πρόσκλησης, σε ένα σχετικά οικείο γι’ αυτόν περιβάλλον - το προσωπικό του inbox.
Λαμβάνοντας υπόψη τον όγκο των μηνυμάτων email που λαμβάνετε καθημερινά, θα ήταν λογικό να υποψιάζεστε ότι αρκετές επιχειρήσεις δεν το χρησιμοποιούν προς όφελός τους με σωστό τρόπο. Και αυτό είναι αλήθεια. Πολλοί χρησιμοποιούν τη μέθοδο του email ως μια ακόμα τακτική μετάδοσης ενός μηνύματος - αποστέλλοντας έναν καταιγισμό από emails στις καμπάνιες τους, δίχως την παραμικρή τμηματοποίηση της λίστας των επαφών τους και δίχως να πειραματίζονται με διαφορετικές προσεγγίσεις, ώστε να ανακαλύψουν αυτό που πραγματικά λειτουργεί.
Εάν θέλετε να το αλλάξετε αυτό, τότε διαβάζετε το σωστό άρθρο! Αυτή είναι η κατάλληλη στιγμή για να επανεξετάσετε το περιεχόμενο των email σας, τον λόγο για τον οποίο τα δημιουργείτε, αλλά και τον τρόπο με τον οποίο προσπαθείτε να επικοινωνήσετε με το ίδιο σας το κοινό. Σας προτείνουμε λοιπόν, να ανταλλάξετε θέσεις με τους παραλήπτες σας και να συντάξετε εκείνο το email, το οποίο εσείς οι ίδιοι θα ανοίγατε εάν βρισκόσασταν στη θέση τους.
Σε αυτό το άρθρο θα σας παρουσιάσουμε, με απλό και κατανοητό τρόπο, πως θα δημιουργήσετε το τέλειο email για την επικοινωνία σας με όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη:
Πως να δημιουργήσετε το τέλειο Email
- Χρησιμοποιήστε σύντομους τίτλους
Τα emails με τίτλους των 6-10 λέξεων, είναι εκείνα που παρουσιάζουν τα μεγαλύτερα ποσοστά open rate. Παρ’ όλα αυτά, τα περισσότερα μηνύματα email που αποστέλλονται, φαίνεται να ξεπερνούν το όριο των 10 λέξεων, με 11-15 λέξεις στον τίτλο τους, σύμφωνα με έρευνα που διεξήχθη από την πλατφόρμα Retention Science, πάνω σε 260 εκατομμύρια σταλθέντα email και 540 επιχειρήσεις. - Μην φοβάστε να χρησιμοποιήσετε “απαγορευμένες” λέξεις στον τίτλο σας
Με τον όρο απαγορευμένες, εννοούμε τις λέξεις τις οποίες οι marketers αποφεύγουν κατά τη σύνταξη του τίτλου ενός email, καθώς ενεργοποιούν το φίλτρο spam των παραληπτών. Λέξεις όπως δωρεάν, καλέστε τώρα ή κάνετε αίτηση τώρα είναι μερικά από τα παραδείγματα. Βέβαια, οι σύγχρονοι πάροχοι ίντερνετ κάνουν χρήση προηγμένων και εξελιγμένων φίλτρων αυθεντικοποίησης και οι λεγόμενες λέξεις spam του παρελθόντος, έχουν λιγότερες πιθανότητες να στείλουν το email σας στον φάκελο της ανεπιθύμητης αλληλογραφίας. Μερικές εξαιρέσεις σίγουρα συνεχίζουν να υπάρχουν και θα πρέπει να αποφεύγονται, όπως η υπερβολική χρήση των σημείων στίξης και των κεφαλαίων χαρακτήρων, η χρήση νομισματικών συμβόλων στην αρχή του τίτλου και οι παραπλανητικοί τίτλοι email - Χρησιμοποιήστε το όνομα του παραλήπτη σας
Τα emails που είχαν το όνομα του παραλήπτη στον τίτλο τους παρουσιάζουν μεγαλύτερα ποσοστά open rates (συγκεκριμένα 18.3% σε σχέση με το 15.7%) εκείνων χωρίς όνομα, σύμφωνα με την αντίστοιχη έρευνα του Retention Science. - Δημιουργήστε ένα σύντομο περιεχόμενο στο email
Όπως συμβαίνει και με οποιοδήποτε είδους content, η συντομία αποτελεί συνήθως την καλύτερη λύση. Στις περισσότερες περιπτώσεις θα πρέπει να αναφερθείτε στο θέμα σας από την αρχή του μηνύματός σας, εάν αυτό είναι εφικτό, καθώς πολλοί από τους αναγνώστες σας μπορεί να διαβάσουν το email σας και από την οθόνη του κινητού τους. Επίσης, αυτό που παρατηρείται συνήθως σχετικά με τη σύνταξη ενός ορθού email, είναι η έλλειψη εστίασης στο ίδιο το περιεχόμενο - και η ανάγκη για μια πιο ανθρώπινη και προσωπική προσέγγιση. - Ακολουθήστε μια ανθρώπινη προσέγγιση
Συντάξτε το email σας με τη συγκεκριμένη οπτική στο μυαλό σας: ένα email γραμμένο από ένα πραγματικό άτομο προς ένα πραγματικό άτομο. Και δεν εννοούμε στην κυριολεξία αυτό. Μπορεί ο αποστολέας να εκπροσωπεί το brand μιας επιχείρησης, αλλά το περιεχόμενο του email να δίνει την αίσθηση ότι προέρχεται από ένα πραγματικό πρόσωπο, μιλώντας στον παραλήπτη στο πρώτο πρόσωπο (χρησιμοποιώντας αντωνυμίες όπως εγώ ή εμείς και εσείς), με μια φυσική γλώσσα γραφής. - Email που ανήκει σε ένα γενικό πλαίσιο (context)
Συντάσσοντας ένα email το οποίο ανταποκρίνεται στις συνθήκες και δείχνει κατανόηση στα τωρινά προβλήματα των αναγνωστών σας, καταφέρνετε όχι μόνο να αναδειχθείτε ως μια πιο ανθρώπινη λύση για τα προβλήματά τους, αλλά και να προσφέρετε, παράλληλα, μία ουσιαστική πρόταση που μιλάει κατευθείαν στις ανάγκες τους. - Email με μεγαλύτερη ενσυναίσθηση
Ένα email με περιεχόμενο που μιλά κατευθείαν στην καρδιά τον αναγνωστών σας, σαφώς και παρουσιάζει περισσότερες πιθανότητες επιτυχίας για την επιχείρησή σας. Δείχνοντας κατανόηση στις ανησυχίες των αναγνωστών σας και απευθυνόμενοι στα συναισθήματά τους, το email μπορεί επίσης να ελαφρύνει το άγχος των αναγνωστών, με πρακτικές και αποτελεσματικές λύσεις. - Χρησιμοποιήστε την “ανθρώπινη φωνή” σας
Η επιλογή του τόνου της φωνής σας σίγουρα σχετίζεται με το προηγούμενο σημείο σχετικά με την ενσυναίσθηση του αναγνώστη. Ένα μήνυμα email με ανθρώπινο τόνο αποφεύγει τη γενική και επίσημη γλώσσα των περισσότερων μηνυμάτων, που χρησιμοποιεί το εσύ και το εσείς επανειλημμένα στο copy του και καθιστά σαφές ότι το email δεν αφορά την επιχείρηση αλλά τον ίδιο τον αναγνώστη. Μικρή διαφορά (ίσως), αλλά κρίσιμη (σίγουρα). - Χρησιμοποιήστε πραγματικές φωτογραφίες
Οι φωτογραφίες που είναι οφθαλμοφανές ότι είναι stock φωτογραφίες, είναι σίγουρα κάτι που πρέπει να αποφύγετε. Χρησιμοποιήστε ρεαλιστικές και πραγματικές φωτογραφίες που θα ζωντανέψουν το περιεχόμενο των email σας. Όταν αυτό είναι δυνατό, δοκιμάστε τη χρήση φωτογραφιών από το feed σας στο Instagram ή το Pinterest, ή ακόμη φωτογραφίες που έχει τραβήξει το ίδιο το προσωπικό σας. - Τοποθετήστε ένα ακριβές call to action
Ένα ακόμη call to action που αναγράφει με γενικό και απρόσωπο τρόπο καλέστε μας ή επικοινωνήστε μαζί μας, δεν θα κάνει την πραγματική διαφορά. Αντίθετα, προτιμήστε να χρησιμοποιείτε ένα call to action που θα αντανακλά ένα πιο ανθρώπινο ύφος και θα δείχνει τη λύση που θα τους προσφέρετε.
Τι συμβαίνει στην περίπτωση μιας μη ανταποκρινόμενης email λίστας;
Εάν ασχολείστε με το email marketing εδώ και καιρό, σίγουρα θα έχετε παρατηρήσει ότι υπάρχουν συγκεκριμένες επαφές που αγνοούν τα μηνύματά σας σε τακτική βάση. Ίσως να έχετε δημιουργήσει και μια λίστα με αυτές τις επαφές. Έχει χαθεί κάθε ελπίδα για αυτές τις επαφές; Όχι απαραίτητα. Μπορείτε να προσπαθήσετε να ανανεώσετε αυτή σας τη σχέση κάνοντας κάτι διαφορετικό.
Μπορείτε να τμηματοποιήσετε τη λίστα σας ώστε να στείλετε ένα εξατομικευμένο μήνυμα σε όσους δεν έχουν ανοίξει ένα μήνυμα email πρόσφατα από εσάς, δημιουργώντας περιεχόμενο που ξεφεύγει από την πεπατημένη στρατηγική της επιχείρησή σας, αλλά ταυτόχρονα δεν χάνει και την ταυτότητα του brand σας. Η ιδέα βρίσκεται στην υποκίνηση του αναγνώστη και στην αλληλεπίδρασή του ξανά με το περιεχόμενό σας.
Όμως δεν πρέπει να ξεχνάτε πως τα μηνύματα email απευθύνονται πάντα σε εκείνους που πραγματικά επιθυμούν να σας ακούσουν. Έτσι, αν οι προσπάθειές σας δεν έχουν αποτέλεσμα, ίσως το καλύτερο που θα μπορούσατε να κάνετε είναι να αποδεσμεύσετε αυτές τις επαφές σας.
Επίλογος
Το email εκτός από το να αποτελεί έναν από τους σημαντικούς παράγοντες επιτυχίας της στρατηγικής marketing που εσείς ακολουθείτε, αποτελεί και έναν δημιουργικό και επωφελή τρόπο επικοινωνίας με το στοχευμένο κοινό σας. Ακολουθώντας τις παραπάνω συμβουλές δημιουργίας ενός υποδειγματικού μηνύματος email, η διαδικασία σύνταξης του μηνύματος, θα μετατραπεί σε μια ευχάριστη και δημιουργική διαδικασία, μέσα από την οποία θα γνωρίσετε πραγματικά τους αναγνώστες σας, θα αναπτύξετε μια πιο ανθρωποκεντρική προσέγγιση στις email καμπάνιες σας και θα δημιουργήσετε πολύτιμες σχέσεις με ανθρώπους που δείχνουν αληθινό ενδιαφέρον για το περιεχόμενο που εσείς δημιουργείτε.
Θυμηθείτε πως η εγγραφή των ατόμων στο newsletter σας είναι ένα ισχυρό μήνυμα πρόθεσης για αγορά. Τώρα είναι η δική σας σειρά να δημιουργήσετε εκείνο το μήνυμα που θα μετατρέψει αυτή την πρόθεση σε πράξη.