WhiteHat Blog

Πως να σχεδιάσετε την content marketing στρατηγική σας

Written by Chris Papafilippou | 27 Νοε 2019 2:44:52 μμ

Σίγουρα σκέφτεστε να δημιουργήσετε περιεχόμενο για το website σας, αλλά χωρίς την κατάλληλη στρατηγική, δεν θα έχετε τα αναμενόμενα αποτελέσματα για την ανάπτυξη της επιχείρησής σας. Μάθετε πως μπορείτε να σχεδιάσετε μια επικερδή στρατηγική που θα εφαρμόσετε όταν διαχειρίζεστε το περιεχόμενό σας, θέτοντας έτσι τις βάσεις για την επίτευξη των στόχων σας σε βάθος χρόνου.

Ξεκινώντας, μία επιχείρηση θα πρέπει να αποβλέπει σε μία content marketing στρατηγική η οποία θα προσελκύει, θα κινεί το ενδιαφέρον και θα ικανοποιεί το κοινό της. Οι βάσεις του content marketing εξάλλου στηρίζονται στο κοινό μιας επιχείρησης, στο περιεχόμενο που δίνει αξία σε αυτούς και πως εσείς μπορείτε να τους το προσφέρετε. Όταν αυτό γίνεται σωστά, δημιουργείται μια σχέση ανάμεσα σε εσάς και το κοινό σας, η οποία δημιουργεί εμπιστοσύνη και εφόσον την έχετε κατακτήσει, μπορείτε να τους οδηγήσετε κατα την διάρκεια της απόφασής τους στο δικό σας brand.

Για να συμβούν όλα αυτά όμως, πριν ακόμη και από τη δημιουργία του περιεχομένου σας, είναι απαραίτητο να σχεδιαστεί η content marketing στρατηγική που θα ακολουθήσετε. Προγραμματίζοντας το περιεχόμενό σας, δημιουργείτε στην ουσία ένα σχέδιο δράσης για τη διάδοση του. Μέσω αυτής της στρατηγικής θα είστε πιο βέβαιοι για τα θέματα που θα αποφασίσετε να αναπτύξετε, ποιά μορφή θα πάρει το περιεχόμενό σας και πότε αυτό θα πρέπει να δημοσιευτεί.

 

Γιατί είναι σημαντικός ο σχεδιασμός μιας content marketing στρατηγικής;

Φανταστείτε το μακροπρόθεσμο πλάνο περιεχομένου που θα σχεδιάσετε σαν έναν λογαριασμό αποταμίευσης. Αν σκοπεύετε κάποια στιγμή να αποσυρθείτε, τότε χρειάζεστε ένα πλάνο “συνταξιοδότησης”. Για να επιτευχθεί αυτό το σχέδιο πρέπει με αφοσίωση να αποταμιεύετε ένα συγκεκριμένο ποσό χρημάτων σε συνεχή βάση. Όσο πιο συνεπείς είστε με τις συνεισφορές σας στο ταμείο, τόσο καλύτερη θα είναι η απόδοση των επενδύσεών σας. Το ίδιο μπορεί να ειπωθεί και για το περιεχόμενο.

Εάν δημιουργήσετε ένα πλάνο και είστε συνεπείς στην εφαρμογή του, τότε δίνετε στον εαυτό σας μια καλή ευκαιρία να επιτύχετε θετικότερη απόδοση του ROI (Return On Investment) κατα τη δημιουργία του περιεχομένου σας. Σκεφτείτε πως κάθε κομμάτι του περιεχομένου που παράγετε είναι μια επιπλέον προσθήκη σε μια αυξανόμενη βιβλιοθήκη εκπαιδευτικού περιεχομένου. Όσο περισσότερο content δημιουργείτε, τόσο ενισχύεται η αυθεντία σας (authority), η οποία σας μετατρέπει σε thought leader στο δικό σας industry.

Σίγουρα κατα την διάρκεια της διαμόρφωσης του content plan σας θα εντοπιστούν και διάφορα εμπόδια. Μην ανησυχείτε όμως, συμβαίνει και στις καλύτερες οικογένειες. Έχοντας στην κατοχή σας ένα σχέδιο, θα είναι πιο εύκολο να ευθυγραμμιστείτε με τους στόχους που έχετε θέσει, καθώς και να κατανοήσετε τις προτεραιότητές σας και ποιές θα πρέπει να είναι οι κινήσεις σας. Μιλώντας για προτεραιότητες, ένα εκτενές content plan σας βοηθά να παραμείνετε οργανωμένοι.

Ανά πάσα χρονική στιγμή, οι ομάδες marketing μπορεί να εστιάσουν σε παραπάνω από μία πρωτοβουλίες σχετικά με την κατεύθυνση του περιεχομένου. Ένα μακροπρόθεσμο σχέδιο θα λέγαμε ότι καλύπτει όλες εκείνες τις επικείμενες πρωτοβουλίες και προσφέρει μια ευέλικτη διαδικασία δημιουργίας περιεχομένου. Όταν είστε οργανωμένοι, οι στόχοι του content marketing μπορούν να συμβαδίσουν με τους γενικούς στόχους της επιχείρησής σας. Στην ουσία, εντάσσει την ομάδα marketing στο γενικότερο πλαίσιο των ενεργειών ολόκληρου του οργανισμού. Η ύπαρξη του περιεχομένου όμως, δεν προϋποθέτει μόνο την υποστήριξη της ομάδας marketing. Θα πρέπει επίσης να υποστηρίζει την ομάδα πωλήσεων, την εξυπηρέτηση πελατών, την ομάδα προϊόντων και ούτω καθεξής.

Έτσι, με τον συγχρονισμό των marketing στόχων με τους γενικούς στόχους της εταιρείας, μπορείτε να εστιάσετε σε οτιδήποτε έχει άμεσο αντίκτυπο σ’αυτήν και να δημιουργήσετε παράλληλα την καλύτερη δυνατή end-to-end εμπειρία για το κοινό και τους πελάτες σας. Μια “δυνατή” ιστορία μπορεί να το κάνει αυτό. Το περιεχόμενο άλλωστε υπάρχει για να τροφοδοτεί το inbound marketing.

 

Ας εξετάσουμε τώρα εκείνα τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσει μια επιχείρηση για να σχεδιάσει μία αποτελεσματική content marketing στρατηγική:

 

Κοινοποιήστε την αποστολή και τους στόχους της επιχείρησής σας

Ένα καλό σημείο εκκίνησης για το σχέδιο στρατηγικής του περιεχομένου σας είναι να συντάξετε σαν επιχείρηση μια επίσημη δήλωση της αποστολής της (mission statement). Πρόκειται για μια σύντομη δήλωση που διευκολύνει την εστίασή σας σε αυτό που είναι σημαντικό κατα τη δημιουργία του content, ούτως ώστε η στρατηγική σας να παραμείνει στον σωστό δρόμο.  

 

 

Ένα mission statement marketing περιεχομένου περιγράφει:

  • Το κοινό-στόχο σας
  • Το περιεχόμενο που θα χρησιμοποιήσετε για να το προσεγγίσετε
  • Το όφελος του κοινού-στόχου σας

 

Ενώ το mission statement καλύπτει όλα όσα θα αποκτήσει το ακροατήριό σας από τη δική σας στρατηγική content marketing, θα πρέπει επίσης να σκεφτείτε τι θα αποκτήσει η ίδια σας η επιχείρησή από αυτήν. Σε αυτό το σημείο κάνουν την εμφάνισή τους και οι επιχειρηματικοί σας στόχοι. Η βελτίωση των εσόδων σας μπορεί να παρατηρηθεί ως απόρροια της στρατηγικής περιεχομένου σας, όπως επίσης και η αύξηση των πωλήσεων και η απόκτηση ποιοτικών leads, τα οποία θα σας βοηθήσουν να εκπληρώσετε τους στόχους των εσόδων σας. Η αύξηση της επισκεψιμότητας στον ιστότοπό σας αλλά και στις σελίδες των social media, σημαίνουν και αύξηση των πιθανοτήτων σας για την επίτευξη των υπολοίπων στόχων σας. Μπορείτε να βελτιώσετε την εικόνα της επιχείρησής σας ώστε να αποκτήσετε επιρροή στο industry που ανήκετε, μειώνοντας ταυτόχρονα το κόστος marketing καθώς το περιεχόμενό σας γίνεται πιο αποτελεσματικό.

 

Καθορίστε τους βασικούς δείκτες απόδοσης (KPIs)

Ο καλύτερος τρόπος για να επιτευχθούν οι στόχοι σας είναι να γίνουν συγκεκριμένοι και μετρήσιμοι. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να καθορίσετε τους βασικούς δείκτες απόδοσης (KPIs) στη στρατηγική marketing περιεχομένου. Τα KPIs σας ενημερώνουν για το πότε έχετε επιτύχει τους στόχους σας παρέχοντας ορόσημα τα οποία μπορείτε να ελέγξετε. Συμπεριλαμβάνουν και όλα εκείνα που έχετε στοχεύσει να επιτύχετε όσον αφορά τα έσοδα, τις πωλήσεις, το traffic, το SEO και τις διάφορες πτυχές του digital marketing, όπως το email marketing και τα social media metrics.

Χρησιμοποιώντας αυτούς τους δείκτες απόδοσης μπορείτε να επιτύχετε έναν ή περισσότερους στόχους που μπορεί να έχετε θέσει για το διάστημα ενός μήνα, ενός τριμήνου ή ενός έτους. Μπορείτε επίσης να αποκτήσετε περισσότερους συνδρομητές στο newsletter του website σας, με αποτέλεσμα την αύξηση των ποιοτικών leads. Συμβουλευόμενοι τους αριθμούς που σας παρέχουν οι δείκτες, μπορείτε να κάνετε διορθωτικές κινήσεις σε διάφορες σελίδες για να δώσετε μια ώθηση στην αύξηση της επισκεψιμότητάς τους. Θα πρέπει να δοθεί επίσης προσοχή στις δαπάνες marketing και συγκεκριμένα στην παρακολούθηση των δαπανών σας στις διάφορες καμπάνιες που είναι πιθανόν να εκτελείτε αλλά και στο κόστος κατά την απόκτηση των leads και στις πωλήσεις που σημειώνετε. 

 

Γνωρίστε το κοινό σας

Για μια επιτυχημένη content marketing στρατηγική, θα πρέπει να έχει γίνει σαφές για το ποιά άτομα θα αποτελέσουν το κοινό σας ώστε να δημιουργήσετε το κατάλληλο περιεχόμενο για την προσέγγισή τους. Υπάρχουν τρεις ενέργειες που πρέπει να πραγματοποιήσετε:

  • Συλλέξτε δημογραφικά στοιχεία. Το πρώτο βήμα είναι η συλλογή των δημογραφικών στοιχείων για τους επισκέπτες του ιστότοπού σας, τους email συνδρομητές σας και τους οπαδούς σας στα social media. Όλα αυτά τα χρηστικά δεδομένα που θα αποκτήσετε μέσω του ιστού, των social media και των εγγραφών στο email θα έχουν να κάνουν σχετικά με την ηλικία, το φύλο, την εκπαίδευση και το εισόδημα του κοινού σας.
  • Λάβετε σχόλια πελατών. Για να μάθετε ακόμα περισσότερα σχετικά με το κοινό-στόχο σας, δοκιμάστε να συλλέξετε σχόλια από τους τρέχοντες πελάτες σας. Συλλέγοντας τα σχόλια των πελατών σας, θα μάθετε πως αισθάνονται απέναντι στο περιεχόμενο που τους παρέχετε και θα πληροφορηθείτε για τις πιο επείγουσες ανάγκες τους. Αυτό θα σας δώσει την ευκαιρία να δώσετε λύσεις στα προβλήματά τους με το προσαρμοσμένο περιεχόμενό σας. Τα σχόλια των πελατών μπορεί να είναι εποικοδομητικά για την επιχείρησή σας διότι μέσα από τα σχόλια τους μπορείτε να τους αντιστοιχίσετε και στις συναφείς buyer personas που έχετε δημιουργήσει.
  • Δημιουργήστε τις buyer personas. Έχοντας στην διάθεσή σας τα δημογραφικά στοιχεία και τα σχόλια των πελατών, μπορείτε να προσθέσετε επιπρόσθετα στοιχεία στις ήδη υπάρχουσες personas ή ακόμα και να δημιουργήσετε νέες. Τα buyer personas, θα μπορούσαμε να πούμε πως περιγράφουν τους ιδανικούς αναγνώστες και πελάτες σας, ώστε εσείς να μπορείτε να έχετε καλύτερη στόχευση του περιεχομένου που τους προσφέρετε.

 

Ένα ιδανικό προφίλ buyer persona σας παρέχει πληροφορίες σχετικά με το συγκεκριμένο πρόβλημα που μπορεί να αντιμετωπίζει (pain point), τις διάφορες προκλήσεις της, τις πηγές που αντλεί την πληροφορία αλλά και τα κίνητρα συμπεριφοράς της. Όταν συλλέξετε όλα αυτά τα στοιχεία θα έχετε καλύτερη κατανόηση για το είδος του περιεχομένου στο οποίο το κοινό θα ανταποκριθεί αλλά και για το ποιό είναι εκείνο το περιεχόμενο που θα τους δώσει αξία και λύση στο πρόβλημά τους.

 

Αξιολογήστε την τρέχουσα θέση σας

Πιθανόν η επιχείρησή σας, όπως και αρκετές άλλες, να έχει ήδη το περιεχόμενό της διαθέσιμο για το κοινό. Το περιεχόμενο αυτό πιθανόν να περιλαμβάνει διάφορα blog posts, καθώς και περιεχόμενο social media, podcast, βίντεο κ.ο.κ. Γι’ αυτό το επόμενο βήμα είναι να διαπιστώσετε εάν το content σας βοηθά να εκπληρώσετε τους στόχους σας. Για να το καταφέρετε αυτό, θα χρειαστεί να πραγματοποιήσετε έναν έλεγχο περιεχομένου. Αυτό σημαίνει ότι απαιτείται η καταγραφή όλων των μερών περιεχομένου που έχουν δημοσιευθεί, όπως οι δικές σας αναρτήσεις στο blog, τα guest blog posts κ.α. Με τον έλεγχο αυτό μπορείτε να αξιολογήσετε επίσης την χρησιμότητα και την επιτυχία κάθε ανάρτησης ατομικά, προσδιορίζοντας και τα διάφορα ερωτήματα ή κενά που μπορούν να προκύψουν σε κάποιο από αυτά. Ο έλεγχος σας παρέχει και τη δυνατότητα σύγκρισης του περιεχομένου σας με εκείνο των ανταγωνιστών σας, ερευνώντας και για τυχόν νέο περιεχόμενο που μπορεί να προστεθεί στο industry από εσάς. 

 

Βρείτε τα καλύτερα κανάλια προώθησης του περιεχομένου σας

Καθώς εργάζεστε εν μέσω αυτή της διαδικασίας, θα αποκτήσετε μία αίσθηση του πού βρίσκεται το κοινό σας και πού εσείς οι ίδιοι σημειώνετε μία επιτυχημένη διαδικτυακή παρουσία. Είναι προτιμότερο να εστιάσετε σε αυτό που δουλεύει για εσάς και να επεκταθείτε σ’ αυτό, αντί να προσπαθήσετε να κάνετε τα πάντα με τη μία.

Αλλά για να είστε απόλυτα σίγουροι για τη χρήση των κατάλληλων καναλιών για την προώθηση του περιεχομένου σας θα χρειαστεί μια εκτενής ανάλυση του ιστού, μέσω για παράδειγμα του Google Analytics, που αποτελεί ένα πολύτιμο εργαλείο για την αναφερόμενη διαδικασία. Φυσικά και μπορείτε να βελτιώσετε τους όρους αναζήτησης σας για περισσότερες λεπτομέρειες τις οποίες μπορείτε να λάβετε υπόψη για να στοχεύσετε στα ενδεδειγμένα δίκτυα προώθησης, ώστε να αυξήσετε το ενδιαφέρον του κοινού προς το περιεχόμενό σας.

 

Αποφασίστε για το είδος περιεχομένου που θα δημιουργήσετε

Εν συνεχεία, είναι απαραίτητο να σκεφτείτε το είδος του περιεχομένου που πρέπει να δημιουργήσετε. Υπάρχουν ορισμένοι τύποι περιεχομένου που κάθε στρατηγική content marketing περιλαμβάνει. Οι πιο πετυχημένες content marketing τακτικές είναι εκείνες που βασίζονται στον κεντρικό πυρήνα του περιεχομένου που δημοσιεύεται στον ιστότοπό σας, ο οποίος στη συνέχεια μπορεί να αναπροσαρμοστεί (repurposing) και να μοιραστεί και σε άλλους ιστότοπους (outposts). Με αυτόν τον τρόπο, τα blog posts είναι ζωτικής σημασίας για το μίγμα του content marketing και εξακολουθούν να προσφέρουν ισχυρά αποτελέσματα. Ιδανικά, οι αναρτήσεις σας μπορούν να είναι διαδραστικές, πολύτιμες για τον χρήστη και ενδέχεται να περιλαμβάνουν μια σειρά άρθρων.

 

Προσδιορισμός και κατανομή των πόρων σας

Τώρα που γνωρίζετε ποιό είδος περιεχομένου σχεδιάζετε να δημιουργήσετε, για ποιόν και για πού προορίζεται, είναι σημαντικό να βεβαιωθείτε ότι έχετε συγκεντρώσει όλα όσα χρειάζεστε για να παρουσιάσετε μια content marketing στρατηγική, η οποία δίνει απαντήσεις στα εξής ερωτήματα:

  • Ποιός ευθύνεται για την παραγωγή περιεχομένου; Αυτή η ερώτηση αφορά την κατανομή ρόλων. Θα χρειαστεί να σκεφτείτε ποιός έχει την κύρια ευθύνη συνολικής διαχείρισης του περιεχομένου καθώς και ποιός είναι υπεύθυνος για την παράδοση μεμονωμένων στοιχείων περιεχομένου. Αυτό σίγουρα θα εξαρτηθεί από το μέγεθος της εταιρείας και την ομάδα content, είτε κάνετε τα πάντα in-house, είτε “καλλιεργείτε” περιεχόμενο και εκτός του χώρου της επιχείρησής σας, με freelancers.
  • Ποιά είναι τα εργαλεία και οι πόροι που χρειάζεστε; Η επόμενη κίνησή σας είναι να υπολογίσετε πώς πραγματικά θα δημιουργήσετε το content σας. Οι παραγωγοί περιεχομένου σας μπορεί να είναι in-house δημιουργοί, ειδικοί στη δημιουργία βίντεο, podcasting ή στο graphic design ή και ακόμα freelancers. Ένας τρόπος για να βρείτε γρήγορα και αποτελεσματικά ελεύθερους επαγγελματίες είναι να ανατρέξετε στα αποτελέσματα αναζήτησης και να ερευνήσετε ποιός έχει συντάξει το κορυφαίο περιεχόμενο. Δεν θα κοστίσει τίποτα για εσάς η προσέγγιση αυτών των ελεύθερων επαγγελματιών για την ένταξή τους στην content team της επιχείρησή σας. Να αναφέρουμε πως μπορείτε επίσης να βρείτε μεγάλους ανεξάρτητους παραγωγούς μέσω online δικτύων ελεύθερων επαγγελματιών.
  • Ποιό θα είναι το workflow του περιεχομένου, συμπεριλαμβανομένου και του προγραμματισμού; Σημαντικότατη είναι και η διαδικασία παραγωγής του content σας. Για παράδειγμα για ένα τυπικό blog post, ίσως χρειαστεί να δημιουργήσετε ένα προσχέδιο το οποίο πρέπει να εγκριθεί, ώστε να το συντάξετε. Εφόσον γράψετε το κείμενο, ίσως να χρειαστεί να το συνοδεύσετε με εικόνες και στη συνέχεια το κείμενο αποστέλλεται στον επιμελητή, ο οποίος θα κάνει τις απαραίτητες διορθωτικές αλλαγές, με το τελικό κείμενο να είναι πλέον έτοιμο να δημοσιευθεί στον ιστότοπό σας. Υπάρχει ακόμη ένα πράγμα που πρέπει να κάνετε πριν ξεκινήσετε την έρευνα και τη δημιουργία του περιεχομένου σας: το να σχεδιάσετε ένα content calendar, ώστε να είστε σε θέση να οργανώνετε όλες σας τις μελλοντικές δημοσιεύσεις. Στο επόμενο βήμα θα το εξετάσουμε λεπτομερώς.

 

Δημιουργήστε ένα Content Calendar

Ως μέρος της στρατηγικής σας, θα πρέπει να έχετε τον πλήρη έλεγχο για το πότε επιθυμείτε να δημοσιεύσετε το περιεχόμενό σας σε κάθε πλατφόρμα που χρησιμοποιείτε. Η έλλειψη προγραμματισμού αποτελεί ένα από τα κυριότερα λάθη που παρατηρούνται στο content marketing, οπότε είναι καίριας σημασίας να κάνετε χρήση ενός content calendar. Υπάρχουν διάφοροι τρόποι με τους οποίους αυτό μπορεί να πραγματοποιηθεί. 

 

 

Για παράδειγμα, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το Google Calendar και απλά να τοποθετήσετε τις ημερομηνίες προθεσμιών σας για κάθε κομμάτι του περιεχομένου σας. Η συγκεκριμένη εφαρμογή λειτουργεί πολύ καλά, στην περίπτωση που δεν έχετε να διαθέσετε μεγάλη ποσότητα content. Αυτή είναι η απλούστερη προσέγγιση αλλά αν από την άλλη δημιουργείτε πληθώρα περιεχομένου και ταυτόχρονα πρέπει να διαχειριστείτε τη δική σας content team και τη ροή εργασίας που εκείνη θα ακολουθήσει, τότε πιθανότατα θα θέλατε να σας προσφερθούν και κάποιες άλλες επιπρόσθετες δυνατότητες που μπορεί να σας προσφέρουν άλλες εφαρμογές αυτούς του είδους.

 

Δημιουργήστε το περιεχόμενο

Όπως θα έχετε παρατηρήσει μέχρι στιγμής, υπάρχει μεγάλη προετοιμασία για τον σχεδιασμό της στρατηγικής marketing περιεχομένου πριν δημιουργήσετε πραγματικά ένα κομμάτι του. Αλλά τώρα είναι καιρός να κάνουμε ακριβώς αυτό, δε νομίζετε; Θα χρησιμοποιήσουμε σ’αυτήν την περίπτωση ένα blog post ως παράδειγμα, για το οποίο όμως οι συμβουλές θα λειτουργήσουν για σχεδόν οποιοδήποτε είδος δημιουργίας περιεχομένου αποφασίσετε.

Με την διερεύνηση που ενδεχομένως να έχετε κάνει, ίσως να έχετε αποκτήσει μία ιδέα για τον τύπο του blog post που θα αποφασίσετε να παράγετε. Για παράδειγμα, είναι γεγονός πως οι δημοσιεύσεις με λίστες και how-to’s λύσεις είναι αρκετά δημοφιλείς σε ορισμένους αναγνώστες. Τώρα είναι η ώρα να επιλέξετε έναν τίτλο που έχετε προσθέσει στο content calendar και να αρχίσετε να εργάζεστε πάνω σε αυτόν.

Αυτό που ακολουθεί στη συνέχεια είναι η διεξαγωγή έρευνας από μέρους σας για το content που θα συντάξετε, λαμβάνοντας υπόψη το content που υπάρχει διαθέσιμο στο διαδίκτυο και αν μπορείτε να προσφέρετε επιπλέον αξία σε αυτό. Η διεξαγωγή έρευνας μπορεί να γίνει με το Google search, ελέγχοντας τα κορυφαία αποτελέσματα που εμφανίζονται για το topic που θα ενασχοληθείτε και βρίσκοντας νέους τρόπους να βελτιώσετε το δικό σας περιεχόμενο. Επίσης, η πρωτότυπη έρευνα είναι καρποφόρα και μπορεί να θεωρηθεί ως επιλογή, από τη στιγμή που εσείς θεωρείτε ότι συλλέγετε αξιόπιστα δεδομένα. Ακόμη μπορείτε να οδηγηθείτε σε μια keyword έρευνα για την καλύτερη αξιοποίηση και βελτίωση του SEO σας.

Τέλος, είστε ελεύθεροι πλέον να δημιουργήσετε το περιεχόμενό σας, που τόσο πολύ θέλατε! Κατά τη διάρκεια της δημιουργίας περιεχομένου πρέπει επίσης να σκεφτείτε πως μπορείτε να αντικατοπτρίσετε την προσωπικότητα του brand σας μέσα από το περιεχόμενο που γράφετε. Μπορεί το ύφος των κειμένων να είναι επαγγελματικό, πιο casual ή κάτι ανάμεσα σε αυτά τα δύο. Πρέπει να προσέξετε επίσης και την λεπτή γραμμή μεταξύ της προβολής της τεχνογνωσίας σας στο κοινό από εκείνο της χειραγώγησής του.

 

Διανομή και προώθηση του content

Ώστε δημιουργήσατε το περιεχόμενό σας...τώρα ήρθε η στιγμή να το μοιραστείτε με τον υπόλοιπο κόσμο.  Ακόμη και ένα σπουδαίο περιεχόμενο μπορεί να αποτελέσει μία μεγάλη σπατάλη, εφόσον το κοινό σας δεν γνωρίζει την ύπαρξή του. Ακολουθώντας το χρονοδιάγραμμα του content calendar και αφού έχετε επιλέξει τα κανάλια διανομής σας, μπορείτε να δημοσιεύσετε και να προωθήσετε το περιεχόμενό σας. Όπως και σε κάθε άλλο marketing κανάλι, πρέπει να βεβαιωθείτε ότι ακολουθείτε τους κανόνες για την βελτιστοποίηση των αναρτήσεών σας. Πιο συγκεκριμένα, αν δημοσιεύετε στα social media, σιγουρευτείτε ότι ακολουθείτε τα guidelines για τις ιδανικές χρονικές στιγμές για να κοινοποιήσετε και να μοιραστείτε το content σας - το ίδιο ισχύει αντίστοιχα και για τα emails.

 

Μετρήστε και αναλύστε τα αποτελέσματά σας

Στο τελευταίο βήμα έχουμε την παρακολούθηση των αποτελεσμάτων της επιτυχίας του περιεχομένου σας. Θυμάστε πιο πάνω που αναφέραμε τους δείκτες KPI και τις μετρήσεις τους; Ώρα να τους χρησιμοποιήσουμε! 

Μετά την δημοσίευση του content, η επόμενη κίνηση από εσάς θα πρέπει να είναι ο έλεγχος των Google Analytics, των dashboards των σελίδων σας στα social media και την απόδοση του blog σας - ανάλογα με το πού και με ποιόν τρόπο κάνατε διανομή του περιεχομένου σας. Σιγουρευτείτε πως έχετε εντάξει στην ρουτίνα σας την ανάλυση των δεδομένων του περιεχομένου σας(εβδομαδιαίων, μηνιαίων ή τριμηνιαίων), ώστε να καταφέρετε να κατασκευάσετε μία γραμμή βάσης για πετύχετε τους στόχους που έχουν τεθεί για το διάστημα της επόμενης εβδομάδας ή του επόμενου μήνα.

 

Επίλογος

Το πρώτο βήμα για να αποκτήσετε προβάδισμα απέναντι στον ανταγωνισμό σας, πριν ακόμη και από την ύπαρξη του content, είναι να σχεδιάσετε ένα σταθερό και ευφυές στρατηγικό πλάνο content marketing.

Είτε ξεκινάτε τώρα με το content marketing είτε το χρησιμοποιείτε εδώ και καιρό στις δραστηριότητές σας, ποτέ δεν βλάπτει μια επανεξέταση της στρατηγικής του περιεχομένου σας - για να βεβαιωθείτε ότι είναι ενημερωμένο, καινοτόμο και ισχυρό προκειμένου να επιτύχει τα marketing goals που έχετε θέσει για την επιχείρησή σας. Γνωρίζουμε πως είναι αρκετός ο όγκος της πληροφορίας, αλλά η δουλειά σας μόλις ξεκίνησε.

Η διαδικασία αυτή απαιτεί χρόνο, οργάνωση αλλά και δημιουργικότητα για την ανάπτυξη μια επιτυχημένης στρατηγικής content marketing. Από την κατασκευή της βάσης ενός σχεδίου content marketing μέχρι την τελική υλοποίησή του και τη διανομή του περιεχομένου σας, ο σχεδιασμός της content marketing στρατηγικής δεν θα φαντάζει πλέον βουνό, εάν συμβουλευτείτε και ακολουθήσετε τα βήματα που αναπτύχθηκαν.