inbound marketing 7 μύθοι που είναι λάθος

Inbound Marketing

Inbound Marketing: 7 μύθοι που είναι λάθος

από Chris Papafilippou

Καθώς η δημοτικότητα του Inbound Marketing έχει αυξηθεί τα τελευταία χρόνια, ως μια αποτελεσματική στρατηγική του digital marketing, πολλοί είναι εκείνοι που στρέφονται με ενδιαφέρον στο διαδίκτυο για να μάθουν περισσότερα και να ενημερωθούν γι’ αυτό.

Ωστόσο, ορισμένοι λόγω παραπληροφόρησης και των αναξιόπιστων πηγών, χάνουν τα πιθανά οφέλη που μπορεί να έχει για την επιχείρησή τους η χρήση του Inbound Marketing. 

Ας δούμε τους 7 πιο συνηθισμένους μύθους γύρω από την Inbound Marketing μεθοδολογία που βρίσκονται εκεί έξω και οδηγούν πολλούς μακριά από τον δρόμο μίας αποδεδειγμένα αποτελεσματικής στρατηγικής!

Ως θεατές, όλοι μας μπορεί να οδηγηθούμε σε γρήγορα συμπεράσματα, χωρίς να λαμβάνουμε υπόψη την πλήρη εικόνα μιας κατάστασης, είτε μιλάμε για επαγγέλματα, είτε για industries, είτε για οτιδήποτε άλλο. Και αυτά τα συμπεράσματα είναι συνήθως ανακριβή, λόγω έλλειψης γνώσης. Το marketing δεν αποτελεί εξαίρεση και στην πραγματικότητα μπορεί εύκολα να θεωρηθεί από τους πιο “παρεξηγημένους” τομείς μιας επιχείρησης.

Πιο συγκεκριμένα, το Inbound Marketing είναι μια στρατηγική που γύρω της έχουν αναπτυχθεί αρκετοί μύθοι. Πως λοιπόν καταρρίπτουμε αυτούς τους μύθους; Γνωρίζοντας την ύπαρξή τους και διαψεύδοντας με πραγματικά επιχειρήματα, τις όποιες ανακρίβειες.

Έτσι λοιπόν συγκεντρώσαμε μια λίστα με τους 7 πιο συνηθισμένους μύθους γύρω από το Inbound Marketing και σας τους παρουσιάζουμε, ώστε να έχετε μία σωστή εικόνα γύρω από τη συγκεκριμένη στρατηγική marketing.

 

Inbound Marketing και μύθοι γύρω από αυτό

 

1. “Το Inbound Marketing είναι μια μόδα που σύντομα θα ξεχαστεί”

Τα trends και οι μόδες είναι σίγουρα πράγματα που έρχονται και παρέρχονται. Και πράγματι είναι απογοητευτικό να αφιερώσετε χρόνο σε κάτι, το οποίο σύντομα θα αντικατασταθεί από κάτι νεότερο και πιο εξελιγμένο. Το Inbound Marketing δεν είναι ένα ακόμη trend που θα ξεπεραστεί και θα αντικατασταθεί από κάποιο άλλο, το αντίθετο μάλιστα. Επινοήθηκε το 2006 και βρίσκεται ακόμα εδώ, πιο εξελιγμένο και πιο αποτελεσματικό από ποτέ.

Αυτό συμβαίνει επειδή η Inbound Marketing μεθοδολογία βασίζεται σε μια απλή και προσβάσιμη στρατηγική marketing για τις επιχειρήσεις. Ο στόχος της είναι πάντα να παρέχει αξία στους υποψήφιους πελάτες σε κάθε στάδιο του αγοραστικού τους ταξιδιού, δημιουργώντας μια σχέση εμπιστοσύνης. Αυτό θα μετατρέψει τους prospects σε leads, τα leads σε πελάτες και τέλος αυτοί οι πελάτες θα μετατραπούν σε promoters του δικού σας brand.

Τα παρακάτω στατιστικά μπορούν να το υποστηρίξουν:

  • Το 2017, το 76% των marketers στη Βόρειο Αμερική χρησιμοποίησαν το Inbound Marketing. Με το 63% των ερωτηθέντων να δηλώνουν πως προτεραιότητά τους ήταν η αύξηση του trafic και του lead generation.
  • Το 2018, το 69% των ερωτηθέντων ομάδων sales και marketing δήλωσε πως οι τακτικές του Inbound προσελκύουν πιο ποιοτικά leads για τις επιχειρήσεις τους.
  • Το 2019, το 60% των επιχειρήσεων στην Ευρώπη χρησιμοποίησαν την στρατηγική του Inbound Marketing για την παραγωγή leads.

Το Inbound Marketing είναι μια αποδεδειγμένη μέθοδος που αντέχει στο χρόνο. Βασίζεται σε αυτή τη βασική στρατηγική, η οποία προσαρμόζεται στις ανάγκες της επιχείρησής σας, δημιουργώντας έναν πολύ αποτελεσματικό και προσωπικό τρόπο προσέγγισης ενός συγκεκριμένου κοινού-στόχου.

 

2. “Το Inbound Marketing απαιτεί περισσότερο χρόνο απ’ ότι τελικά αξίζει”

Μερικοί άνθρωποι απομακρύνονται από την στρατηγική του Inbound Marketing, επειδή επιθυμούν μια στρατηγική που μπορεί να προσφέρει γρήγορα και άμεσα αποτελέσματα. Αυτό είναι απολύτως κατανοητό, αλλά όλα αυτά τα βραχυπρόθεσμα αποτελέσματα που τόσο αναζητούν, ίσως τελικά να αποδειχθούν μη βιώσιμα για την επιχείρησή τους, μακροπρόθεσμα.

Σίγουρα ένα επιτυχημένο Inbound πλάνο μπορεί να διαρκέσει περισσότερο από κάποιο άλλο αντίστοιχο πλάνο digital marketing. Και αυτό συμβαίνει γιατί πολύ απλά το Inbound Marketing επικεντρώνεται στο χτίσιμο της σχέσης του πελάτη και της επιχείρησης σε προσωπικό επίπεδο, γι αυτό και απαιτείται περισσότερος χρόνος ώστε να ερευνήσετε και να κατανοήσετε την αγοραστική συμπεριφορά του κοινού σας. Ωστόσο, αυτή η προσπάθεια κατανόησης των πελατών σας θα σας ανταμείψει και θα έχει μεγαλύτερο αντίκτυπο κατά την διαδικασία λήψης των αποφάσεών τους, αυξάνοντας τις πιθανότητες να αγοράσουν το προϊόν ή την υπηρεσία που τους προσφέρετε.

Ακριβώς όπως το SEO αποτελεί και αυτό μια μακροπρόθεσμη στρατηγική, έτσι και το Inbound Marketing αποτελεί μια επένδυση για την επιχείρησή σας. Και όπως κάθε επένδυση, απαιτεί χρόνο για να αποδώσει και να προσφέρει τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Γιατί το πολύτιμο περιεχόμενο που θα δημοσιεύσετε στο website σας, είναι μια επένδυση με πολύ μεγάλη διάρκεια ζωής, συνεχίζοντας ασταμάτητα να μετατρέπει τους απλούς επισκέπτες, σε πελάτες της επιχείρησης σας.

3. “Δεν μπορείτε να μετρήσετε το ROI μιας Inbound Marketing στρατηγικής”

Αποτελεί έναν από τους πιο συνηθισμένους μύθους του Inbound Marketing. Αυτός ο μύθος βασίζεται στο γεγονός ότι είναι σχεδόν αδύνατο να παρακολουθήσετε αποτελεσματικά τη διαδικτυακή δραστηριότητα των χρηστών στο website σας και να έχετε έναν ακριβή αριθμό των μετατροπών τους. Βέβαια, όλος αυτός ο μύθος καταρρίπτεται με την ύπαρξη ενός αποτελεσματικού CRM και συγκεκριμένα αυτού της πλατφόρμας HubSpot, το οποίο σας επιτρέπει να μετρήσετε εύκολα το ROI στην Inbound στρατηγική που ακολουθείτε. 

Με ένα αποδοτικό CRM μπορεί να παρακολουθείτε τα πιο σημαντικά KPI της επιχείρησής σας, όπως είναι τα νεοαποκτηθέντα leads, τις ευκαιρίες πωλήσεων αλλά και τους νέους και τους μακροχρόνιους πελάτες σας . Με ένα CRM όπως αυτό της HubSpot, σας δίνεται η πλήρης εικόνα της στρατηγικής σας, παρακολουθώντας εκείνες τις ενέργειες που φέρνουν αποτελέσματα και βελτιώνοντας εκείνες που χρήζουν βελτίωσης.

 

4. “Το Inbound αφορά μόνο το blogging”

Επειδή το Inbound Marketing έχει ως βάση την δημιουργία περιεχομένου, ορισμένοι θεωρούν πως το μόνο που χρειάζεται να κάνουν είναι να δημιουργήσουν ένα blog, που ως δια μαγείας θα φέρει πελάτες στην επιχείρησή τους. Αυτό, όμως, δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα αφού απαιτούνται πολλά περισσότερα από ένα blog για να προσελκύσετε πελάτες.

To blogging αποτελεί ένα μεγάλο μέρος του Inbound, σύμφωνοι. Υπάρχουν όμως πολλές και διαφορετικές μορφές περιεχομένου όπως τα e-books, τα βίντεο, οι pillar pages, οι προσφορές premium περιεχομένου, οι αναρτήσεις των social media καναλιών και πολλές άλλες περιπτώσεις που συχνά ο κόσμος τις ξεχνάει. Όλα αυτά μας δίνουν την δυνατότητα να προσφέρουμε αξία σε κάθε prospect. 

Επιπλέον, το blogging μπορεί να προσφέρει μια σειρά από οφέλη και για την επιχείρησή σας, όπως:

  • Παρουσιάζετε έως και 434% (!!!) υψηλότερες πιθανότητες να αναρριχηθείτε σε υψηλότερες θέσεις των μηχανών αναζήτησης, εάν το website σας περιλαμβάνει και σελίδα blog.
  • Οι επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν το blog ως μέρος της στρατηγικής περιεχομένου τους, λαμβάνουν κατά 67% περισσότερα leads από εκείνες που δεν τα χρησιμοποιούν.
  • Οι marketers που δίνουν προτεραιότητα στις προσπάθειες blogging, είναι 13 φορές πιο πιθανό να παρουσιάσουν θετικότερη απόδοση του ROI.

Αλλά δεν είναι μόνο το blogging που πρωταγωνιστεί. Κάνουμε λόγο για τη συνολική δημιουργία περιεχομένου. Η παρουσία του Inbound μπορεί να βρεθεί παντού, από τις σελίδες του website σας, μέχρι στο περιεχόμενο ενός e-book, τα downloadable templates και τις αναρτήσεις σας στα social media. Επίσης, οι στρατηγικές και τα εργαλεία για τη συλλογή δεδομένων και τη γαλούχηση των ατόμων, μετά το πέρας της πρώτης τους επαφής, είναι κάτι στο οποίο το Inbound Marketing πραγματικά διαπρέπει. Για να λειτουργήσει αυτή η στρατηγική, πρέπει να την εφαρμόσετε σε κάθε σημείο του σχεδίου σας. Ακόμη ένας μύθος του Inbound Marketing, καταρρίπτεται λοιπόν.

 

5. “Το Inbound αφορά τη δημιουργία περιεχομένου που απευθύνεται σε όλους”

Καθώς η Inbound μεθοδολογία βασίζεται στη δημιουργία περιεχομένου υψηλής ποιότητας, ορισμένοι πιστεύουν ότι το περιεχόμενο θα διαβαστεί από όλους τους τύπους πελατών. Αλλά αυτό δεν είναι αλήθεια. Το Inbound Marketing απευθύνεται αποκλειστικά στις buyer personas.

Κάθε μορφή Inbound περιεχομένου πρέπει να δημιουργείται με βάση μία συγκεκριμένη persona της επιχείρησής σας. Οι Inbound marketers προσπαθούν να πετύχουν ακριβώς αυτό το πράγμα, να κατανοήσουν την ψυχολογία των πελατών τους και να δημιουργήσουν περιεχόμενο αποκλειστικά για το κάθε είδος περσόνας. Το Inbound Marketing δεν αποτελεί μία τυχαία πληκτρολόγηση λέξεων σε ένα κείμενο blog...είναι η μέθοδος της σωστής στόχευσης του περιεχομένου!

 

6. “Μπορώ να εφαρμόσω μόνος μου μια στρατηγική Inbound Marketing”

Το ακούμε αρκετά συχνά - πολλοί είναι εκείνοι που ενθουσιάζονται με την εφαρμογή της Inbound μεθοδολογίας, αλλά δυστυχώς αγνοούν όλη εκείνη τη δουλειά που απαιτείται για να την χρησιμοποιήσουν και να δουν πραγματικά αποτελέσματα. Δεδομένου λοιπόν ότι η Inbound Marketing στρατηγική ισχύει για πολλά και διαφορετικά μέρη μιας επιχείρησης, το να προσπαθήσει ένα άτομο να την εφαρμόσει, απλά θα ήταν αδύνατο.

Είναι μια διαδικασία που απαιτεί χρόνο, γνώση και δεξιότητα ώστε να δημιουργηθεί μια καμπάνια η οποία περιλαμβάνει τα πάντα - από το blogging, μέχρι την βελτιστοποίηση του website και την χρήση των social media. Αυτός μόνο ο λόγος αρκεί, για να σκεφτείτε σοβαρά μια πιθανή συνεργασία με ένα εξειδικευμένο Inbound Marketing agency, το οποίο θα αναλάβει για εσάς όλες εκείνες τις ενέργειες.

 

7. “Το Inbound Marketing απευθύνεται μόνο σε μικρές επιχειρήσεις που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα για τη χρήση του Outbound Marketing”

Ίσως γνωρίζετε το μεγάλο κόστος που απαιτείται για τον outbound τρόπο διαφήμισης, όπως είναι οι τηλεοπτικές και οι έντυπες διαφημίσεις. Αυτό έχει οδηγήσει αρκετούς στο λανθασμένο συμπέρασμα ότι οι μικρές επιχειρήσεις δεν έχουν το budget να το υποστηρίξουν και γι’ αυτό στρέφονται σε μια Inbound προσέγγιση που μπορεί να τους γλυτώσει αρκετά χρήματα. Στην πραγματικότητα όμως, το μέγεθος της εταιρείας δεν παίζει κανένα ρόλο. Είναι γεγονός πως όλο και περισσότερες εταιρείες ακολουθούν τον δρόμο του inbound, ανεξαρτήτου μεγέθους. 

Και αυτό συμβαίνει επειδή το marketing έχει αλλάξει και οι outbound τεχνικές δεν είναι το ίδιο αποτελεσματικές, όσο ήταν παλιότερα:

  • Το 86% των ατόμων παραλείπουν τις τηλεοπτικές διαφημίσεις.
  • Το 44% των direct emails δεν ανοίγονται ποτέ.
  • Το 89% των πελατών πλέον πραγματοποιούν έρευνα στο διαδίκτυο πριν προβούν στην αγορά ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας.

Η μεθοδολογία αυτή λειτουργεί γύρω από αυτά τα θέματα για να τραβήξει την προσοχή των ανθρώπων και ν’ απευθυνθεί στις ανάγκες τους. Αντί για την “ψυχρή διαφήμιση”, ολοένα και περισσότερες εταιρείες, επενδύουν στην βελτίωση του blog τους, δημιουργούν περιεχόμενο διαθέσιμο προς download και αλληλεπιδρούν με τους χρήστες στα social media κανάλια.

Επίλογος

Οι μύθοι είναι για να καταρρίπτονται και αυτό προσπαθήσαμε να κάνουμε με το συγκεκριμένο άρθρο. Η χρήση και η αποτελεσματικότητα του Inbound είναι πολύ σημαντική για να επισκιαστεί από τους διάφορους μύθους και την παραφιλολογία που μπορεί να την συνοδεύει. Η σωστή ενημέρωση πάντα οδηγεί στις σοφότερες αποφάσεις, είτε αυτό έχει να κάνει με κάποια αγορά ενός προϊόντος ή υπηρεσία είτε με την εφαρμογή μιας marketing στρατηγικής για την επιχείρησή σας.

Θυμηθείτε πως το inbound δεν αποτελεί κάποιο προϊόν προς αγορά, αποτελεί μια νοοτροπία για τον τρόπο που χειρίζεστε τις επιχειρηματικές δραστηριότητες σας. Είναι μια δέσμευση της επιχείρησης σας στον πελάτη σας. Είναι μια απόφαση για μια πιο ανθρώπινη επιχείρηση με ταυτότητα και προσωπικότητα. Και όταν αυτό μετατραπεί σε νοοτροπία σας, όλα τα υπόλοιπα θα έρθουν φυσικά!

 

Κατεβάστε το E-Book B2B Inbound Marketing

Σχετικά Άρθρα

Συμβουλές για digital στρατηγική, UX/UI, SEO, inbound marketing καθώς και οι τελευταίες εξελίξεις απο τον Digital κόσμο