pillar-page-seo-whitehat

SEO

Τι είναι η Pillar Page και ποια η σημασία της για την επιχείρησή σας;

από Chris Papafilippou

Τι είναι η pillar page και πως μπορεί αυτή να βελτιώσει την κατάταξη του website σας στα αποτελέσματα αναζητήσεων; Πώς μπορείτε να οργανώσετε μια ευρεία θεματική (topic cluster) σε τμήματα και να τα συνδέσετε με την pillar page; Αναλύουμε μια καινοτόμα δομή περιεχομένου που θα ενισχύσει το SEO και φυσικά το authority της εταιρείας σας.

Οι επιχειρήσεις δίνουν μια συνεχή “μάχη” για να κερδίσουν την προσοχή του κοινού τους. Λόγω όμως της αδιάκοπης δημοσίευσης περιεχομένου οι μηχανές αναζήτησης αναπτύσσουν τον αλγόριθμο τους ώστε να οργανώσουν και να παρουσιάσουν τα πιο σχετικά αποτελέσματα κατα την έρευνα ενός χρήστη.

Μπορεί να έχετε κατανοήσει την έννοια του SEO για το website της επιχείρησής σας και τις βέλτιστες πρακτικές του, όμως αυτό που μπορεί να σας διαφεύγει είναι οι συνεχείς αλλαγές που συμβαίνουν στην αναζήτηση των χρηστών και στον τρόπο λειτουργίας των μηχανών αναζήτησης.

Οι αλγόριθμοι των μηχανών αναζήτησης αλλάζουν με τέτοιο ρυθμό, που τις περισσότερες φορές είναι σχεδόν αδύνατο για εσάς να επιλέξετε εκείνη τη στρατηγική που θα βελτιστοποιήσει το website σας και θα το τοποθετήσει στην πρώτη σελίδα των SERPs. Αυτή η αλλαγή είναι μεγάλη και σίγουρα δεν αφορά μόνο τη χρήση των κατάλληλων keywords για το website σας.

Η συμπεριφορά των ανθρώπων κατα τις αναζητήσεις τους έχει αλλάξει σημαντικά, όπως επίσης και η τεχνολογία που χρησιμοποιείται. Πλέον η βελτιστοποίηση του blog content σας με long-tail keywords δεν αποτελεί τον μοναδικό τρόπο για να βρεθείτε στην κορυφή των κατατάξεων. Ένα σημαντικό τμήμα αποτελεί και η αρχιτεκτονική του blog σας. Πίσω από αυτήν την αρχιτεκτονική, απαραίτητα θα πρέπει να υπάρχει μία ή και περισσότερες pillar pages.

 

 

Σκεφτείτε την pillar page σαν το κέντρο ενός τροχού. Η υποστήριξη μιας pillar page, όπως οι ακτίνες σε έναν τροχό, είναι τα άρθρα, τα blog posts, οι προσφορές περιεχομένου και οποιαδήποτε άλλη πληροφορία έχετε στη διάθεσή σας σχετικά με το κυρίως θέμα. Κάθε ένα από αυτά τα υποστηρικτικά κομμάτια περιεχομένου συνδέονται άμεσα με την pillar page. Είναι η βάση γύρω από την οποία χτίζεται ένα topic cluster.

 

topic-cluster

Οι pillar pages καλύπτουν γενικά ένα συγκεκριμένο θέμα αναζήτησης και το περιεχόμενο των clusters θα πρέπει να αναφέρεται σε ένα συγκεκριμένο keyword που σχετίζεται με το γενικότερο θέμα των pillars. Για παράδειγμα, μπορείτε να δημιουργήσετε μια pillar page που να αφορά το inbound marketing - ένα ευρύ θέμα - και ένα κομμάτι του cluster content σας να είναι σχετικά με το email marketing, που ανήκει μέσα στο ευρύτερο θέμα του inbound.

Όταν προσπαθήσετε να δημιουργήσετε μια pillar page, πρέπει να έχετε κατα νου πως ότι είναι πολύ μεγαλύτερη από ένα τυπικό blog post, επειδή πολύ απλά καλύπτει όλες τις πτυχές του θέματος χωρίς αυτό να σημαίνει απαραίτητα ότι το topic καλύπτεται πλήρως. Γι’ αυτό εξίσου σημαντική είναι η ύπαρξη του cluster content και των topic clusters. Θέλετε να δημιουργήσετε μια pillar page που να δίνει απαντήσεις σε ερωτήματα πάνω σε ένα συγκεκριμένο θέμα, αλλά ταυτόχρονα αφήνει το περιθώριο για ένα πιο λεπτομερές cluster content.

 

 

Σε ένα μοντέλο τύπου topic cluster, κάθε ομαδοποίηση καλύπτει ένα και μόνο θέμα. Η δομή του μοντέλου βασίζεται στον “πυλώνα” (pillar page), ο οποίος σκιαγραφεί γενικά το θέμα που αναπτύσσεται και στη συνέχεια συγκεντρώνει περιεχόμενο που εστιάζει κυρίως σε long-tail keywords. To topic cluster συνδέεται με την pillar page και αντιστρόφως, πάντοτε με τη χρήση ενός hyperlinked keyword. Αυτή η διαδικασία βοηθά τους web crawlers να συνδέσουν το σχετικό περιεχόμενο που δημοσιεύετε, δίνοντάς σας την απαραίτητη ώθηση στον αγώνα για θετικότερα αποτελέσματα αναζήτησης.

topic-pillar-pages

 

Πως να δημιουργήσετε μια Pillar Page

Δημιουργήστε μια στρατηγική

Για να βεβαιωθείτε ότι ο στρατηγικός σας προγραμματισμός θα είναι επιτυχημένος, θα πρέπει να κάνετε ένα δημιουργικό brainstorming τα μέλη της ομάδας σας, κατα το οποίο θα αναφερθούν όλα τα πιθανά pain points των πελατών σας. Στη συνέχεια, μπορείτε να ομαδοποιήσετε αυτά τα pain points ως πιθανά θέματα για την pillar page σας και να επεκτείνετε την έρευνα σας στα αντίστοιχα keywords, προκειμένου να δημιουργήσετε τα αντίστοιχα υποθέματα.

Δημιουργήστε ένα Topic Cluster

Τώρα που γνωρίζετε ποια topics και subtopics θα αναπτυχθούν μέσω των pillar pages σας, ήρθε η ώρα να διασυνδέσετε το περιεχόμενό σας. Διεξάγωντας έναν πλήρη έλεγχο στο website σας, θα μπορέσετε να προσδιορίσετε το περιεχόμενο που έχετε στην κατοχή σας και εκείνο το περιεχόμενο που πρέπει να δημιουργήσετε, ώστε να πραγματοποιήσετε αυτές τις συνδέσεις. Αυτός ο έλεγχος πρέπει να καλύπτει λίγο πολύ τα πάντα - από τις σελίδες του website σας, μέχρι τα blog posts και τις προσφορές περιεχομένου σας.

Μόλις ανακαλύψετε ποιο περιεχόμενο θα συμπεριλάβετε στη στρατηγική σας, μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε εργαλεία όπως το εργαλείο SEO της πλατφόρμας HubSpot που θα σας βοηθήσει να συνδέσετε το περιεχόμενο του website σας και σας παρέχει σημαντικές πληροφορίες όπως το domain authority του website σας, στοιχεία σχετικά με τον όγκο των αναζητήσεων και τη συνάφεια του περιεχομένου που προσθέτετε στο δικό σας topic cluster.

Δημιουργήστε περιεχόμενο για την Pillar Page

Κατ’ αρχήν πρέπει να δημιουργήσετε έναν πίνακα περιεχομένων. Ο πίνακας περιεχομένων θα σας βοηθήσει να οργανώσετε τις σκέψεις σας και να καθοδηγήσετε εύκολα τους επισκέπτες του website σας μέσω της pillar page. Εξετάστε όλους τους τίτλους σας και αναρωτηθείτε αν “κάνουν” όλες εκείνες τις ερωτήσεις που θα έκαναν ή θα πληκτρολογούσαν οι πελάτες σας στις μηχανές αναζήτησης. Με αυτόν τον τρόπο αυξάνετε τις πιθανότητές σας να καταλήξετε στα πολυπόθητα Google snippets ή στη λεγόμενη “θέση μηδέν” (position zero).

Σχεδιάστε το περιεχόμενο της Pillar Page

Ήρθε η ώρα λοιπόν να καθίσετε μαζί με την ομάδα design της επιχείρησής σας και να σχεδιάσετε στρατηγικά την pillar page σας. Μια pillar page δεν είναι απλά άλλη μία σελίδα website που ενδέχεται να “θαφτεί” κάτω από τον τεράστιο όγκο πληροφορίας. Ιδανικά, αυτή η σελίδα θα τοποθετηθεί στην κύρια πλοήγηση του website σας, αυξάνοντας τα γενικότερα ποσοστά επισκεψιμότητάς της. Γι’ αυτό πρέπει να είστε ιδιαιτέρως προσεκτικοί και σχολαστικοί σχετικά με τον σχεδιασμό μιας pillar page. Είναι εκείνη η σελίδα στο website σας που θα πρέπει να προωθηθεί περισσότερο. Η τοποθέτηση και ο σχεδιασμός της παίζουν κομβικό ρόλο στην αποτελεσματικότητά της.

 

Επίλογος

Χρησιμοποιώντας τη συγκεκριμένη μέθοδο, η οποία βασικά αποτελεί έναν online οδηγό για τους επισκέπτες με υποθέματα και hyperlinks σε πολύτιμους για αυτούς πόρους, μπορείτε να χτίσετε το authority της επιχείρησής σας γύρω από ένα θέμα ή μια ιδέα ανάλογα με το industry στο οποίο ανήκει.

Εάν χρειάζεστε έναν τρόπο με τον οποίο θα μπορείτε να θυμάστε τι είναι μια pillar page, είναι αυτός: η pillar page αποτελεί τον “πυλώνα” του υπόλοιπου περιεχομένου σας. Είναι συχνά το περιεχόμενο με το μεγαλύτερο εύρος και έκταση ώστε να φτάσει κοντά σε εκείνους που το έχουν πραγματικά ανάγκη και μέχρι τώρα δεν έβρισκαν τον τρόπο να το εντοπίσουν.

Κατεβάστε το E-Book B2B Inbound Marketing

Σχετικά Άρθρα

Συμβουλές για digital στρατηγική, UX/UI, SEO, inbound marketing καθώς και οι τελευταίες εξελίξεις απο τον Digital κόσμο