Παρότι όλοι μας βρισκόμαστε κάτω από συνθήκες πίεσης με λιγοστό χρόνο για το σύνολο των tasks και projects πάνω στα οποία δουλεύουμε, το να “περηφανευόμαστε” για ένα όχι τόσο επιτυχημένο blog post μόνο και μόνο επειδή “προλάβαμε” το deadline, δεν αξίζει. Πρέπει να αναλογιστούμε ότι τα κοινά στα οποία απευθυνόμαστε έχουν πρόσβαση σε αναρίθμητα άρθρα και πληροφορία, οπότε είναι μάλλον αμφίβολο το γεγονός να “συμβιβαστούν” με μία προχειροδουλειά.
Νομίζω ότι όλοι το αντιλαμβανόμαστε αυτό, εντούτοις είναι δύσκολο να έχεις στο νου σου όλα εκείνα τα απαραίτητα components για ένα blog post όταν ήδη κρατάς δύο καρπούζια στην ίδια μασχάλη. Υπάρχουν αρκετά πράγματα που πρέπει να θυμηθείς κατά την συγγραφή που σημαίνει ότι υπάρχουν και ακόμα περισσότερα να ξεχάσεις.
Για να είστε σίγουροι ότι τίποτα δεν θα σας ξεφύγει και ότι το κάθε ένα από τα blog posts σας είναι περιεκτικό και χρήσιμο για τους αναγνώστες σας έχουμε φτιάξει μία λίστα με οτιδήποτε χρειάζεται να θυμάστε αφού ξεκινήσετε να γράφετε. Φτιάξτε μία λίστα και κάθε φορά που γράφετε ένα καινούριο blog post απλά θα κάνετε CHECK.
1. Headline
Κάθε απίθανο blog post ξεκινά με έναν εντυπωσιακό τίτλο που αιχμαλωτίζει την προσοχή του αναγνώστη και τον υποβάλλει να κάνει κλικ αλλά και να συνεχίσει την ανάγνωση. Οι αναγνώστες στο Internet έχουν πολύ μικρά “διαστήματα” προσοχής -- περίπου 8 δευτερόλεπτα-- και ο τίτλος είναι ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία για να τους βοηθήστε να κάνουν κλικ και να παραμείνουν στο site σας (σ.σ. τα διαστήματα προσοχής είναι ο χρόνος που κάποιος επισκέπτης έχει επικεντρωμένη την προσοχή του σε κάτι που παρατηρεί / διαβάζει στο Internet). Για παράδειγμα, το 60% των αναγνωστών δεν διαβάζουν τίποτα εκτός από τον τίτλο όταν αυτός πχ. παρουσιάζει κάποια μεγάλη ευκαιρία. Παρακάτω θα βρείτε ορισμένες συμβουλές για το πώς να γράψετε έναν καταπληκτικό τίτλο:
Ανταλλάξτε απόψεις πάνω σε διαφορετικούς τίτλους
Ξεκινήστε με έναν δοκιμαστικό τίτλο και ανταλλάξτε ιδέες για το πώς το τίτλος θα γίνει όσο το δυνατόν πιο ενδιαφέρον και engaging. Αυτό είναι το σημείο όπου ξεκινάτε με ένα γενικότερο θέμα και προσπαθείτε να το περιορίσετε σε κάτι πιο συγκεκριμένο αλλά και επικεντρωμένο σε αυτό που θέλετε να γράψετε.
Για παράδειγμα, αν θέλετε να γράψετε ένα άρθρο σχετικά με το θέμα “blogging”, πρέπει να καταλήξετε σε έναν πιο συγκεκριμένο τίτλο. Αυτοί οι δοκιμαστικοί τίτλοι εξαρτώνται από τη δομή και το format του blog post. Είτε γράφετε ένα listicle, ένα επεξηγηματικό άρθρο, ή έναν οδηγό “how to”, ανταλλάξτε ιδέες με τους συναδέλφους σας για οδηγήσετε καπου την έρευνά σας. Ακολουθούν μερικές ιδέες:
Εφόσον καταλήξετε στο ύφος και στην οπτική που θα ακολουθήσετε, σημαίνει ότι ήρθε η ώρα για να κάνετε Keyword Research.
Ξεκινήστε το Keyword Research
Το Keyword Research θα σας βοηθήσει να δημιουργήσετε έναν τίτλο που θα “πλασαριστεί” σχετικά ψηλά στα Search Engine Result Pages (SERPs). Ο τίτλος είναι ένας από τους πολλούς παράγοντες που η Google λαμβάνει υπόψιν της όταν κατατάσσει τα αποτελέσματα στα SERPs και ένας βελτιστοποιημένος τίτλος θα βοηθήσει τους ενδιαφερόμενους να βρουν το άρθρο και τις πληροφορίες που χρειάζονται πιο εύκολα.
Εργαλεία όπως το Google Keyword Planner και το SE Ranking μπορούν να σας βοηθήσουν να αποφασίσετε ακριβώς ποιές λέξεις κλειδιά αναζητούν οι άνθρωποι περισσότερο, ώστε να έχετε μία πρώτη ένδειξη με ποιές λέξεις θα κατατάσσεστε υψηλότερα στην Google.
To “Blogging” είναι ένα ευρύς όρος αναζήτησης και μόλις δοκιμάσετε να τον αναζητήσετε στην σουίτα SEO που χρησιμοποιείτε θα διαπιστώσετε ότι προκύπτουν πάνω από 75,000 αποτελέσματα στην Αναζήτηση. Σας προτείνουμε να χρησιμοποιείτε μεγαλύτερες λέξεις κλειδια (long tail keywords) οι οποίες είναι πιο συγκεκριμένες και ακριβείς στο κοινό που στοχεύετε -- το οποίο μπορείτε να αναγνωρίσετε καλύτερα δημιουργώντας buyer personas.
Από την άλλη, αν αναζητήστε για παράδειγμα τον όρο “business blogging” θα βρείτε λέξεις κλειδιά με χαμηλότερο όγκο αναζήτησης, παρόλα αυτά θα έχετε έναν πιο στοχευμένο τίτλο για ένα ακόμα πιο στοχευμένο κοινό που προσπαθείτε να “φτάσετε”.
Όταν καταλήξετε στις λέξεις κλειδιά που θέλετε να στοχεύσετε, μπορείτε να δημιουργήσετε τον τελικό σας τίτλο, καθώς και τους υπότιτλους των επιμέρους παραγράφων (headers). Λόγου χάριν, στο παράδειγμα που εξετάζουμε, επιλέξαμε τον τίτλο “O Εγκυρότερος Οδηγός για Business Blogging”.
Δημιουργώντας έναν Τίτλο
Για να ενισχύσουμε την “τέχνη” της τελειοποίησης του blog posting βρήκαμε στατιστικά στοιχεία από τίτλους καθώς και την απόδοσή τους στα Social Media. Καταλήξαμε στα εξής συμπεράσματα:
Επίσης, διαπιστώσαμε ότι οι τίτλοι που τελειώνουν με brackets ([...]) -- για παράδειγμα “O Εγκυρότερος Οδηγός για Business Blogging [Ενημερωμένος]” -- έχουν 38% μεγαλύτερη απόδοση σε σχέση με τους τίτλους χωρίς brackets.
Αν έχετε πρόβλημα με το μήκος του τίτλου και προσπαθείτε να τον μικρύνετε, δοκιμάστε τον στο SEOmofo για να δείτε πώς θα εμφανίζεται στα SERPs ενώ αντίστοιχα δοκιμάστε τον και στο Twitter για να δείτε πώς θα εμφανίζεται στα Social Media.
2. META Description
H meta description δυστυχώς δεν “ζει” μέσα στο blog post σας -- “ζει” κάπου αλλού και είναι το ίδιο σημαντική με τον τίτλο.
H meta description αναφέρεται σε εκείνο το χαρακτηριστικό της HTML που εξηγεί τα περιεχόμενα μίας σελίδας web. Βασικά, είναι εκείνη η μικρή περιγραφή που βλέπετε στα SERPs, στο preview, που αναφέρει τί αφορά η σελίδα. Για παράδειγμα:
Ο τίτλος, το URL και η meta description δουλεύουν από κοινού για να “πείσουν” τους ανθρώπους που αναζητούν να κάνουν κλικ σε ένα link ώστε να διαβάσουν το πλήρες blog post. Συνεπώς θα θελήσετε σίγουρα να δώσετε αφιερώστε χρόνο ώστε τα τρία παραπάνω “συσταστικά” να είναι ιδιαιτέρως ελκυστικά όταν εκδώσετε το άρθρο σας.
Σύμφωνα με την ανάλυσή μας το μήκος της ιδανικής meta description είναι κάτω από 155 χαρακτήρες.
3. Η Κύρια Εικόνα (Cover / Featured Image)
Τα Cover / Featured Images επικάθονται στην κορυφή του blog post και είναι ένα επίσης πολύ βασικό στοιχείο για να κάνετε τους αναγνώστες να θέλουν να διαβάσουν περισσότερα στο blog σας. Η εικόνα μπορεί να αντανακλά το νόημα της ιστορίας που λέτε, μπορεί να “ιντριγκάρει” τον αναγνώστη, είτε να τον “προβοκάρει”. Δεν χρειάζεται να είναι πλήρως κυριολεκτική ή πασιφανής, πρέπει όμως να μπορεί να διεγείρει την φαντασία και να είναι αισθητικά άρτια και ευχάριστη.
Παρακάτω θα δείτε ένα παράδειγμα μίας τέτοιας εικόνας.
Να είστε σίγουροι πως θα διαλέξετε μία εικόνα που θα μπορείτε να επεξεργαστείτε και θα έχετε τα πνευματικά δικαιώματα (ή θα τα έχετε αγοράσει).
4. Εισαγωγή
Η εισαγωγή χρειάζεται άμεση διασύνδεση με τον αναγνώστη για να τον πείσετε να διαβάσει και το υπόλοιπο blog post. Επίσης, θα πρέπει να προϊδεάσετε τον αναγνώστη σας τί αφορά το περιεχόμενο του blog post σας ώστε να γνωρίζει τί θα διαβάσει. Σε κανέναν δεν αρέσουν τα clickbaits οπότε εξασφαλίσετε ότι ο τίτλος σας θα αντανακλά με σαφήνεια τί θα διαβάσει ο αναγνώστης στο κύριο περιεχόμενο.
Είτε η προσέγγισή σας είναι χιουμοριστική, ενδιαφέρουσα με εκπληκτικά γεγονότα και στοιχεία, είτε απευθύνει κάποιο ερώτημα, φροντίστε να βρείτε έναν τρόπο ώστε οι πρώτες γραμμές του blog post σας να είναι όσο πιο πολύ ενδιαφέρουσες μπορούν. Γράψτε μία εισαγωγή που θα κάνει τον αναγνώστη σας να θέλει να συνεχίσει να διαβάσει το υπόλοιπο άρθρο.
Ας δούμε ένα παράδειγμα:
Πρόκειται για μία εισαγωγή με πολλές μικρές παραγράφους, εισάγωντας την έννοια της “τέχνης”, ερωτήματα με ρητορικό χαρακτήρα αλλά και την χρησιμότητα που θα έχει στον αναγνώστη το θέμα που διαβάζει.
5. Υπο-Ενότητες
Οι Υπο-Ενότητες είναι ένα ακόμα on-page SEO στοιχείο που βοηθά το blog post σας να ανέβει ακόμα πιο ψηλά στις Αναζητήσεις της Google. Οι υποενότητες σας βοηθούν να οργανώσετε και να τμηματοποιήσετε το blog post σας σε διαφορετικές υποθεματικές ώστε να στείλει το σήμα στην Google (αλλά και στον αναγνώστη) περί του τί θέματα καλύπτει το blog post. Κάτι σαν ένα μίνι ευρετήριο.
Οι υποενότητες πρέπει να είναι γραμμένες σε H2 tags ή μικρότερα -- ποτέ Η1 tags, τα οποία σηματοδοτούν τον τίτλο. Χρησιμοποιήστε τις υποενότητες για χωρίσετε επιμέρους τμήματα στο blog post σας -- να είστε σίγουροι ότι θα ενσωματώσετε τις λέξεις κλειδιά που θέλετε να χρησιμοποιήσετε για να στοχεύσετε καλύτερα.
Σε αυτό το post οι λέξεις που προσπαθούμε να “ταργκετάρουμε” είναι οι ακόλουθες: επιτυχημένο blog post, τις οποίες χρησιμοποιούμε και στον τίτλο αλλά και στο lead.
6. Κυρίως Σώμα / Θέμα / Κείμενο
Το “κυρίως πιάτο” του Blog Post σας -- χωρίζεται από διαφορετικές υποενότητες βεβαίως -- είναι εκείνο το τμήμα του post όπου οι χρήστες θα αποκομίσουν τη μεγαλύτερη αξία. Σύμφωνα με στοιχεία το ιδανικό μήκος ενός post είναι περίπου 2.100 λέξεις, αλλά αυτό ποικίλει ανάλογα με το θέμα που αναπτύσσετε. Το Medium αναφέρει σε σχετική αναφορά του ότι τα post διάρκειας ανάγνωσης περίπου 7 λεπτών είναι αυτά που έλαχαν της μεγαλύτερης προσοχής και συγκέντρωσαν υψηλά ποσοστά engagement, ενώ αντίστοιχα υπάρχουν ευρήματα ότι τα top-10 αποτελέσματα της Google (συνήθως όλων των αναζητήσεων) κυμαίνονται μεταξύ 2.032 & 2.416 λέξεων ως περιεχόμενο.
7. Data
Όποτε θα σας δίνεται η ευκαιρία να χρησιμοποιήσετε στοιχεία & αριθμούς, κάντε το. Οι αριθμοί που γράφονται ως αριθμοί (42) αντί ολογράφως (σαρανταδυο) φαίνεται να ελκύουν μεγαλύτερη προσοχή από τους αναγνώστες όταν αυτοί σκανάρουν γρήγορα αυτό που διαβάζουν. Επιπροσθέτως, οι αριθμοί αντιπροσωπεύουν στοιχεία / γεγονότα τα οποία είναι αδιαμφισβήτητα και τα εμπιστεύονται οι αναγνώστες σας.
Αν χρησιμοποιείτε αριθμούς ή δεδομένα στο blog post σας, προσθέστε τις λέξεις [DATA] ή [ΕΡΕΥΝΑ] (εντός brackets) στον τίτλο σας για μεγαλύτερη απήχηση, όπως αναφέραμε και παραπάνω.
8. Multimedia Elements
Έχουμε αναφέρει έως τώρα ότι ο αναγνώστης συνήθως δεν μπορεί να παραμείνει προσηλωμένος αρκετή ώρα, οπότε όποια στιγμή είναι δυνατόν προσθέστε Multimedia Content για να “σπάσετε” την ροή του κειμένου και να αυξήστε το ενδιαφέρον του αναγνώστη (re-engage), οπως εικόνες, video, podcasts και social media posts. Αλλάζοντας το format του blog post σας θα έχει προστιθέμενη αξία για τους αναγνώστες σας έχοντας πάντα στο μυαλό σας ότι δεν πρέπει να τους αποσπάσετε την προσοχή τους από αυτό που πραγματικά τους ενδιαφέρει.
Τις περισσότερες φορές δουλεύει!
9. Συμπέρασμα
Όταν είστε έτοιμοι για να κάνετε ένα τελικό wrap up βεβαιωθείτε ότι έχετε στείλει ήδη το κατάλληλο “σήμα” στον αναγνώστη ότι πρόκειται να περάσετε στον επίλογο. Ο επίλογος σας δεν χρειάζεται να είναι μακροσκελής, αλλά θα πρέπει να επιτελεί τον ρόλο της σύνοψης του blog post, που μόλις ο αναγνώστης διάβασε, παρέχοντας περαιτέρω καθοδήγηση και πηγές εφόσον απαιτείται.
10. Call To Action
Ολοκληρώστε τον επίλογό σας με ένα Call To Action που θα έχει πραγματικό νόημα για τον αναγνώστη σας -- είτε είναι κάποια tips, είτε είναι ένα content offer, ή ακόμα και ένα Link σε καποιο σχετικό με το θέμα post (related). Χρησιμοποιήστε τις τελευταίες γραμμές του post σας για να αφήσετε το αίσθημα στον αναγνώστη ότι κάτι έχει “πάρει” από το άρθρο αλλά και από εσάς -- με την έννοια ότι υπάρχει κι άλλο περιεχόμενο που έχετε δημιουργήσει με προστιθέμενη αξία για αυτόν, δημιουργώντας έτσι την αίσθηση να θελήσει να κάνει click σε ένα Link ή ένα CTA image, ώστε να συνεχίσει την περιήγησή του.
Αν θέλετε να δημιουργήσετε όντως ένα εξαιρετικό post, εκτός από engaging & χρήσιμο περιεχόμενο πρέπει να έχετε πάντα στο μυαλό σας πώς θα διαμορφώσετε το περιεχόμενο και κατ' επέκταση το άρθρο σας ώστε να είναι SEO Friendly και να το "αγαπήσουν" οι μηχανές αναζήτησης. Για τη συγκεκριμένη διαδικασία θα μπορούσαμε να αφιερώσουμε ένα ολόκληρο άρθρο αλλά εδώ θα βρείτε μία γρήγορη λίστα που μπορείτε να τσεκάρετε, κάθε φορά που γράφετε ένα άρθρο, για να είστε σίγουροι οτι τηρείτε τους βασικούς κανόνες.
Αν δεν τα καταφέρετε με την πρώτη μην ανησυχείτε! Θα έχετε άφθονο χρόνο να γίνετε καλύτεροι. Υπάρχει πολύ περιεχόμενο και κάποιος πρέπει να γράψει για αυτό. Όσο πιο πολύ γράφετε και προσπαθείτε να ακολουθήσετε τους παραπάνω κανόνες τόσο καλύτερα θα γίνονται τα άρθρα σας με τον καιρό και θα αποκτάτε περισσότερους αναγνώστες. Stick to the plan, grow your confidence and keep writting!