Το μυστικό που βρίσκεται πίσω από ένα επιτυχημένο blog μιας επιχείρησης είναι το Evergreen Content, συγκεντρώνοντας backlinks, τοποθετώντας το στις υψηλότερες θέσεις των μηχανών αναζήτησης και λαμβάνοντας ένα τεράστιο ποσοστό οργανικού traffic. Σ’ αυτό το άρθρο θα κατανοήσουμε την έννοια του για την επιχείρησή σας, πως μπορείτε να δημιουργήσετε evergreen content και πως αυτό αποτελεί τον πιο σημαντικό τύπο περιεχομένου για την πραγματική ανάπτυξή της!
To evergreen content είναι εκείνο το αειθαλές περιεχόμενο, που έχει σχεδιαστεί ώστε να διατηρήσει τη συνάφεια και τα οφέλη του μακροπρόθεσμα. Αυτό το διάστημα μπορεί να είναι μια μακρά περίοδος, που μπορεί να διαρκέσει χρόνια - ανάλογα πάντοτε με το industry στο οποίο απευθύνεται - και απαιτεί από εσάς ελάχιστη έως και μηδενική συντήρηση. Έχετε τη δυνατότητα να το χρησιμοποιήσετε ως πηγή αναφοράς για άλλα κομμάτια περιεχομένου που θα δημιουργήσετε μελλοντικά, καθώς εξακολουθεί να παρέχει αξία στους αναγνώστες σας.
Ποια είναι όμως εκείνα τα χαρακτηριστικά που ξεχωρίζουν το evergreen content σε σχέση με το κανονικό περιεχόμενο που εσείς δημοσιεύετε;
Σταθερότητα: Η σταθερότητα μέσω της αξίας του evergreen content, θα λέγαμε πως αντέχει τη δοκιμασία του χρόνου. Εκτός από μερικές αλλαγές που μπορεί να χρειαστούν, όπως ένα updated link ή μια εικόνα, δεν θα χρειαστεί να αλλάξετε τίποτα ριζικά για να το διατηρήσετε ενημερωμένο.
Ποιότητα: Φυσικά ο στόχος σας είναι να βγάζετε πάντοτε ποιοτικό περιεχόμενο, αλλά το evergreen content βρίσκεται σε διαφορετικό επίπεδο από ένα τυπικό άρθρο ή ένα blog post στο website σας. Πρέπει να αφιερώσετε σημαντικό χρόνο και προσπάθεια κατα την έρευνα, τη συγγραφή και τον σχεδιασμό του, ώστε να αποκομίσετε τα πλήρη οφέλη του. Εάν το άρθρο σας δεν είναι αρκετά ποιοτικό για να προσελκύσει σημαντικό αριθμό views και links κατά την πρώτη δημοσίευσή του, κατα πάσα πιθανότητα δεν θα καταφέρει ποτέ να μετατραπεί σε evergreen content.
Αξία: Το evergreen content αποτελεί μία ξεκάθαρη θέση πάνω σε ένα συγκεκριμένο topic. Όταν το κοινό αναζητά πληροφορίες για το συγκεκριμένο topic, το evergreen content είναι εκείνο που θα εμφανιστεί αυτομάτως μπροστά του. Στην ιδανική περίπτωση που το περιεχόμενο παρουσιάζει τεράστια αξία για τα άτομα, εκείνοι πιθανόν να το προωθήσουν μέσω των social media channels τους.
How-To Posts: Τα how-to posts αποτελούν μια από τις πιο δημοφιλείς μορφές του. Τα συγκεκριμένα posts έχουν την τιμητική τους, διότι οι άνθρωποι θα ψάχνουν συνεχώς online για το πώς μπορούν να κάνουν κάτι, επομένως μέσω των how-to posts μπορείτε να αδράξετε την ευκαιρία και να προσελκύσετε ολοένα και περισσότερα άτομα στην επιχείρησή σας.
Interviews: Η δημοσίευση συνεντεύξεων με εμπειρογνώμονες είναι ένας ακόμη πολύ καλός τρόπος για να προσελκύσετε άτομα. Συνδέοντας το website σας με γνωστά ονόματα του industry, καταφέρνετε να αποκτήσετε το απαραίτητο authority που αρκετές επιχειρήσεις αναζητούν.
User Guides: Τα λεγόμενα user guides αρκετές φορές σχετίζονται με τα αντίστοιχα how-to posts, γιατί και τα δύο αυτά είδη evergreen content προσπαθούν να βοηθήσουν τους χρήστες να επιτύχουν έναν πολύ συγκεκριμένο στόχο. Μια user guide περίπτωση, θα μπορούσε να θεωρηθεί ένα άρθρο το οποίο μαθαίνει στους χρήστες να χρησιμοποιούν μια συγκεκριμένη λειτουργία στο νέο τους smartphone. Μπορείτε εύκολα να ενημερώνετε τα συγκεκριμένα άρθρα με μικρές αλλαγές κάθε φορά που κυκλοφορεί μια νεότερη έκδοση του προϊόντος ή της υπηρεσίας που παρέχετε. Οποιαδήποτε αλλαγή που συμβαίνει, αντιμετωπίστε την σαν μια ακόμη ευκαιρία να επεκτείνετε το ήδη πολύτιμο περιεχόμενό σας.
Customer Reviews: Τα customer reviews θα μπορούσαν κάλλιστα να ήταν και testimonials, ανάλογα με το είδος της επιχείρησής σας. Θα λέγαμε πως παρουσιάζουν μεγάλη δημοτικότητα ανάμεσα στους αγοραστές. Το 61% των αγοραστών δήλωσε πως συμβουλεύονται τις κριτικές άλλων πελατών πριν αγοράσουν ένα προϊόν ή μια υπηρεσία. Τα customer reviews έχουν μεγάλη επιρροή κατά την απόφαση αγοράς, διότι μια κριτική έχει άμεση σχέση με το ίδιο το προϊόν και καθορίζει σε μεγάλο βαθμό την εμπιστοσύνη των εν δυνάμει πελατών σας.
Curated Lists: Μια curated list είναι μια λίστα ενσωματωμένη μέσα σε μια δημοσίευση για ένα συγκεκριμένο θέμα, η οποία έχει συνταχθεί προσεκτικά, συνήθως μετά από μια ενδελεχή έρευνα του δημιουργού της. Αυτό το περιεχόμενο της λίστας μπορεί να περιέχει εργαλεία, ειδήσεις, links, τεχνικές ή άλλους πόρους που έχουν τη δυνατότητα να μετατραπούν σε evergreen content και είναι πολύτιμες για τον επισκέπτη. Η επιμέλεια αυτή του περιεχομένου καθιστά πιο εύκολη την online έρευνα των χρηστών, συγκεντρώνοντας ουσιαστικά όλη την πληροφορία που χρειάζεται, σε μία μοναδική ανάρτηση.
Το πρώτο βήμα για τη δημιουργία ενός evergreen content είναι να ελέγξετε τα αναλυτικά στοιχεία σας. Ταξινομήστε τις σελίδες σας με φθίνουσα σειρά ανά pageview (ή click, ανάλογα με την πλατφόρμα που χρησιμοποιείτε για τα αναλυτικά σας στοιχεία). Το περιεχόμενο που παρουσιάζει χαμηλό traffic, πιθανόν να μην αποτελεί evergreen content, επομένως επικεντρωθείτε στα κορυφαία αποτελέσματά σας.
Εξαλείψτε τυχόν σελίδες που παρουσιάζουν πρόσκαιρο και προσωρινό περιεχόμενο, όπως τα άρθρα ειδήσεων, δημοσιεύσεις στατιστικών στοιχείων, δημοσιεύσεις των τελευταίων trends και εποχιακά άρθρα, κ.λ.π. Ερευνήστε τα κατάλληλα keywords που χρησιμοποιούν τα άτομα για να αναζητήσουν τις δημοσιεύσεις σας και στοχεύουν σε μια συγκεκριμένη ομάδα κοινού.
Μόλις επιλέξετε ένα άρθρο, πραγματοποιήστε τις απαραίτητες αλλαγές, όπου αυτό χρειάζεται, ώστε να βεβαιωθείτε ότι εξακολουθεί να παραμένει σχετικό. Εάν βρεθείτε στο σημείο να ξαναγράψετε πολύ μεγάλες ενότητες του άρθρου, τότε καλύτερο θα ήταν να προχωρήσετε στη δημιουργία ενός νέου άρθρου - το πραγματικό evergreen content δεν απαιτεί μεγάλες αλλαγές από εσάς.
Παραδείγματα: Βεβαιωθείτε ότι τα ονόματα, οι αναφορές και τα links που χρησιμοποιείτε στις δημοσιεύσεις σας, παραμένουν ενημερωμένα. Είναι γεγονός ότι αλλαγές συμβαίνουν συνεχώς σε κάθε industry, γι’ αυτό πρέπει να είστε προσεκτικοί μένοντας πάντοτε up-to-date. Εφόσον αυτό είναι δυνατόν, μία λύση θα ήταν να αντικαταστήσετε τις τυχόν αλλαγές με νέες αναφορές και παραδείγματα.
Statistics: Άλλα πράγματα που αλλάζουν συνεχώς είναι οι καταναλωτικές συμπεριφορές και οι τάσεις της αγοράς, οπότε πρέπει να βεβαιωθείτε ότι τυχόν στατιστικά στοιχεία που χρησιμοποιήσατε δεν είναι πλέον ξεπερασμένα. Δεν χρειάζεται απαραίτητα να είναι οι πιο πρόσφατοι και διαθέσιμοι αριθμοί, αρκεί να συνεχίζουν να υποστηρίζουν το θέμα σας.
Links: Βεβαιωθείτε ότι όλα τα links που χρησιμοποιείτε συνεχίζουν να είναι λειτουργικά. Οι μηχανές αναζήτησης “επικροτούν” εκείνο το περιεχόμενο που εμπεριέχει λειτουργικά links, χωρίς redirects.
Calls-To-Action (CTAs): Στόχος του website σας και συγκεκριμένα του blog σας, είναι να μετατρέψετε τους επισκέπτες σε αναγνώστες σας. Βεβαιωθείτε λοιπόν ότι τα CTA σας χρησιμοποιούν τους σωστούς όρους branding και οδηγούν τους χρήστες στα επιθυμητά μέρη.
Ταυτόχρονα με τον έλεγχο και την ανανέωση του content σας, βελτιστοποιήστε τις σελίδες σας για τις μηχανές αναζήτησης. Εάν δημοσιεύετε αρκετά συχνά, σε καθημερινή βάση ή σε εβδομαδιαία, μπορεί να αποφεύγετε τη βελτιστοποίηση κάθε ανάρτησής σας ξεχωριστά. Όμως από την άλλη το evergreen content απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή. Γι’ αυτό, στο επόμενο άρθρο που θα δημιουργήσετε εξετάστε προσεκτικά όλα εκείνα τα στοχευμένα keywords που μπορούν να βελτιστοποιήσουν το evergreen content σας.
Backlinks
Όποιος χρησιμοποιεί τη λέξη SEO για να περιγράψει την εργασία του, τότε πιθανότατα θα έχει αφιερώσει σημαντικό χρόνο για τη δημιουργία backlinks για την επιχείρηση που εργάζεται. Τα backlinks είναι ένα από τα πιο σημαντικά δείγματα κατάταξης στον αλγόριθμο της Google, γιατί πολύ απλά αποδεικνύουν το ποσοστό εμπιστοσύνης που δείχνουν τα άτομα για το website σας και το περιεχόμενό του. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι είναι από τις πιο εύκολες ενέργειες της SEO στρατηγικής σας. Το αντίθετο μάλιστα. Γι’ αυτό η ισχύς του evergreen content είναι τόσο μεγάλη.
Όταν δημιουργήσετε το evergreen content, αυτό μπορεί να λειτουργήσει σαν ένα φυσικό linkbait. Εάν τα άρθρα σας είναι υψηλής ποιότητας και έχουν μεγάλη αξία για τους αναγνώστες, εκείνοι με τη σειρά τους θα δείξουν την επιθυμία να τα μοιραστούν, συνδέοντάς τα με το δικό τους website ή κοινοποιώντας τα στα social media. Τα οφέλη από τη δημιουργία του evergreen content είναι πολλά για το συνολικό link profile του δικού σας website:
Το πολύτιμο περιεχόμενο αποκτά πολλά backlinks: Προκειμένου το content σας να αποκτήσει αυτή τη διαχρονικότητα, πρέπει να έχει μια ξεκάθαρη και εις βάθος προσέγγιση. Αυτό μπορεί να σημαίνει ότι όταν οι άλλες επιχειρήσεις θα δημιουργούν το δικό τους περιεχόμενο, θα σας συμβουλεύονται ως σημείο αναφοράς. Μόλις ορίσετε το περιεχόμενό σας αλλά και τη συνολική παρουσία σας ως authority, σίγουρα θα ακολουθήσουν στη συνέχεια τα backlinks προς το content σας.
Το ποιοτικό περιεχόμενο προσεγγίζει links από ποιοτικά websites: Σίγουρα το να έχετε ένα μεγάλο αριθμό ποιοτικών links από ποιοτικά και μεγάλα websites είναι το ιδανικό, αλλά καθώς αναπτύσσετε αυτόν τον στόχο, θυμηθείτε ότι η ποιότητα επικρατεί της ποσότητας.
Θα λάβετε το σωστό είδος links: Εκτός από τα λεγόμενα anchor texts, τώρα με το evergreen content οι χρήστες θα συνδέονται με αυτό με exact match keywords, με keyword phrases και branded keywords, δηλαδή όλα εκείνα τα στοιχεία που δημιουργούν ένα ισχυρό link profile για το website σας.
Θα διατηρήσετε το link velocity: Όταν κάνουμε λόγο για το link velocity, αναφερόμαστε στην ταχύτητα των συνδέσμων που θα οδηγήσουν στο δικό σας website, διότι μέρος του link profile σας αποτελεί και η φυσική ταχύτητα σύνδεσης στο website σας. Δεδομένου ότι, από τη “φύση” του, το evergreen content, θα δημιουργεί backlinks για εσάς, πρέπει επίσης να εξασφαλίσετε την εύκολη πρόσβαση των χρηστών μέσω αυτών.
Θα προστατευτείτε από αρνητικό SEO: Το αρνητικό SEO, τα λεγόμενα spam links αποτελούν πια παρελθόν με τα τελευταία updates της Google. Θα καταφέρετε να προσελκύσετε ποιοτικούς συνδέσμους από έγκυρους και αξιόπιστους domains, μειώνοντας ταυτόχρονα spam links, προστατεύοντας το website σας από κακόβουλους (black hat) ανταγωνιστές σας.
On-page SEO: Εκτός από το χτίσιμο των ποιοτικών και φυσικών links προς το website, το evergreen content δίνει ώθηση και στο on-page SEO.
Μιλήσαμε για το πως το evergreen content θα παραμείνει πολύτιμο και σχετικό για μεγάλο χρονικό διάστημα και πως θα σας δώσει μια τεράστια πηγή traffic για το δικό σας website. Κάτι το οποίο είναι φανταστικό. Αλλά σίγουρα δεν εννοούμε μόνο αυτό όταν κάνουμε λόγο για τη διαρκή ισχύ του περιεχομένου σας. Μπορείτε επίσης να το χρησιμοποιήσετε για να βελτιώσετε και άλλες σελίδες στο website σας:
Ανάλογα την αρχική μορφή του evergreen content σας, μπορείτε να το μετατρέψετε και σε άλλου είδους format. Εάν έχετε για παράδειγμα ένα how-to guide, ένα user guide ή μια curated list, μπορείτε να τα μετατρέψετε σε ένα infographic ή ακόμα και σε ένα βίντεο, το οποίο μπορείτε να το δημοσιεύσετε στο website σας ή στα social media. Θα μπορούσατε να εκμεταλλευτείτε και την ευκαιρία του guest blogging που σας παρουσιάζεται, εάν είστε διατεθειμένοι.
Η δύναμη των links και του authority γύρω από το συνολικό site σας, μπορεί να ενισχυθεί και μέσα από εσωτερικά links, τα οποία προωθούν και τις υπόλοιπες σελίδες σας. Η αξιοπιστία και η εμπιστοσύνη που δημιουργείτε μέσω του evergreen content, θα ενισχύσει επίσης και το υπόλοιπο περιεχόμενό σας. Οι άνθρωποι θα αρχίσουν να σας λαμβάνουν σοβαρά υπόψη ως πηγή για το industry.
Η χρήση του evergreen content ως παραπομπή σε μελλοντικές αναρτήσεις σας, είναι σημαντικότατη, ειδικά στην περίπτωση που χρησιμοποιείτε ιδιόκτητα στατιστικά στοιχεία έρευνας. Εφόσον ενημερώνετε αυτά τα στοιχεία που έχετε συλλέξει, μπορείτε να εξοικονομήσετε χρόνο για το μέλλον.
Επανατοποθετήστε το περιεχόμενό σας σε άλλα άρθρα (repurposing). Για παράδειγμα, αν εμείς δημιουργήσουμε έναν οδηγό για το content marketing στο μέλλον, θα έπρεπε σίγουρα να συμπεριλάβουμε μια ενότητα για το evergreen content, που σημαίνει πως αυτό το συγκεκριμένο άρθρο θα μας έλυνε τα χέρια. Δεν θα υπήρχε η ανάγκη να ανακαλύψουμε ξανά τον τροχό. Απλώς φροντίστε να συνδέσετε σωστά το περιεχόμενο σας για να αποφύγετε την περίπτωση του duplicate content.
Εάν είστε έτοιμοι να δημιουργήσετε περιεχόμενο για το δικό σας website, πρέπει να θυμάστε κάτι πολύ σημαντικό: δεν μπορούν όλες οι αναρτήσεις σας να μετατραπούν σε evergreen content. Επιπλέον, εάν η συχνότητα των δημοσιεύσεων σας είναι αρκετά μεγάλη, πιθανώς δεν είναι εφικτό να “ανθίσει” όλο το περιεχόμενό σας. Χωρίς αυτό να σημαίνει όμως πως δεν θα εντοπίσετε τα πιο επιτυχημένα κομμάτια του, ώστε να τα προωθήσετε και να χτίσετε το authority που αναζητάτε. Αυτό θα βελτιώσει το συνολικό προφίλ και την παρουσία της επιχείρησής σας online, με θετικό αντίκτυπο στο SEO σας.
Σίγουρα όλες οι επιχειρήσεις αποσκοπούν στη δημιουργία ενός διαχρονικού και αειθαλούς περιεχομένου το οποίο συνεχίζει να προσφέρει στους ανθρώπους κατα την αναζήτηση. Όμως η πραγματική αξία ενός evergreen content βρίσκεται στην αρμονία και την συνύπαρξή του με το πιο πρόσκαιρο και εποχιακό περιεχόμενο κάθε επιχείρησης. Όταν βρεθεί η κατάλληλη ισορροπία μεταξύ του evergreen content και του κανονικού περιεχομένου, μόνο τότε θα έχετε καταφέρει να επωφεληθείτε απο μια πραγματικά αποτελεσματική content marketing στρατηγική.