WhiteHat Blog

Landing Page: Το "κλειδί" της lead conversion διαδικασίας

Written by Chris Papafilippou | 4 Δεκ 2019 2:00:51 μμ

Αν υπάρχει ένα πράγμα που μπορείτε να κάνετε για να βελτιώσετε το ROI της επιχείρησής σας, ξεκινώντας από σήμερα κιόλας, τότε αυτό θα ήταν να χρησιμοποιήσετε landing pages στο website σας. Ένα landing page αποτελεί το “κλειδί” που θα ανοίξει την πόρτα στους επισκέπτες του website σας και θα τους μετατρέψει σε πολύτιμα leads και στη συνέχεια σε πελάτες του προιόντος ή της υπηρεσίας σας.Τι είναι όμως η landing page και γιατί πρέπει να τη δημιουργήσετε;

Μια landing page αποτελεί ένα από τα βασικά συστατικά οποιασδήποτε marketing καμπάνιας στο διαδίκτυο. Ο σχεδιασμός της αποσκοπεί στη διοχέτευση της επισκεψιμότητας ενός website προς μια συγκεκριμένη ενέργεια, όπως η αγορά ενός προϊόντος ή η εγγραφή στην λίστα email σας.

Ορισμένες επιχειρήσεις έχουν δεκάδες landing pages. Κάποιες άλλες έχουν ελάχιστες. Ωστόσο, εάν εσείς ακόμα αναρωτιέστε “Τι είναι μια landing page;”, ίσως να βρίσκεστε ήδη πίσω από τον ανταγωνισμό σας. But don’t worry, θα σας βοηθήσουμε να καλύψετε αυτό το κενό.

 

Οι marketers της επιχείρησης συλλέγουν αυτά τα στοιχεία μέσω μιας lead-capture φόρμας, όπου οι επισκέπτες μπορούν να εισάγουν λεπτομέρειες όπως το όνομα, τη διεύθυνση email και τον τίτλο εργασίας τους. Ονομάζεται landing page, επειδή “προσγειώνεστε” σε αυτή μέσω άλλων προορισμών στο διαδίκτυο (π.χ. Facebook Ad, Google Ad, blog post κτλ).

Στην ουσία χρησιμοποιείται για καταγραφή πληροφοριών σχετικά με τους επισκέπτες της ιστοσελίδας σας με αντάλλαγμα κάποιο είδος περιεχομένου. Το περιεχόμενο που θα προσφέρετε μπορεί να είναι κάποιο ebook, ένα email newsletter, δωρεάν ηλεκτρονικά μαθήματα, προσκλήσεις σε εκδηλώσεις του industry, δωρεάν δοκιμή προϊόντων, εφαρμογές για κινητά κ.α.

Δείτε για παράδειγμα τη landing page του δικού μας website:

  

Ας υποθέσουμε ότι δημιουργήσατε μια διαφήμιση στο Facebook για να προωθήσετε το νέο σας προϊόν. Αν κάποιος κάνει κλικ πάνω στη διαφήμιση, “προσγειώνεται” στην landing page σας, η οποία ενισχύει την προσφορά σας για το προϊόν, παρέχει πρόσθετες πληροφορίες γι’ αυτό και κατευθύνει τους χρήστες προς τη σελίδα πωλήσεων. Θα μπορούσε επίσης να περιλαμβάνει ένα κουμπί αγοράς ενσωματωμένο απευθείας στη σελίδα, εφόσον πιστεύετε πως ο επισκέπτης σας έχει λάβει όλες εκείνες τις πληροφορίες για να πάρει αμέσως την απόφαση αγοράς του προϊόντος σας. Εναλλακτικά, ίσως μπορείτε να ζητήσετε από τους χρήστες να εγγραφούν στη λίστα email σας με ένα CTA στο τέλος ενός blog post σας. Κλικάροντας πάνω στον σύνδεσμο αυτό, οδηγούνται σε μια landing page με μια φόρμα εγγραφής.

 

Υπάρχουν δύο είδη landing pages που καθορίζονται από τους στόχους που επιτυγχάνουν και μπορείτε να σχεδιάσετε:

 

Lead Generation Landing Pages: Αποκαλούνται επίσης “lead gen” και “lead capture” σελίδες, οι οποίες χρησιμοποιούν φόρμες ως ένα call-to-action. Αυτή η φόρμα συλλέγει δεδομένα, όπως τα ονόματα και τις διευθύνσεις email των επισκεπτών. Οι B2B marketers και επιχειρήσεις που διαθέτουν προϊόντα ή υπηρεσίες υψηλής αξίας και τιμής, κάνουν χρήση αυτού του τύπου landing page για να χτίσουν μία λίστα με τους πιθανούς πελάτες τους. Μερικές φορές μπορεί να προσφέρουν κάτι δωρεάν, όπως ένα ebook ή την παρακολούθηση ενός webinar, σε αντάλλαγμα με στοιχεία επικοινωνίας. Τα ηλεκτρονικά καταστήματα μπορούν μέσω landing pages να δημιουργήσουν καταλόγους, ή ακόμη και να προσφέρουν δωρεάν αποστολή προϊόντων ή ειδικές προσφορές. 

 

Clickthrough Landing Pages: Συχνά εργαλειοποιούνται από ecommerce και υπηρεσίες λογισμικού (SaaS). Οι clickthrough landing pages χρησιμοποιούνται για την πραγματοποίηση άμεσων πωλήσεων και συνδρομών. Συνήθως, έχουν ένα απλό κουμπί ως call-to-action, το οποίο στέλνει τον επισκέπτη στη ροή του αντίστοιχου checkout ή στην ολοκλήρωση μίας συναλλαγής.

Ρωτάμε ξανά λοιπόν. Τι είναι μια landing page; Είναι πολύ απλά ένας διαδικτυακός χώρος όπου μπορείτε να πείσετε τους καταναλωτές σας να κάνουν οποιαδήποτε κίνηση τους ζητήσετε με ένα μικρό αντάλλαγμα.

 

Κύρια στοιχεία Landing Page

Για την καλύτερη κατανόηση της λειτουργικότητας μιας landing page, θα χρειαστεί να την χωρίσουμε σε επιμέρους τμήματα. Ας εξετάσουμε λοιπόν τα πιο κρίσιμα μέρη της landing page ώστε να μπορέσετε να κατανοήσετε πλήρως την λειτουργία της και στη συνέχεια να δημιουργήσετε τη δική σας:

 

  • Η προσφορά. Το πρώτο στοιχείο είναι η προσφορά που θα κοινοποιήσετε σε όλη την έκταση της landing page σας. Κάντε την τοποθέτηση της προσφοράς εμφανή στον τίτλο του περιεχομένου που θα δημοσιεύσετε, στο body του περιεχομένου και στο call-to-action που μπορεί να έχετε τοποθετήσει.  Εάν οι καταναλωτές δεν γνωρίζουν ακριβώς τις ενέργειες που επιθυμείτε από αυτούς και τι είναι εκείνο που τους προσφέρετε, πως περιμένετε να ανταποκριθούν στο κάλεσμά σας; Το να είστε συγκεκριμένοι και ειλικρινείς στην προσφορά σας, είναι κάτι το οποίο θα σας βοηθήσει.

 

  • Η διάταξη και η πλοήγηση. Στη διάταξη έχετε πολλές επιλογές. Εξετάστε τη χρήση μιας διάταξης μονής στήλης δίχως την ύπαρξη ενός sidebar, όπου θα τοποθετήσετε τις πιο σημαντικές πληροφορίες στο πάνω μέρος της σελίδας, ώστε να είναι πιο εύκολο για τους επισκέπτες σας. Η πλοήγηση μιας landing page μπορεί να αποτελέσει θέμα αντιπαράθεσης ανάμεσα στους marketers. Κάποιοι ισχυρίζονται πως πρέπει να καταργηθούν όλα τα υπόλοιπα links, εκτός του CTA, που θα μπορούσαν να απομακρύνουν τον επισκέπτη από την προσφορά, ενώ άλλοι επισημαίνουν ότι πρέπει να οδηγήσετε τους επισκέπτες και σε άλλες σελίδες μέσα στο website, χωρίς να αυξάνεται σημαντικά το bounce rate. Μπορείτε να εξετάσετε και τα δύο αυτά σενάρια. Μπορείτε να καταργήσετε τα κύρια στοιχεία πλοήγησης, όπως επίσης να συμπεριλάβετε συνδέσμους μέσα σε κείμενα αν πιστεύετε πως μπορούν να προσθέσουν αξία στην αναζήτηση του χρήστη. Απλά βεβαιωθείτε ότι τα επιπρόσθετα backlinks ανοίγουν σε μια νέα καρτέλα του browser σας.

 

  • Το design. Οι μεγάλες, προσαρμοσμένες εικόνες θα λέγαμε πως λειτουργούν πολύ καλά όταν τοποθετούνται στα landing pages. Άλλωστε τι θα ήταν ένα landing page χωρίς χρώμα και κάποια ελκυστική εικόνα να τη συνοδεύει; Με διάφορα design elements, όπως προσαρμοσμένα vector graphics που κατευθύνουν το μάτι του επισκέπτη, μπορείτε να πετύχετε τον σκοπό σας. Απλά βεβαιωθείτε ότι το design της landing page σας δεν είναι αρκετά φορτωμένο. Εάν το μήνυμά σας χάνεται μέσα σ’ένα χαοτικό design, θα είχε σαν αποτέλεσμα να χάσετε ένα σημαντικό αριθμό επισκεπτών που πιθανόν να μετατρέπονταν σε ποιοτικά leads για την επιχείρησή σας.

 

  • Το copy. To γραπτό περιεχόμενο μιας landing page είναι απαραίτητο, ειδικά όταν αποτελεί τον μοναδικό τρόπο να καταστήσετε την σελίδα σας πιο εύληπτη μέσω της μηχανής αναζήτησης. Χρησιμοποιήσετε εκείνο το περιεχόμενο που ενσωματώνει τις κύριες λέξεις-κλειδιά γύρω από την προσφορά σας και κινητοποιεί το κοινό σας. Βεβαιωθείτε επίσης ότι έχετε κάνει το απαραίτητο proofreading για να αποφύγετε τυχόν λάθη και ότι το μέγεθος της γραμματοσειράς που χρησιμοποιείτε είναι αρκετά μεγάλο και ευανάγνωστο.

 

  • Η φόρμα συμπλήρωσης. Τι είναι μια φόρμα συμπλήρωσης landing page; Είναι ένα σύνολο πεδίων που απαιτούν από τον χρήστη να αλληλεπιδράσει μαζί τους. Ορισμένες φόρμες έχουν μόνο ένα ή δύο πεδία συμπλήρωσης, όπως ένα όνομα και μια διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ενώ κάποιες άλλες έχουν πολλά περισσότερα. Η φόρμα θα πρέπει να φαίνεται σα να ανήκει αισθητικά στη σελίδα, αλλά ταυτόχρονα να ξεχωρίζει αρκετά ώστε οι επισκέπτες να την παρατηρούν. Πρέπει επίσης να φροντίσετε να ενημερώσετε τους επισκέπτες σχετικά με το τι θα λάβουν κατα την συμπλήρωση της φόρμας και με ποιον τρόπο θα το παραλάβουν. Για παράδειγμα, είναι πιθανόν να διαθέσετε το περιεχόμενό σας είτε για άμεσο download ή να το αποστείλετε μέσω ενός μηνύματος email. Θυμηθείτε να είστε ακριβείς στον τρόπο διάθεσης του περιεχομένου, διότι είναι πολύ σημαντικό να καταφέρετε να ανταποκριθείτε στις προσδοκίες.

 

  • Το Call-to-Action. Ένα CTA είναι ίσως το πιο σημαντικό στοιχείο για οποιαδήποτε landing page. Είναι αυτό που διευκρινίζει τον τρόπο με τον οποίο οι επισκέπτες θα προχωρήσουν στην επιθυμητή ενέργεια. Φροντίστε το copy που θα χρησιμοποιηθεί για το CTA σας να είναι μοναδικό και να παρακινεί τον επισκέπτη. Επίσης, ο σχεδιασμός του θα πρέπει να είναι τέτοιος, ώστε να διακρίνεται από τα υπόλοιπα στοιχεία της landing page.



Πως να δημιουργήσετε μία landing page

Ο ευκολότερος τρόπος για να δημιουργήσετε μια landing page είναι να χρησιμοποιήσετε κάποιο έτοιμο template. Τι είναι όμως το template μιας landing page; Πρόκειται για μια προσχεδιασμένη ιστοσελίδα η οποία μπορεί να συμπληρωθεί με τα δικά σας στοιχεία ώστε να προσωποποιηθεί κατά το δοκούν. Έχετε τη δυνατότητα να αλλάξετε τον τίτλο, το body του κειμένου, το CTA και άλλα στοιχεία, χωρίς την απαίτηση κάποιου κώδικα προγραμματισμού από εσάς. Από την άλλη, αν δεν έχετε κάποια προσχεδιασμένη landing page στην κατοχή σας, μπορείτε να δημιουργήσετε μία βασιζόμενοι στο υπόλοιπο σχέδιο του ιστότοπού σας (brand consistency). Καταργήστε όλα εκείνα τα στοιχεία που δεν επιθυμείτε, αλλάζοντας εσείς οι ίδιοι τον κώδικα προγραμματισμού ή χρησιμοποιώντας την βοήθεια ενός web developer.



Μία Landing Page ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Homepage

Μερικές φορές μια landing page και μια homepage πιθανόν να παρουσιάζουν παρόμοιες λειτουργίες. Και οι δύο να θυμήσουμε έχουν σχεδιαστεί για να διοχετεύουν προς συγκεκριμένη κατεύθυνση την επισκεψιμότητα του ιστότοπου. Ωστόσο, τα landing pages έχουν πιο συγκεκριμένο σκοπό λειτουργίας από εκείνων των homepages. 

Εάν έχετε ένα κατάστημα ecommerce, έχετε πιθανώς πολλά προϊόντα να πουλήσετε. Η αρχική σελίδα σας μπορεί να επισημάνει για παράδειγμα, εκείνη τη σειρά προϊόντων με τις καλύτερες πωλήσεις. Σε αντίθεση με την landing page, που θα επικεντρωθεί στην προώθηση ενός και μόνου προϊόντος.

Επιπλέον, μια αρχική σελίδα πρέπει να απευθύνεται σε ολόκληρο το κοινό σας. Όσοι ενδιαφέρονται για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας θα πρέπει να αισθάνονται “σαν στο σπίτι τους” όταν καταφθάνουν στην σελίδα σας.  Από την άλλη έχουμε την landing page η οποία απευθύνεται σε ένα πολύ συγκεκριμένο υποσύνολο του κοινού σας, απαιτώντας από εσάς την κατάλληλη στόχευση για να διοχετεύσετε την επισκεψιμότητα σε μια πολύ συγκεκριμένη ενέργεια. 

Δεν υπάρχουν όμως προκαθορισμένοι κανόνες όταν γίνεται λόγος για την landing page και την homepage ενός site. Ορισμένες επιχειρήσεις μπορεί να έχουν μόνο ένα προϊόν, με αποτέλεσμα η αρχική τους σελίδα να χρησιμεύει και ως landing page. Κάποιες άλλες ίσως να έχουν ήδη ένα μικρό κοινό-στόχο, οπότε δεν χρειάζεται να το περιορίσουν περαιτέρω με τη χρήση ενός landing page.

Συμπερασματικά θα μπορούσαμε να πούμε πως μια landing page αποτελεί τον τρόπο για να κατευθύνετε την επισκεψιμότητα του ιστότοπού σας σε μια επιθυμητή ενέργεια. Χωρίς την ύπαρξη landing page, είναι αδύνατο να επιτύχετε την αποτελεσματική στόχευση του κοινού σας, που είναι τόσο σημαντική για την ανάπτυξη της επιχείρησή σας. 

Η εστίαση σε έναν και μοναδικό στόχο επίτευξης αποτελεί και την πραγματική ουσία ενός landing page. Η εστίαση που διαθέτει η landing page την καθιστά την καλύτερη επιλογή για την αύξηση του conversion rate των marketing καμπανιών που μπορεί να επιχειρήσετε, όπως και μια ωφέλιμη τακτική για την μείωση του κόστους πωλήσεων και της απόκτησης leads.