Google Local Pack WhiteHat

SEO

SEO: Πως να εμφανιστείτε στο Local Pack

από Dimitris Makris

Μαζέψαμε όλες τις πληροφορίες που αφορούν το Local Pack, μία λειτουργία της Google που εγγυάται στις τοπικές επιχειρήσεις μοναδική online προβολή και σας δίνουμε συμβουλές για το πώς να εμφανίσετε την επιχείρησή σας στις κορυφαίες θέσεις των αποτελεσμάτων.

Βέβαια μην περιμένετε αποτελέσματα στο λεπτό. Κάθε βελτιστοποίηση απαιτεί χρόνο και αρκετή προσπάθεια ώστε να παράξετε θετικά αποτελέσματα.

Τί θα μάθετε:

  1. Τι είναι τα Local Packs και για ποιό λόγο πρέπει η επιχείρησή σας να είναι εκεί.
  2. Τι είναι οι επιχειρηματικές καταχωρήσεις, για ποιό λόγο είναι σημαντικές και πώς να τις διαχειριστείτε.
  3. Πως να βελτιστοποιήσετε το site σας για τοπικές αναζητήσεις

Τί είναι το Local Pack και για ποιό λόγο σας αφορά?

Οι μηχανές αναζήτησης χρησιμοποιούν την τοποθεσία για να παρέχουν μία καλύτερη εμπειρία χρήστη. Πέρασαν εκείνες οι ημέρες που αναζητούσες “Εφημερεύοντα Φαρμακεία” και τα Αποτελέσματα Αναζήτησης εμφάνιζαν φαρμακεία από όλη τη χώρα. Τώρα, οι μηχανές αναζήτησης χρησιμοποιούν δεδομένα βάσει τοποθεσίας (Διευθύνσεις IP & γεω-τοποθεσίας) για να παρέχουν πιο ακριβή αποτελέσματα αναζήτησης.

Ψάχνοντας, λοιπόν, για μία επιχείρηση ή υπηρεσία σε μία συγκεκριμένη τοποθεσία “ενεργοποιεί” μία λειτουργία που ονομάζουμε “Local Pack”. Αυτή είναι μία λίστα επιχειρήσεων που παρέχουν μία υπηρεσία ή πωλούν ένα προϊόν στη συγκεκριμένη τοποθεσία αναζήτησης προσθέτοντας ένα ακόμα επίπεδο πληροφορίας στα αποτελέσματα αναζήτησης.

local-pack-01

Οι διαφορετικοί τύποι των Local Packs

Υπάρχουν διάφοροι τύποι Local Pack, αλλά πάνω-κάτω περιέχουν τα ίδια block πληροφοριών και δεν διαφέρουν τόσο πολύ κατ’ ουσία. Εδώ θα μιλήσουμε για δύο τύπους: Local Teaser & Local Pack. Η κύρια διαφορά τους είναι ότι το Local Teaser δεν περιέχει links.

1. Το Local Teaser (γνωστό και ως Snack Pack)

Αυτό το Local Teaser αφορά 3 τύπους επιχειρήσεων: εστίασης, φιλοξενίας & ψυχαγωγίας. Τα αποτελέσματα εμφανίζουν μία φωτογραφία, χωρίς τηλέφωνο και χωρίς links στο website, αλλά αν πατήσεις σε ένα από τα αποτελέσματα θα οδηγηθείς σε ένα χάρτη με αρκετές τοπικές επιχειρήσεις και μία εκτεταμένη κάρτα με πληροφορίες της επιχείρησης με link για το site της.

Local SEO Pack: Screenshot από θέατρα στην Αθήνα

 

2. Το Local Pack (ή αλλιώς Local Finder)

Αυτός είναι ο πιο συνηθισμένος τύπος: Αφορά μία λίστα τριών (κάποιες φορές 2 ή 4) καταχωρίσεων επιχειρήσεων με τα στοιχεία επικοινωνίας τους και άλλες χρήσιμες πληροφορίες.

Κάτω ή δίπλα από τον χάρτη, θα δείτε το Όνομα, τη Διεύθυνση & το Τηλέφωνο της επιχείρησης (εκτός αν δεν έχετε φυσική έδρα), οπότε και εμφανίζονται μόνο η πόλη ή / και η χώρα. Επίσης μπορεί να εμφανίζονται πληροφορίες όπως οι ώρες λειτουργίας, βαθμολογίες κριτικών κλπ.

Local SEO Pack: Screenshot από Δικηγόρους στην Αθήνα

Πώς να εμφανιστείτε στο Local Pack?

Στα Local Packs, η Google δείχνει μόνο καταχωρήσεις επιχειρήσεων, όχι websites, οπότε για να μπορέσετε να εμφανιστείτε θα πρέπει να έχετε μία σελίδα Google My Business.

Από την εμπειρία μας θεωρούμε πως για να καταφέρεις να εμφανιστείς στο Local Pack, πρέπει η επιχείρησή σου να εμφανίζεται στα πρώτα 20 οργανικά αποτελέσματα τοπικής αναζήτησης, που προϋποθέτει ένα καλό ποσοστό βελτιστοποίησης της σελίδας σου.

The Checklist (τί πρέπει να κάνεις για να εμφανίζεσαι στο Local Pack):

  1. Διαχείριση της καταχώρησης της επιχείρησης

    - Δημιουργήστε τη σελίδα Google My Business για την επιχείρησή σας

    - Διεκδικήστε τη μοναδικότητα της Καταχώρησής σας

    - Επικυρώστε / Επιβεβαιώστε την Καταχώρησή σας

    - Βελτιστοποιήστε την καταχώρησή σας (συμπληρώστε τις πληροφορίες της επιχείρησης, επιλέξτε τη σωστή κατηγορία, προσθέστε εικόνες)

    - Διαχειριστείτε καταχωρήσεις της επιχείρησή σας σε websites τρίτων

  2. Βελτιστοποιήστε το Website σας (SEO)

Διαχειριστείτε την Καταχώρησή σας

H σελίδα Google My Business είναι το πλαίσιο που εμφανίζεται εντός του Local Pack στις οργανικές αναζητήσεις και στους Χάρτες Google. Χωρίς σελίδα Google My Business η επιχείρησή σας δεν θα έχει παρουσία στο Local Pack ή στα Τοπικά Αποτελέσματα στους Χάρτες. Ελέγξτε αν έχετε κάποια μη κατοχυρωμένη καταχώρηση της επιχείρησής σας. Αν έχετε, τότε διεκδικήστε την και επικυρώστε την.

Αν δεν έχετε μία καταχώρηση Google My Business, τότε δημιουργήστε μία. Είναι Δωρεάν.

Αν έχετε μία επιχείρηση που εξυπηρετεί συγκεκριμένες γεωγραφικές περιοχές, τότε βεβαιωθείτε ότι θα επιλέξετε “Προσφέρω αγαθά και υπηρεσίες στους πελάτες μου στην τοποθεσία τους”. Στη συνέχεια επιλέξτε την περιοχή εξυπηρέτησης σας ή επιλέξτε την χιλιομετρική ακτίνα μέσα στην οποία προσφέρετε τις υπηρεσίες σας.

Και στις 2 περιπτώσεις βεβαιωθείτε ότι τα Στοιχεία Επιχείρησής σας (Όνομα, Διεύθυνση & Τηλέφωνο) είναι ΣΩΣΤΑ. Είναι πολύ σημαντικό όταν θα αρχίσετε να βελτιστοποιείτε για τις Τοπικές Αναζητήσεις.

σημαντική συμβουλή

Χρησιμοποιείστε τον ίδιο λογαριασμό Google που χρησιμοποιείτε και για τα Google Analytics καθώς και για το Google Search Console.

Βελτιστοποιήστε την καταχώρησή σας

Μόλις η επιχειρηματική σας καταχώρηση επικυρωθεί, μπορείτε να την βελτιστοποιήσετε και να αρχίσετε να απολαμβάνετε τα πλεονεκτήματα που απορρέουν από αυτές.

Κάνετε Log In στο Πίνακα Διαχείρισης της καταχώρησής σας εδώ:

https://business.google.com/manage/

Δώστε προσοχή στα εξής:

Πληροφορίες Επιχείρησης

Μια κατάλληλη & λεπτομερής περιγραφής της επιχείρησής σας είναι το “κλειδί” για να ταυτιστεί με σχετικές τοπικές αναζητήσεις χρηστών

Κατηγορία
Αναπροσαρμόστε / βελτιώστε την κατηγορία, εφόσον είναι διαθέσιμη. Είναι μία από τις σημαντικές επιχειρηματικές πληροφορίες και επιτρέπει στην Google να ταυτίσει την επιχείρησή σας με πιθανές σχετικές αναζητήσεις.

Κριτικές
Δείτε και απαντήστε στις κριτικές που σας κάνουν. Κάποιες επιχειρήσεις έχουν “θεσπίσει” μία ειδική πολιτική ελέγχου κριτικών που τους επιτρέπει να διαχειρίζονται την Online Φήμη τους.

Ώρες Λειτουργίας
Προσθέστε τις ώρες λειτουργίας της επιχείρησης, αφού βεβαιωθείτε ότι είναι ίδιες με τις ώρες λειτουργίας που αναγράφετε στο site σας. Δώστε ιδιαίτερη προσοχή αν έχετε διαφορετικές τοποθεσίες με διαφορετικές ώρες λειτουργίας.

Σύνδεσμοι (URLs)
Αναλόγως με τον τύπο της επιχείρησης που έχετε επιλέξει, θα υπάρχει είτε ένα πεδίο αναγραφής του site της εταιρείας σας ή περισσότερα πεδία όπως πεδίο url για το μενού, την προπαραγγελία ή την κράτηση.

Φωτογραφίες
Μία εικόνα είναι χίλιες λέξεις και οι φωτογραφίες παίζουν καταλυτικό ρόλο στη διαδικασία λήψης απόφασης του πελάτη. Το τμήμα αυτό χρειάζεται τακτική εποπτεία καθώς οι χρήστες έχουν τη δυνατότητα να προσθέσουν φωτογραφίες στην καταχώρησή σας μέσω των Χαρτών.

Χαρακτηριστικά Επιχείρησης
Αυτά τα χαρακτηριστικά μπορεί να μην είναι διαθέσιμα άμεσα σε εσάς, αλλά καθώς δεδομένα θα συσσωρεύονται για την  επιχείρησή σας, θα γίνουν διαθέσιμα μετά από ένα χρονικό διάστημα. Το τμήμα αυτό χρειάζεται τακτική εποπτεία καθώς συγκεντρώνονται μαζικά μέσω των Χαρτών Google και έχουν την “τάση” να εμφανίζουν λάθη.

Πληροφορίες
Το τμήμα των Πληροφοριών παρέχει κάποιες πληροφορίες σχετικά με το που βρήκαν ή αναζήτησαν την καταχώρηση της επιχείρησής σας οι πελάτες και το τί ακριβώς έπραξαν με αυτή (τηλέφωνο, οδηγίες, επίσκεψη στο site κλπ). - βλ. εικόνα

Δημοσιεύσεις
Δημιουργώντας μία δημοσίευση (post), μέσα στην καταχώρησή, σας επιτρέπει να ανακοινώσετε events, νέα προϊόντα και υπηρεσίες απευθείας και άμεσα στην Αναζήτηση & στους Χάρτες. - βλ. εικόνα

Βελτιστοποιήστε το Website σας για Τοπικές Αναζητήσεις

Αφού βεβαιωθείτε ότι όλες οι Καταχωρήσεις σας είναι ενημερωμένες και σωστές, το επόμενο μεγάλο βήμα είναι να βελτιστοποιήσετε το website σας για τις Τοπικές Αναζητήσεις.

Για να το κάνετε αυτό, πρέπει να κατανοήσετε πώς δουλεύει ο μηχανισμός κατάταξης της Google στα Αποτελέσματα Αναζήτησης.

Πώς καθορίζεται η τοπική κατάταξη από το Google

H Google επισημαίνει ότι οι 3 κύριοι παράγοντες που επηρεάζουν την κατάταξη ενός website είναι οι ακόλουθοι:

local-pack-04_new

Συνάφεια

Η συνάφεια αναφέρεται στο βαθμό στον οποίο μια τοπική καταχώριση αντιστοιχεί στην αναζήτηση κάποιου χρήστη. Η προσθήκη ολοκληρωμένων και λεπτομερών πληροφοριών επιχείρησης μπορεί να βοηθήσει το Google να κατανοήσει καλύτερα την επιχείρησή σας και να αντιστοιχίσει την καταχώρισή σας σε σχετικές αναζητήσεις.

Απόσταση

Όπως ακριβώς ακούγεται - πόσο μακριά βρίσκεται κάθε δυνητικό αποτέλεσμα αναζήτησης από τον όρο τοποθεσίας που χρησιμοποιήθηκε σε μια αναζήτηση; Αν κάποιος χρήστης δεν προσδιορίσει μια τοποθεσία στην αναζήτησή του, το Google θα υπολογίσει την απόσταση σύμφωνα με όσα είναι γνωστά για τη συγκεκριμένη τοποθεσία.

Σπουδαιότητα

Η σπουδαιότητα αναφέρεται στο πόσο γνωστή είναι μια επιχείρηση. Ορισμένα μέρη είναι πιο γνωστά στον πραγματικό κόσμο και τα αποτελέσματα αναζήτησης προσπαθούν να εκφράσουν αυτό το γεγονός στην τοπική κατάταξη. Για παράδειγμα, φημισμένα μουσεία, ιστορικά ξενοδοχεία ή διάσημες επωνυμίες καταστημάτων που γνωρίζει μεγάλος αριθμός ατόμων είναι, επίσης, πιθανό να αναδεικνύονται στα αποτελέσματα τοπικής αναζήτησης.

Για παράδειγμα, διάσημα μουσεία, εμβληματικά ξενοδοχεία, ή πασίγνωστα πολυκαταστήματα που είναι αναγνωρίσιμα στην πλειονότητα των ανθρώπων είναι πιο πιθανόν να έχουν εξέχουσα στα Αποτελέσματα Αναζήτησης. Σίγουρα μπορούμε να επηρεάσουμε τα αποτελέσματα με Καταχωρήσεις σε Τρίτα Websites και με την πάροδο του χρόνου με σχετικά εισερχόμενα links και σχετικές online αναφορές στο site της επιχείρησής μας.

Βασικά, αυτό που λέει η Google είναι ότι για να μπορέσετε να “εμφανιστείτε” ψηλά στις κατατάξεις (και πιθανότατα να εμφανιστείτε και στο Local Pack), το site σας θα πρέπει να έχει υψηλή συσχέτιση με την αναζήτηση, η επιχείρησή σας να είναι σε απευθείας εγγύτητα με τον πελάτη και θα πρέπει να είναι αναγνωρίσιμο τόσο online όσο και offline.

Εντούτοις, όταν κυνηγάτε υψηλές τοπικές κατατάξεις μην ξεχνάτε τις γενικές απαιτήσεις του SEO: η υγεία του site, το βελτιστοποιημένο περιεχόμενο και ποιοτικά backlinks (σε sites τρίτων).

Σιγουρευτείτε για την υγεία του website σας

Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να πραγματοποιήσετε ένα τεχνικό έλεγχο της ιστοσελίδας σας (website audit) ώστε να βρείτε και να διορθώσετε προβλήματα που παίζουν σημαντικό ρόλο σχετικά με την κατάταξη της στις τοπικές αναζητήσεις και όχι μόνο.

Αυτά είναι τα πιο σημαντικά προβλήματα που πρέπει να εστιάσετε την προσοχή σας. 

  1. Crawlability
    Είναι η δυνατότητα που δίνεται στα bots των μηχανών αναζήτησης να ανιχνεύσουν και να συμπεριλάβουν την ιστοσελίδα σας στα αποτελέσματά τους.
    Ελέγξτε να υπάρχουν σπασμένοι εσωτερικοί σύνδεσμοι, σπασμένοι εξωτερικοί σύνδεσμοι, 404 σελίδες λάθους και προχωρήστε σε διόρθωση.
  2. Ταχύτητα ιστοσελίδας
    Οι τοπικές αναζητήσεις τείνουν να έχουν υψηλό ποσοστό μετατροπής και αυτό συμβαίνει γιατί οι χρήστες που ψάχνουν με τοπικές αναζητήσεις έχουν περισσότερο ενδιαφέρον να προβούν στην αγορά του προϊόντος ή της υπηρεσίας. Ίσως Θα μπορούσαμε να τους χαρακτηρίσουμε και ώς ανυπόμονους, καταλαβαίνετε λοιπόν πόσο σημαντικό είναι για εκείνους η ταχύτητα του ιστοσελίδας σας.
  3. Εικόνες
    Δώστε ιδιαίτερη σημασία στις εικόνες της ιστοσελίδας, οι χρήστες έλκονται περισσότερο από ωραίες και καθαρές φωτογραφίες μια επιχείρησης. Ελέγξτε για σπασμένους συνδεσμους εσωτερικών και εξωτερικών εικόνων και δώστε την κατάλληλη περιγραφή μέσω της ετικέτας alt.
  4. Διπλότυπο περιεχόμενο
    Θυμάστε που αναφερθήκαμε όρο “συνάφεια”; Οι  διπλότυποι τίτλοι και περιγραφές λένε ενημερώνουν την Google πως 2 ή και περισσότερες σελίδες της ιστοσελίδας σας δεν είναι μοναδικές οπότε και ΔΕΝ  παρέχουν καμία extra αξία στον επισκέπτη.
  5. Θέματα ασφάλειας
    Η Google δίνει ιδιαίτερη σημασία στην ασφάλεια. Για αυτόν το λόγο υποστηρίζει και επιλέγει τo Https πρωτόκολλο επικοινωνίας.

Βελτιστοποιήστε τα εσωτερικά στοιχεία της ιστοσελίδας.

Αφου εντοπίσατε και διορθώσατε όλα τα προηγούμενα θέματα, ήρθε η ώρα να ξεκινήσετε να βελτιστοποιήσετε την ιστοσελίδα σας ειδικά για τις τοπικές αναζητήσεις.

Αναφορά Περιοχής / Πόλης στον Τίτλο της σελίδας εισόδου (Landing Page)

Το όνομα της Πόλης και η Περιοχή πρέπει να αναφέρεται στην σελίδα που βελτιστοποιείτε για τις τοπικές αναζητήσεις. Αναφέροντας την Πόλη και την Περιοχή στην ετικέτα title, επιτρέπεις στις μηχανές αναζήτησης αλλά και στους επισκέπτες να γνωρίζουν πως η επιχείρησή σου εξυπηρετεί και εδρεύει στην συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή.

Λέξεις κλειδιά (keywords) σχετικά με το προϊόν ή την υπηρεσία στο URL

To URL της σελίδας που βελτιστοποιείτε θα πρέπει να περιέχει keywords σχετικά με το προϊόν ή την υπηρεσία (ex. www.yoursite.gr/kava-poton).

Αναφορά φυσικής διεύθυνσης της Περιοχής / Πόλης αναζήτησης

Προσθέστε στην ιστοσελίδας σας την φυσική διεύθυνση της επιχείρησης και χρησιμοποιήστε Structured Data για να βελτιώσετε την κατάταξη σας.

Από την εμπειρία μας, το καλύτερο μέρος να αναφέρετε τα πλήρεις στοιχεία επικοινωνίας είναι στο κάτω μέρος της ιστοσελίδας (Footer)

Επίλογος

Ελπίζουμε να βρήκατε χρήσιμο αυτόν τον οδηγό σχετικά με τις τοπικές αναζητήσεις και να θυμάστε πως κάθε βελτιστοποίηση απαιτεί χρόνο και αρκετή προσπάθεια ώστε να παράχθουν θετικά αποτελέσματα.

Σχετικά Άρθρα

Συμβουλές για digital στρατηγική, UX/UI, SEO, inbound marketing καθώς και οι τελευταίες εξελίξεις απο τον Digital κόσμο